הדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)
הדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)

הדסה הר הצופים: רופא ילדים נדבק בקורונה

בהדסה הר הצופים מדווחים הערב כי אנשי הצוות ושני ילדים שהיו במגע עמו נשלחו לבידוד; מחלקת הילדים בבית החולים ממשיכה לתפקד, אך עם צוות חלקי

פורסם בתאריך: 23.3.20 20:29

במרכז הרפואי הדסה מעדכנים הערב כי בהדסה הר הצופים רופא ילדים אובחן חיובי למחלת הקורונה. הרופא מצטרף ל-9 אנשי רפואה במערך בתי החולים של הדסה שחולים בנגיף, ולכ-300 אנשי צוות שנמצאים בבידוד.

"מתחקיר מיידי שבוצע העלה כי הרופא עובד גם גם בקופת חולים מאוחדת, כשהמרפאה בה פועל נסגרה בגלל מגע עם חולה קורונה", נמסר מהדסה. "הרופא ואנשי הצוות שהיו עימו במגע נשלחו לבידוד וחשים בטוב. 2 ילדים שהיו במגע עם הרופא הושמו בבידוד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מחלקת הילדים בהדסה הר הצופים ממשיכה לפעול, אך עם צוות חלקי בלבד. "המחלקה ממשיכה לתפקד באופן מלא, עם צוות חלקי", כך נמסר הערב מהדסה.

בכל מערך בתי החולים של הדסה – עין כרם והר הצופים, ישנם כעת 10 אנשי רפואה שחולים בקורונה, ולמעלה מ-300 בבידוד, כך מסר אתמול בלילה מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין.

בתוך כך, החל מהיום, החליטה הנהלת הדסה לבצע בדיקות קורונה לכלל עובדי טיפול הנמרץ, ובהמשך – לשאר צוותי בית החולים.

כמו כן, ל"כל העיר" נודע כי העובדים יצטרכו לחתום על תצהיר בריאות ולהתחייב כי יסתובבו עם ציוד מגן – כפפות, מסכה וחליפות, בכל שטחי בית החולים, כולל המרחבים הציבוריים.

"במסגרת הכנת המרכז הרפואי לתחזיות משרד הבריאות, החלה הדסה להכשיר ולארגן את כוח רופאי הטיפול נמרץ של מרדימים ורופאים מנשימים", נמסר מהדסה. "וכן מתקיימים קורסי ריענון והכשרה של רופאים ואחיות".

בהנהלת הדסה החליטו כי כל איש צוות ייבדק פעמיים בהפרש של 5 ימים. כל הנסקרים השליליים לקורונה יישאו על דש בגדיהם תג גדול ירוק 'נקי מקורונה'. "מבצע סריקת הקורונה של אנשי צוות הדסה ימשיך לצוותי חדר מיון, ובהדרגה לכל צוותי בית החולים באותה מתכונת", נמסר מהדסה. "בסוף הסבב יהיה צוות הדסה כולו נקי מקורונה, וישמור על עצמו גם מעבר לשעות העבודה עפ"י פרוטוקול חד, ברור ומחייב. באופן כזה תהפוך הדסה לנקיה מקורונה מבחינת הצוות, כאשר המטופלים עם הנגיף מבודדים בבניין הישן במתחמים סגורים ומסוגרים".

מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין מוסר כי "הפיילוט הזה בהדסה צריך להכפיל עצמו לכל בתי החולים בארץ, ובמקביל להמשיך מגמה זאת לאוכלוסיות חיוניות בארץ ולתעשייה, כחלק מתוכנית יציאה ממשבר הקורונה והבראת המשק".


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר