תיכון בויאר (צילום: רלי כהן)
תיכון בויאר (צילום: רלי כהן)

הסערה בתיכון בויאר: מפגש זום עם 'פורום משפחות שכולות' מטריף את שכבת י"ב

מפגש זום שנקבע לתלמידי שכבת י"ב בתיכון בויאר בהשתתפות 'פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני' מעורר סערה בקרב התלמידים והוריהם, שקיבלו הודעות ממשפחות שכולות ומאנשי ימין להחרים את המפגש. מנגד, הנהלת בית הספר הפעילה לחץ לכבד את האירוע שהוא "מאבני היסוד של בית הספר"

פורסם בתאריך: 22.4.20 11:55

שכבת י"ב בתיכון בויאר סוערת וגועשת. הסיבה – מפגש זום שאמור להתקיים הבוקר (רביעי) עם 'פורום משפחות שכולות', שבו צפויות להשתתף משפחה ישראלית ומשפחה פלסטינאית.

מאז נודע דבר המפגש, קבוצות הוואטסאפ של התלמידים ושל ההורים סוערות, ועולות בהן קריאות להחרים את המפגש ולא להשתתף בו. ל"כל העיר" נודע כי התלמידים והוריהם מקבלים מאז שעות הבוקר הודעות וואטסאפ וסרטונים מאנשי ימין כמו הצל (יואבל אליאסי) ורן כרמי בוזגלו, כמו גם מארגוני ימים שונים. בהודעות מתבקשים התלמידים להחרים את מפגש הזום ואילו להורים נאמר שעליהם להקים זעקה גדולה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כך למשל, בסרטון מצולם ששלח רן כרמי גילון לתלמידים הוא אומר, בין השאר, כי "היום צפוי לכם מפגש וירטואלי עם בני משפחות שכולות, בפועל מדובר בבני משפחה של מחבלים. האירוע השערורייתי הזה הוא חלק ממזימה לערוך הקבלה בין פעולות הטרור הרצחני לבין מעשי הגבורה של מיטב הבנים והבנות שנפלו על הגנת המולדת וכמובן של נפגעי פעולות הטרור. אני קורא לכם לגלות אומץ ולא להשתתף במפגש… אני מצפה מכם לגלות אומץ, לגלות אחריות אזרחות ובעיקר להביא לידי ביטוי את ההערכה העצומה שיש לנו לנופלות ולנופלים ולבני משפחותיהם".

בשיחה עם "כל העיר" מתארים הורים את הבלבול הרב שיש לילדיהם. אחת האמהות מספרת ל"כל העיר" כי "יש סערה גדולה וחוסר הבנה של מה הולך להיות. לא ברור לאף אחד אם מדובר על מפגש זום עם משפחה של מחבל או עם משפחה של פלסטינאי שנהרג. הילדים נכנסו לסרט בעיקר כי יש הורים שנכנסו לתמונה, שלחו מכתבים והסיתו את הילדים. בשעות הבוקר התלמידים הודיעו שהם מחרימים את המפגש ואז המורים התעצבנו ויש כאוס גדול".

האם מוסיפה ואומרת: "אנחנו בשוק מהסערה שנהיתה. זה הרחיק לכת. הצל פנה אל הילדים ברשתות החברתיות, הם מקבלים סרטוני וידאו, הודעות ומסרים ממשפחות שכולות ומאנשים אחרים. ממה שהבנתי, כרגע מרבית השכבה תחרים את המפגש. ההרגשה שלי היא שהעולם השתגע, יש כאן חוסר פרופורציה מוחלט".

מבית הספר בויאר נמסר: מזה למעלה לעשור מקיים בית הספר בויאר מפגש לתלמידי כיתות י"ב עם ״פורום המשפחות השכולות״. קיומו של האירוע הוא חלק מאבני היסוד של בית ספר, הקורא לשיח של פיוס בחברה הישראלית ולשמיעה והקשבה למגוון של דעות".




אולי יעניין אותך גם

תגובות

26 תגובות
  1. בדוי

    50% ממה שכתוב בכתבה בכלל לא נכון, כתלמידת בויאר בשכבת יב שהייתה נוכחת בכל הדיונים שהיו בנושא מבייש אותי שאתם מפרסמים תוכן שקרי. חבל.

  2. שמאלני אבל שפוי

    אני תלמיד בבויאר וביטלתי את המפגש בזום
    פשוט בושה להנהלה.
    איך אתם נותנים לטרוריסטים במה במיוחד ביום המיוחד לחיילנו וביום בו חייל נדרס ונדקר
    תתביישו איפה השפיות?

  3. ששון לוי

    אני חושב שצריך בפינת ההנצחה להשאיר רק את
    התמונות של החיילים שהמשפחות תומכות בהחלטה של ההנהלה
    כך תגיעו של מי היוזמה

  4. תלמיד

    בתור תלמיד י"ב בבויאר אני מאוד מאוכזב מבית הספר. לא אמרו לנו מראש על מה יהיה המפגש ושניסינו לברר פרטים התחמקו מלענות, רק אמרו שהנוכחות חובה. הפגישו אותנו עם פלסטיני שאיבד בני משפחה (לאחר חיפוש אינטרנטי התברר שחלק מהם היו מחבלים עם דם על הידיים) שדיבר על הכאב שה"כיבוש" גרם לו, בין השאר (הוא אמר עוד כמה דברים שלדעתי לא היו במקום ונובעים מאינטרסים שונים, לא ניכנס לזה).
    בית הספר הציג את המפגש בתור משהו שיכיר לנו דעות שונות, אבל בפועל המפגש והפורמט שבו הוא התקיים (פגישת זום שבה הגבילו את האפשרות שלנו לדבר או להגיב על מה שהצד השני אומר, לא היה שום דיון) היה במטרה להכניס לנו כל מיני דעות וככה מרגישים רוב התלמידים בשכבה.
    זאת לא פעם ראשונה או שנייה שבויאר מארגן לנו מפגש או הרצאה בנושא פוליטי שבו מוצגים דעות מהצד הזה של הספקטרום הפוליטי, אבל בכל שנותיי בבית הספר לא התקיים מפגש אחד שהציג את הצד השני.
    הנושא של המפגש לא מתאים לכשלעצמו, והטיימינג שלו (קרבה ליום הזיכרון) לא רגיש במיוחד.
    לא במקום ומאכזב.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאלה קטנטנה – האם יש מפגש דומה בזום גם לכיתה י"ב ברמאללה, או שהנערים שם פטורים (כי הם בואי שוחרי שלום) ורק הנערים שלנו עוברים שטיפת מוח?

  6. הורה

    על מה כל הסערה, זה שיש כאב בצד השני שקריטי ללמוד ולהבין שהוא קיים?
    על כך שקשה לראות אפה אולי טועים ועושים עוול למישהו אחר
    ממתי הדבר הדבר הזה שנקרא ״צל״ הוא דמות משמעותית בחינוך ילדים, סך הכל ״ צל״.
    בראמללה יש תקווה שיהיו שוחרי שלום ברגע שתפסיק להיות כובש שלהם
    יש עולם יותר רחב מאשר החינוך הצר מאוד של בנט.
    מה זה האטימות הזו
    כל הכבוד לבית הספר

  7. יגאל

    קחו למשל את האירוע היום במעלה אדומים.
    תלמידי בויר יכבדו את המחבל שרצה לרצוח את חייל מג"ב והתלמידים יעמדו דום לזכרו…
    לאן הגיע הכפיל של כרמי גילון?

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שערוריה,
    חשבתי שהזהמה רק בליד"ה, והנה היא הגיעה לבויאר.
    מי שאשמים הם בתי הספר הדתיים, שהולכים ומקצינים מבחינה דתית משנה לשנה. הימלפארב של היום, הוא לא הימלפארב של 1989.

  9. בן

    האם בבויאר עשו פעם מפגש אמיתי עם נוער גבעות ?? עם פוליטיקאים מהימין החזק ? עם ארגון נפגעי הטרור ?
    הכל צבוע חזק בהטיה ליברלית/שמאלנית מטופשת.
    במקום שתיכון יהודי בארץ ישראל יחנך לערכי הנצח היהודיים שת עם ישראל.
    פשוט מעליב.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העולם אכן השתגע. רגע לפני ששולחים את הילדים לצבא אומרים להם דעו לכם שאתם והמחבל שמנסה לרצוחוח ילדים בדיוק אותו דבר

  11. הורה בדימוס

    ממליצה לכל התלמידים וההורים לצפות בסרט דוקו על חנה ארנדט. אפשר להוריד את אפליקציית טלגרם, לכתוב – hannah ולהוריד את הסרט הדוקומנטרי. במופע המרתק הזה (שעתיים) תקבלו תשובות על כל התהיות שהועלו כאן.

  12. בוגרת גאה של בויאר

    תגובות מביכות של תלמידי/ות יב, כבר מצביעים בבחירות ועוד מעט מתגייסים. אל תמשיכו לטמון ראש בחול ולשמוע סיפורי ללה לנד על גיבורים וצדק חד צדדי, נסו לראות את המציאות בצורה מפוכחת, בלי שמביימים לכם אותה לתכנית ריאליטי.קל להתלהם ולהסיט לא צריך להתאמץ.. אולי תפגשו את האחר כדי שיהיו לכם כלים להתמודד עם החיים המורכבים שמחכים לכם כאן. בהצלחה

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט בושה, לאיזה רמת שפל הגיע בית הספר. ביום הכי מקודש לעם ישראל לעשות השוואה של דם יהודי לרוצחים.?? אתם עלאק אנשי חינוך. זה מה שקורה למי שמנותק מיהדותו, מפחד מהדתה ושאר קשקושים, ואלו התוצאות. בושה. דמי אחינו זועקים מהאדמה האלה מחנכים במדינה הזאת????

  14. אני

    הבורות ממשיכה לנצח , עצוב. בויאר לא מזוהם ובטח לא ליד"ה שבנו של ראש הממשלה , שלא נחשד בשמלאנות , בוגר שלו. הכיבוש הממושך משחית, בעיקר את הנפש.

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה כולם רושמים באנונימיות …ממה מפחדים

  16. בוגרת בויאר

    אני צופה מקרוב במה שקורה לבית הספר בשנים האחרונות ואני מזועזעת!!!
    מבית ספר שמחנך לערכים וחאהבת הארץ, הפכנו בראשותה של מנהלת בית הספר לבית ספר של קומבינטורים (קבלה לירושלמים בכיתות ז על סמך "הגרלה", שמעניין מאוד שרק ילדי עשירים ומקורבים לעיריית ירושלים וחמשרד החינוך עולים בה).
    בית הספר מנסה להציג את עצמו כליברלי ונאור והופך ללא יותר מיפה נפש…
    מתגעגעת לימים של סיפורי דב שקד על ההגנה והאצ"ל, לטיולים של זהבה שמעון עם סיפורים על אהבת הארץ..

    מישהו צריך חהתעורר ולהציח את בית הספר מיפי הנפש שמנהלים אותו היום. בושה

  17. יוס

    יישר כוח להנהלת בית הספר בוייאר בית הספר האיכותי ביותר שאני מכיר

    כל הרעיון של דמוקרטיה ליברלית הוא להאזין לדעות שאתה לא יכול לשמוע שגורמות לך לבטן שלך להתכווץ לא חייבים להסכים אבל ככה הפלשתינים רואים את העניין אם נתעלם זה לא יעזור ככה מגיעים לשלום חייבים לשמוע איך האחר הערבי רואה את הסיפור בתור אחד ששרת בשטחים שנתיים וחצי יש שם בני אדם גם לא רק מחבלים .

    בית הספר עשה מהלך חינוכי גדול ככה מחנכים לא בצייתנות אלא בויכוח זה הגדולה של בית הספר הזה

  18. חיים

    בית ספר מצוין מנוהל מצויין על ידי צוות ערכי וליבראלי מחנכים לדמוקרטיה זו דמוקרטיה למי שלא מבין ! שמע את הצד האחר תכעס תגיד מה שיש לך אבל תשמע כל מי ששרת בשטחים יודע שיש מחיר לזה שאנחנו שולטים על אזרחים שלא רוצים בנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר