תיירים בירושלים (צילומים: אמיל סלמן, אוליבייה פיטוסי)
תיירים בירושלים (צילומים: אמיל סלמן, אוליבייה פיטוסי)

ענף בקריסה: "ירושלים היא בין הערים שנפגעו וייפגעו הכי הרבה מאובדן התיירות"

לדברי אלי דנון, בעלי חברת 'אורטל תיירות' שבסיסה בתלפיות, "הפגיעה תורגש בכל עסק בירושלים". ואיך ניתן לצאת מזה? "הפיתרון יכול לבוא מהבאת תיירות פנים לטיולים חד יומיים"

פורסם בתאריך: 16.4.20 19:30

התפרצות הקורונה גרמה לפגיעה אנושה בכלכלה – הירושלמית ובכלל (בישראל ובעולם) – אולם נדמה כי ענף אחד נפגע הרבה יותר מכולם – ענף התיירות.

חברות התעופה נמצאות במצב קטטוני לאחר שהשמיים פשוט נסגרו ובתי המלון סגרו את שעריהם (או שבחרו לאכלס אצלם מבודדי קורונה חולים ובריאים). הפגיעה בענף הופכת להיות קשה שבעתיים אם לוקחים בחשבון את בעלי העסקים שמתפרנסים אף הם מתיירות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשיחה עם "כל העיר" מתאר אלי דנון, מנכ"ל "ובעלי חברת 'אורטל תיירות', את המצב הקשה ומספר כי "בשל המשבר נאלצנו להוציא עובדים רבים לחל"ת (חופשה ללא תשלום), בסך הכל יצאו 108 עובדים לחל"ת, 50 מהם עובדי הסניף הראשי שלנו בתלפיות. לא היתה לנו ברירה. אם בחודשים ינואר-פברואר היקף הפעילות שלנו עמד על סדר גודל של כ-23 מיליון שקלים הרי שבחודש מרץ ההכנסות ירדו בכ-90 אחוזים".


אלי דנון, מנכ"ל ובעלי חברת אורטל תיירות ונופש (צילום: פרטי)

אלי דנון, מנכ"ל ובעלי חברת אורטל תיירות ונופש (צילום: פרטי)


לדברי דנון, תושב שכונת מלחה, "חלק נכבד מהפעילות שלנו התרכז בירושלים – באירוח של תיירות פנים וחוץ בעיר – סביב אירועים ופסטיבלים גדולים. כל זה ייעלם עכשיו. לדעתי, ירושלים היא בין הערים שנפגעו וייפגעו הכי הרבה מאובדן התיירות. זה ייפגע בהרבה עסקים ואנשים – מורי דרך, חברות הסעות, מלונות, מסעדות – למעשה, הפגיעה תורגש בכל עסק בירושלים".

איך ניתן להשאיר בחיים את הענף בתקופה הקשה הזו?
"הפיתרון יכול לבוא מהבאת תיירות פנים לטיולים חד יומיים, אבל לא מדובר על עכשיו אלא על התאוששות שאולי תגיע בספטמבר-אוקטובר. החברה שלנו מתעסקת הרבה עם עובדי מדינה וזה יכול להיות פיתרון מצוין – להביא לכאן גופים ומוסדות לטיולים חד יומיים, כי אנשים יעדיפו שלא לצאת לטיולים של שלושה-ארבעה ימים".

האם אתם מקבלים סיוע מהמדינה?
"אין שום עזרה לתחום התיירות. אני חושב שאין מחשבה על הצלת התיירות והמלונאות וחבל – יש עשרות אלפי מועסקים בענפים הללו. התיירות חשובה לכלכלה וצריך לדאוג שהענף יחזור לפעילות בהקדם".




תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. קרין

    אני בעלת גלריה בירושלים ב10 השנים האחרונות עיקר המכירות בגלריה הינה לתיירים 99% מהמכירות , גם אם יתנו אישור לפתוח את הגלריה איןלי למי למכור עד שיתחילו הטמסות להגיע כנראה בחודש ספטמבר !

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר