עינב בר כהן, עיריית ירושלים (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, שלומי כהן)
עינב בר כהן, עיריית ירושלים (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, שלומי כהן)

עינב בר כהן יוצאת נגד כנס של עיריית ירושלים: "לא ייתכן שיהיו כנסים עירוניים ללא נציגות נשית"

היום נערך כנס עירוני בתחום התחבורה שבו דיברו 9 דוברים ואף לא דוברת אחת. רשימת הדוברים חשפה בעיה רחבה יותר - כמה השדרה הניהולית בצמרת החברות העירוניות היא גברית

פורסם בתאריך: 25.2.20 19:20

היום, שלישי, ערכה עיריית ירושלים במרכז ציפורי כנס בתחום התחבורה, שנועד עבור נציגי המינהלים הקהילתיים בעיר – תשעה דוברים עלו לדבר בכנס, ואף לא דוברת אחת. מדובר בכנס מקצועי שבו הדוברים הם ברובם ראשי החברות העירוניות, כולם – גברים.

"הזוי שבשנת 2020 עיריית ירושלים מקיימת כנס עירוני ללא נשים ומדירה אותן מקדמת הבמה", מציינת חברת מועצת העירייה מהאופוזיציה עינב בר-כהן (התעוררות). "העיר ירושלים התברכה בנשים רבות המוכשרות בתחומן ונבחרות ציבור ראויות, שהיו צריכות לקחת חלק בכנס החשוב הזה הנוגע לחייהם של כלל התושבות והתושבים בעיר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כנס תחבורה


בר-כהן מוסיפה ואומרת: "אני קוראת לראש העיר משה ליאון להוסיף דוברות לכנסים מטעם העיריה. אשמח לסייע לו בעניין. לא ייתכן כי בשנת 2020 בירושלים יהיו כנסים ללא נציגות נשית, בטח כאן בעיר שלנו שיש בה כל כך הרבה נשים מעולות ומוכשרות".

הכנס שנערך היום עסק בנושא עבודות פיתוח ותחבורה בעיר ירושלים. בכנס דיברו מנכ"ל העירייה איציק לארי, מרכז מטה "שערי ירושלים" עוזי יצחקי, מ"מ מנכ"ל חברת מוריה אבנר מרקוביץ, מנכ"ל תוכנית אב לתחבורה זוהר זולר, ראש העיר משה ליאון, מנכ"ל חברת עדן אלון שפייזר, מנכ"ל חברת הרל"י אייל חיימובסקי, סמנכ"ל וראש מינהל תפעול בעיריה איציק נידם, מנהל מערך שיווק ודוברות והסברה ישראל טל.

רשימת הדוברים בכנס, יש לציין, חשפה בעיה רחבה יותר – כמה השדרה הניהולית בכיכר ספרא היא גברית. כל ראשי החברות העירוניות הם גברים, מוכשרים ככל שיהיו – האם אין נשים ראויות לכהן בתפקידי מנכ"ל בחברות העירוניות?

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לדבריה של בר כהן כי "הכנס הינו כנס מקצועי שמטרתו: מיקסום העברת מידע בנושא עבודות התשתית המתקיימות בעיר. צוותי המינהלים הקהילתיים בעיר קיבלו סקירה מלאה מגורמי המקצוע על העבודות המתבצעות בעיר ואלה העתידות להתבצע בעתיד וזאת על מנת שיוכלו גם הם להעביר את המידע לתושבים כל אחד במינהלו. גורמי המקצוע בעירייה נתנו סקירה כל אחד בתחומו על הנעשה ברחבי העיר. גורמי המקצוע הרלוונטים בתחום התשתיות הם גברים, כל ניסיון להציג את הכנס כמדיר נשים אין בו מעבר לקנטרנות וחוסר הבנה והכרה של עבודת העירייה והצוותים העירוניים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מסכימה עם השורות האחרונות בכתבה.

    מדובר בכנס מקצועי, ובמקרה זה הדוברים היו ממין זכר. למה תמיד צריך לקשר כאלה דברים להדרת נשים?

    המשתתפים הגיעו לקבל ולחלוק ידע.

    לא כל דבר חייב "התערבות מגדרית".

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר