מינהל קהילתי גבעת שאול, בניין העירייה בכיכר ספרא (צילומים: גוגל מפות, שלומי כהן)
מינהל קהילתי גבעת שאול, בניין העירייה בכיכר ספרא (צילומים: גוגל מפות, שלומי כהן)

"בכוונתנו להודיע על התפטרות": ראשי מינהל קהילתי גבעת שאול זועמים על עיריית ירושלים

במכתב חריף ששיגר יו"ר המינהל הקהילתי יחיאל שוסהיים לראש העיר משה ליאון הוא שוטח טענות קשות על רקע הקמת מעונות יום בשטח המינהל. "לא נוכל להשלים עם מהלך חד צדדי שכזה"

פורסם בתאריך: 22.6.20 15:50

ראשי מינהל קהילתי גבעת שאול (מינהל מיתרים) זועמים על עיריית ירושלים ומאיימים לפרוש מתפקידם במינהל באם לא תמומש הבטחה שניתנה להם לפני כשנה להקים ולנהל מעונות יום.

הסיבה לזעם – מכרז חיצוני שפורסם על ידי ועדת ההקצאות העירונית להפעלת מעון יום בשטח המינהל, כאשר במכרז, כך לפי הרשום, מבקשת להתמודד עמותת 'נאות מרגלית'. במינהל קהילתי מיתרים טוענים שצעד זה מנוגד להבטחה מפורשת שניתנה להם על ידי ראש העיר ומציינים כי במהלך השנה האחרונה התקיימו מגעים בין המינהל לדרגים המקצועיים בעירייה בנושא הפעלת מעונות היום.

בעירייה, יש לציין, הודפים את הטענות על הליך לא תקין.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כאמור, לאחר פרסום המכרז, במינהל קהילתי גבעת שאול הגיבו בכעס רב. במכתב ששיגר יו"ר המינהל יחיאל שוסהיים לראש העיר משה ליאון הוא מציין, בין השאר, כי "זה מספר שנים שאנו מבקשים ונלחמים להקמת מעונות יום על ידי המינהל הקהילתי, שישרת את תושבי השכונה ויהווה עוגן כלכלי למינהל הקהילתי לרווחת תושבי השכונה. בפגישה שנערכה בלשכתך למעלה משנה, נתת את דעתך והסכמתך שמעונות היום חייבים להיות מופעלים על ידינו ואף קבעת תאריך יעד של שנתיים להקמתם".

בהמשך כותב שוסהיים: "נדהמנו לגלות שדעתך התהפכה 180 מעלות ואף נתת את דעתך לפרסום הבקשה של עמותה פרטית לבניית המעון בתוך השטח המינהל הקהילתי כנגד החלטת הנהלה מפורשת ובניגוד לסיכומים שהיו… אנו כהנהלה לא נוכל להשלים עם מהלך חד צדדי שכזה הנוגד את כל תפיסת העולם של המינהלים הקהילתיים שמהווה פגיעה והפרה לכל הסיכומים שהיו איתנו במשך כל השנים. במידה ועיריית ירושלים לא תהפוך את החלטתה בנושא ותעמוד בהתחייבותה, בכוונתנו להודיע על התפטרות ופיזור ההנהלה של המינהל הקהילתי".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בעיר ירושלים כולה ישנה מצוקה של מבני חינוך, בכל השכונות, לכלל המגזרים. הקמת מבני חינוך ובחירת מפעילים נעשים על ידי ועדה מקצועית בהליך מסודר כמקובל, וכך יתבצע גם במקרה זה. הועדה המקצועית ברשות מנכ"ל העירייה תתכנס לדיון בנושא, ההחלטת תפורסם לכשתתקבל".

***

בתוך כך, ברקע נשמעות גם טענות בדבר ניגוד עניינים לכאורה של המשנה לראש העיר חיים כהן (ש"ס), שהיה מעורב בהוצאת המכרז חרף היותו מצוי בקשרי משפחה עם מנכ"ל רשת החינוך 'נאות מרגלית' (שהוא אב החתן של בתו).

חבר המועצה כהן, שהתגורר עד לפני כשנה בגבעת שאול (כיום ברמות), הודף את הטענות ומציין כי לאחר אירוסי בתו הוא יידע את היועץ המשפטי לעירייה בדבר ונעשה עבורו הסדר ניגוד עניינים מחודש.

יוני כהן, אשר ליווה את תהליך פרסום המכרז, טוען כי "המינהל הקהילתי הגיש לאחרונה את הצעתו לקול הקורא, זאת למרות שבהתאם למדיניות העירונית הקיימת, יש זכות קדימה למינהל עצמו וכלל לא היה צריך להתפרסם קול קורא לעמותות חיצוניות. על שומרי הסף בעירייה לבדוק מדוע במקרה הזה דווקא חורגים ממדיניות זכות הקדימה".

"תושבי השכונה מעוניינים שתעשה בדיקה מעמיקה בהליך שפורסם כקול קורא להקמת מעונות היום ובעיקר האם יש ניגוד עניינים של נבחרי ציבור", מוסיף הפעיל החברתי כהן. "אני בטוח ששומרי הסף בעירייה ידאגו לשקיפות מלאה והבדיקה תהיה מעמיקה".


חיים כהן, מספר 2 ברשימת ש"ס (צילום: יעקב כהן)

חיים כהן (צילום: יעקב כהן)


מנגד, כאמור, המשנה לראש העיר כהן הודף את הטענות כנגדו. בשיחה עם "כל העיר" הוא מדגיש כי "בשל מצוקת המעונות בשכונה וכתושב השכונה באותם ימים, לפני כשנה התחלתי לטפל בנושא המעונות בגבעת שאול, וזאת לבקשת ראש העיר. חשוב להדגיש – כחצי שנה אחרי שנהייתי מעורב בעניין, מאז שבתי התארסה לבנו של מנכ"ל רשת המעונות "נאות מרגלית", יידעתי את הייעוץ המשפטי בעירייה על מנת שיעשו לי הסדר ניגוד עניינים מחודש, ומאותו רגע הסרתי את ידיי מהנושא".

כהן מוסיף ומדגיש כי "התהליך של שיווק הקצאות הוא ארוך ויש לו מספר שלבים. יש פרסום ראשון (של המכרז, ש"ה), שאורך כ-60 יום במטרה ליידע את התושבים וכן לאפשר לכל מי שרוצה להתמודד או להתנגד. הפרסום השני אורך כ-40 יום נוספים, במסגרת מפרסמים את הגופים והעמותות שעברו את הניפויים. חשוב לציין – זה שאתה הצטרפת בפרסום השני לא גורע ממך".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לעיריית ירושלים אין הגבלה כספית
    יש לה תקציב כולל מהממשלה עד לשמיים
    שתקים גורד שחקים שיהיה עיר הילדים
    כולל מעונות, גנים פארק

  2. אילנה

    הרבה כסף מתגלגל במינהלים הקהילתיים ואף אחד לא בודק. לא החברה למתנ"סים לא העירייה ולא רשם העמותות. אפשר לעשות מה שרוצים. מינהלים קהילתיים זה המערב הפרוע.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר