ד"ר יעקב אמסלם ואייל מבית הכרם (צילום: שערי צדק)
ד"ר יעקב אמסלם ואייל מבית הכרם (צילום: שערי צדק)

שערי צדק: חייו של בן 43 מבית הכרם ניצלו ברגע האחרון

אייל, בן 43, מבית הכרם שסבל מכאבי ראש עזים, חשש להגיע לבית החולים בשל סכנת הקורונה, שלדבריו, "התבררה כטעות גמורה שיכלה להותיר אישה אלמנה וילדים יתומים". בשערי צדק אבחנו כי הוא סובל ממפרצת מוחית מסכנת חיים והוא עבר צנתור דחוף שהציל את חייו

פורסם בתאריך: 23.4.20 11:53

בימים אלה חוששים מטופלים רבים, גם כאלה שזקוקים לטיפול רפואי מציל חיים, מלהגיע לבתי החולים. בן 43, תושב בית הכרם, שסבל מדימום מוחי שהוביל כמעט למוות, חשש להגיע לבית החולים, אך ברגע האחרון הוא שוכנע לבוא וחייו ניצלו במרכז הרפואי שערי צדק.

המטופל, אייל, עבר צנתור מוחי דחוף שבוצע במרכז הרפואי שערי צדק – כאמור, חייו ניצלו. מדובר בצעיר "ללא מחלות רקע, שסבל מכאבי ראש עזים במשך כשבוע שלם", מספרים בשערי צדק. "הסיבה לכאבים התבררה כמפרצת מוחית שהתפתחה לדימום מסכן חיים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אייל רגיל לרוץ מדי יום 10 ק"מ ואין לו עבר רפואי, אך בשבוע האחרון הוא חווה כאבי ראש, שאותם תיאר 'בלתי נסבלים'. הוא ניסה להמשיך לעבוד ולטפל בילדיו שנמצאים בבית ואפילו רץ, מה שככל הנראה הוביל להחמרה של המפרצת. "לא שיערתי שיש לי בעיה רפואית חמורה ומסוכנת", הוא מספר, "מצד שני הכאבים מהם סבלתי היו חריגים והקשו מאוד על רמת התפקוד שלי בפעולות היומיומיות. ועם כל זה, הדבר שהיה לי ברור הוא שאינני מעוניין להגיע לבית החולים. כל הזמן שומעים בחדשות על מטופלי קורונה שפוקדים את בתי החולים ועל מקרי פטירה מהנגיף, מבחינתי רמת הסיכון בהגעה לבית החולים היתה גבוהה יותר. דבר שהתברר כטעות גמורה שיכלה להותיר אישה אלמנה וילדים יתומים".

ד"ר יעקב אמסלם, מנהל היחידה לצנתורי מוח במרכז הרפואי שערי צדק, שטיפל בו מספר כי "אייל הגיע בדקה ה-90. בדיקת אם.אר.איי דחופה שביצענו הדגימה דימום באזור גזע המוח וקרע של אותו העורק המוח בחלקו הפנימי שגורם לפגיעה באספקת הדם לגזע המוח ועלול להוביל לנכות ואף מוות. הקרע חייב טיפול מידי ובצנתור דחוף בוצעה סגירה של המפרצת באמצעות סלילים זעירים".

"אנו לא יודעים מה הגורם לבעיה הזו", מוסיף ואומר ד"ר אמסלם. "אך בספרות מתברר כי ייתכן שדימום זה קשור למחלה גנטית של מבנה עורק חלש. ובעת מאמץ יתר או עלייה פתאומית של לחץ דם לעיתים אפילו התעטשות, העורק נקרע. בעיה זו אופיינית לאנשים צעירים ובדרך כלל לא ניתן לאבחן אותה בבדיקת סי טי פשוטה, ולכן במקרים רבים מפספסים את האבחנה אצלם".

כאבי ראש עזים שאינם עוברים עם נטילת משככי כאבים אמורים להוות סימן אזהרה משמעותי. "בימים אלו אנו עדים למקרים רבים בהם מטופלים נמנעים מקבלת טיפול רפואי. רבים הם מקרים של פטירה בבתי המטופל. יש מחלות שלא ממתינות לנגיף שיעבור. אם מרגישים סימנים חריגים חייבים להגיע באופן מידי למיון על מנת לקבל טיפול רפואי", מדגיש ד"ר אמסלם.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזל שאיבחנו את זה בזמן בבית החולים. בד"כ הגעה למיון עם תלונה על כאבי ראש הייתה מביאה המתנה ממושכת במיון, אח"כ בדיקת סי.טי (שנאמר במפורש שלא היו מאבחנים בה את הבעיה). מדהים שעשו לו MRI במיון. לא בטוח שזה דבר שבשגרה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר