המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין (צילומים: אבי חיון, דוברות הדסה)
המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין (צילומים: אבי חיון, דוברות הדסה)

הדסה החלה לערוך בדיקות קורונה לעובדים; במשרד הבריאות זועמים: "נמצא דרך להגיב"

היום, שלישי, התפתח עימות חריף בין משרד הבריאות להדסה. הסיבה: החלטת מנכ"ל המרכז הרפואי פרופ' רוטשטיין לבצע בדיקות קורונה לצוותים הרפואיים. בבדיקות נמצא כי שמונה אנשי צוות נמצאו נשאים של הנגיף

פורסם בתאריך: 24.3.20 20:37

היום, שלישי (24.3) החל המרכז הרפואי הדסה לבצע בדיקות לגילוי נגיף הקורונה לצוותי בתי החולים. במשרד הבריאות זועמים על ההחלטה. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ איתמר גרוטו תקף את הדסה ואת העומד בראשה, פרופ' זאב רוטשטיין, על ביצוע הבדיקות הנרחבות. פרופ' גרוטו אף אמר: "נמצא דרך להגיב לזה".

בהדסה, חשוב לציין, ממש לא מתרגשים מהעימות. פרופ' רוטשטיין מציין כי ״המהלך לסיקור צוות הדסה מוכיח את עצמו וזוכה להתעניינות רבה מגורמים גדולים במשק, כולל בתי חולים אחרים. אנו נעביר בנוסף פיילוט במפעל חיוני ביטחוני בישראל כבר בימים הקרובים ונתרחב למפעלים נוספים בהמשך. רק כך יהיה ניתן לשחרר עובדים רבים בחזרה לעבודתם ולאושש את המשק״.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


פרופ' רוטשטיין חוזר ומדגיש את חשיבות הדיגום הנרחב בנוסח דרום קוריאה ושחרור מפעלים נקיים מהסגר, על מנת לצאת מהשפעת המגיפה על כלכלת ישראל.
מהדסה נמסר כי בשעות הראשונות של הסיקור נסקרו 134 בדיקות מטוש לאבחון קורונה לצוותים בהדסה. זאת במקביל למאות בדיקות שגרתיות של מבחנות המגיעות למעבדות בהדסה על ידי מד״א, ומחדר המיון ומחלקות בית החולים השונות.




בין הנבדקים עד כה, צוותי היחידות לטיפול נמרץ, טכנאי וצוותי חדרי ניתוח ומיון ומערך ההנדסה. אחריהם צפויים לעבור את הבדיקה עוד מאות מהצוותים גם במיון, המחלקות הפנימיות ושאר העובדים.

לדברי פרופ' רוטשטיין, ״אנו כבר מקבלים תוצאות ראשונות חיוביות ונמצאו 8 אנשי צוות שלא ידעו שהם חולים והם א-סימפטומטיים. בין החיוביים גם 6 אנשי צוות מהר הצופים. כל אחד מהחיוביים בודד באופן מידי, ומתקיימת חקירה אפידמיולוגית בגינו, בסיומה יבודד כל מי שבא איתו במגע. במבצע שיתקיים במהלך הימים הקרובים נגיע למיצוי מלא של בדיקות כל העובדים שלנו בהדסה הר הצופים ועין כרם, כשצוות הזיהומולוגים, האחיות והאחים ועובדי המעבדות בהדסה פועלים לשם כך מסביב לשעון״.




 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רותי

    לא נבדקו משום מה גם אלה שמועסקים בבית החולים תל השומר . בבנין לחולי קורונה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר