הרב פרופ' אברהם שטיינברג (צילום: שערי צדק)
הרב פרופ' אברהם שטיינברג (צילום: שערי צדק)

אות יקיר ירושלים יוענק לרב פרופ' אברהם שטינברג משערי צדק: "זה מכבד ומאוד מרגש אותי"

חתן פרס ישראל הרב פרופ' אברהם שטיינברג, מנהל היחידה לאתיקה רפואית במרכז הרפואי שערי צדק, הוא בין 12 האישים שיקבלו ביום ירושלים את עיטור יקיר העיר

פורסם בתאריך: 26.2.20 12:39

הרב פרופ' אברהם שטינברג, מנהל היחידה לאתיקה רפואית בשערי צדק, יקבל ביום ירושלים הקרוב את אות יקיר ירושלים לשנת 2020. הרב פרופ' שטינברג, חתן פרס ישראל לשנת 1999, הוא נוירולוג ילדים, רב ומומחה לאתיקה רפואית.

"ראש העיר משה ליאון התקשר אלי לפני כמה ימים ובישר לי את הבשורה המאוד נעימה", מספר בשיחה עם "כל העיר" הרב פרופ' שטינברג. "זה מכבד ומאוד מרגש אותי. מרגש שבעיר כזו גדולה, ועוד בירושלים שהיא לא כמו כל עיר בעולם, אני מצטרף לחבורה מובחרת שקיבלו משנת 1967 את אות יקיר ירושלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הרב פרופ' שטינברג, מתגורר בירושלים, נשוי ללין-חנה, הוא אב לשלושה ילדים, סבא ל-13 נכדות ונכדים וסבא-רבא לנין. "יש התלהבות משפחתית, כולם התקשרו לברך", הוא מוסיף ומספר.

הרב פרופ' שטינברג מסביר בשיחה על תחום האתיקה הרפואית: "מדובר בענף מאוד רחב. יש המון סוגיות שבהן יש לעסוק – בתחילת החיים, באמצע החיים ובסוף החיים. השאלות שמפנים אלי – בין אם זה הצוות הרפואי או החולים ובני משפחותיהם, ברובן מתייחסות לתחילת החיים – בכל הנוגע להפלות והפריה חוץ גופית. ויש גם הרבה שאלות של סוף חיים – מה מותר ומה אסור לקראת הסוף. כל מקרה לגופו דורש התייחסות ספציפית. יש גם שאלות שעוסקות כיצד ליידע משפחות על מחלות גנטיות, איך עושים את זה, באיזו צורה ואם בכלל ועוד".

כיום הוא גם מכהן בתפקיד מנכ"ל יד הרב הרצוג" ו"האנציקלופדיה התלמודית", וכפרופסור באוניברסיטה העברית בירושלים. "האינציקלופדיה התלמודית זה אחד המפעלים התורניים בדור הזה. אנו עוסקים בזה למעלה מ-75 שנה ואנו מקווים לסיים אותו ב-5 השנים הקרובות, זה דורש המון מאמץ".

כפי שפורסם ב"כל העיר", לצד הרב פרופ' אברהם שטינברג יקבלו ביום ירושלים הקרוב את עיטור יקיר העיר גם  יהורם גאון, פרופ' תמר פרץ, הרב קלמן סמואלס, סולי אלישר, פרופ' שמואל גוטליב, עו"ד יאיר גרין, עליזה טובול, מלכה ירום, חיים כהן, חנה פולק ריין אירן והרב אליהו שלזינגר.

מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין מתייחס להענקת העיטור לרב פרופ' שטינברג ומוסר ל"כל העיר": "הרב פרופ' אברהם שטינברג הוא דוגמא ומופת לאיש רפואה מצטיין, מומחה בינלאומי לאתיקה רפואית ולהלכה היהודית ומהווה עבורנו מודל לחיקוי. אוצר ידיעותיו ותחומי מומחיותו הינם נכס צאן ברזל של שערי צדק ושל מדינת ישראל.  בשם כל עובדות ועובדי שערי צדק אנו שולחים ברכות חמות לפרופ' שטינברג על קבלת העיטור המכובד. כשם שאנו בשערי צדק התברכנו בו כך התברכה ירושלים כולה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר