גבעת משואה - השטח שבו מתוכנן להיבנות הפרויקט (צילום: זאב שטיין)
גבעת משואה - השטח שבו מתוכנן להיבנות הפרויקט (צילום: זאב שטיין)

תוכנית הבנייה החדשה להתרחבות גבעת משואה: עשרות מתושבי השכונה מתנגדים

התוכנית כוללת בנייה של 700 דירות חדשות בשכונה - פעילים ותושבים טוענים כי הפרויקט יגרום נזק לריאות הירוקות הבודדות שנותרו סמוך לגבעת משואה ויוביל לקריסת התשתיות

פורסם בתאריך: 1.7.20 11:11

תוכנית הבנייה 'משואה צפון', שכוללת הקמה של כ-700 דירות חדשות, מעוררת התנגדות בקרב תושבים בשכונה. עשרות פעילים ותושבים עומדים להגיש התנגדויות לתוכנית שמתוכננת לקום בין הרחובות חיים קוליץ, אריה דולצ'ין, אל סלבדור ויוסף אבידר. לטענת המתנגדים, מדובר בתוכנית שתגרום נזק לריאות הירוקות הבודדות שנותרו בשכונה ושתוביל לקריסת תשתיות התחבורה באזור.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גבעת משואה - השטח שבו מתוכנן להיבנות הפרויקט (צילום: זאב שטיין)

גבעת משואה – השטח שבו מתוכנן להיבנות הפרויקט (צילום: זאב שטיין)


"השכונה תהפוך להיות מפלצת בנייה", אומר בשיחה עם "כל העיר" תושב גבעת משואה, שמתנגד לתוכנית. "התשתיות, כולל מקומות החניה, פשוט יקרסו. שכונת גבעת משואה ממוקמת על הר שמוקף חורש ירוק מכל הכיוונים, וכרגע העירייה מעוניינת לבנות מסביב לחורש. בונים ברכס לבן, עושים פינוי-בינוי בקרית מנחם ועכשיו התוכנית הזו – ואף אחד לא נותן את הדעת וחושב על התשתיות המעטות שיהיו שיקשרו בין האזורים שסמוכים".

"בנוסף, מדובר בבין הריאות הירוקות הבודדות שנותרו באזור הזה", מדגיש התושב. "אפשר לפתח את היער, ואנחנו בעד פיתוח, אבל לא של בלוקים. אפשר לבנות פינות ישיבה, מסלולי הליכה מונגשים, אבל במקום זה העירייה מעדיפה לבנות בכל מחיר, ולא משנה מה. אני פניתי לעירייה ולמשה ליאון ושאלתי אותו בנושא, הוא אמר לי שאין ברירה וחייבים לבנות באזור. אנחנו לא מוותרים. שכרנו שירותי עו"ד שמתמחה בתחום ונגיש התנגדויות. אנחנו נעשה הפגנות ונלחם עד הסוף, ישנם המון תושבים פעילים, ותוך כדי מצטרפים עוד ועוד למאבק. הרבה אנשים נהנים כאן מהטבע, אז למה להרוס? זה עצוב".


גבעת משואה - השטח שבו מתוכנן להיבנות הפרויקט (צילום: זאב שטיין)

גבעת משואה – השטח שבו מתוכנן להיבנות הפרויקט (צילום: זאב שטיין)


תושב נוסף שמתגורר בגבעת משואה מוסיף ומספר כי "אני גר בסמוך לחורשה שבה מתוכננת הבנייה המסיבית, וכתוב בתב"ע שהשטח המיועד מוגדר כיער, ולכן אני ועוד משפחות רבות קנינו שם דירה, מכיוון שאסור לגעת במקום כזה. התוכנית הזאת היא פשוט טרף קל, כ-700 יחידות דיור בשטח פתוח בלי שום חשיבה מאחור. הפתרון של העירייה זה בנייה מסיבית צפופה שלא מתאימה לאופי המקום וחסרת תשתיות – במקום לשמור על השטח הפתוח ולפתח אותו לציבור".

יש לציין כי לא מדובר בתוכנית היחידה באזור שמעוררת התנגדות חריפה מצד פעילים ומתנגדים. כפי שפורסם לאחרונה ב"כל העיר" אלפים מתנגדים לתוכנית הבנייה ברכס לבן, שכוללת הקמת שכונה חשה עם כ-5,000 יחידות דיור.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "מדובר בתכנית המקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל. התכנית נדונה ואושרה בוועדה המקומית ובוועדה המחוזית, הופקדה בפועל לאחרונה ונמצאת כרגע בשלב שניתן להגיש לה התנגדויות. ככול שיוגשו התנגדויות, המתנגדים יוזמנו לוועדה המקומית להשמיע את התנגדויותיהם והוועדה תתייחס לטענות בתשומת לב. יש לציין כי העירייה שמה לעצמה את הרחבת היצע הדירות בעיר כמטרה חשובה ומתכוונת לבנות בשנים הקרובות עשרות אלפי יחידות דיור לצורך חיזוק העיר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משיח

    כל יפה הנפש מתגוררים על מה שהיה פעם ריאה ירוקה של קרית מנחם

  2. לא בחרתי בו

    ליאון רוצה להפוך את ירושלים לאבן אחת לא חשוב לו הירוק. רק הבנייה. חבל שנבחר הורס את ירושלים

  3. ירושלמי

    חייבים להשאיר ריאות ירוקות. זאת לא סיסמא אלא דבר אמיתי מאוד. איזורים ירוקים, רוויי צמחיה, הם הכרחיים לאיכות החיים בעיר.
    הצמחייה נותנת צל, מסננת את האוויר ומקררת אותו.
    ישראל נמצאת על הסף המדבר ואם ימשיכו לכרות יערות, המדבר יתרחב. האקלים משתנה. אנחנו רואים את זה ומרגישים טוב את הימים החמים והבלתי נסבלים. שנות ה 80-90 היו פחות לוהטות.
    כל הירושלמים צריכים להתנגד לבנייה צפופה בלי איזורים ירוקים. אל תשכחו שהיזמים והמתכננים, הם בד"כ אנשים עשירים שיכולים להרשות לעצמם לגור בשכונות ירוקות ולא צפופות, ואינם צריכים לשאת בתוצאות של הפיתוח המוגזם והרס סביבתי.
    בנוסף על זה, הבנייה עצמה, היא אינה בניה חכמה שעושה שמתוכננת לחיסכון באנרגיה.

  4. מני

    אנשים רעים אתם הראשונים שגרמתם נזק סביבתי
    תגידו את האמת עיינכם צרה שעוד אנשים יזכו לבית בירושלים

  5. משה ליאון הוא כמו קורונה לריאות הירוקות של ירושלים

    לועדות התכנון מותר לאשר עבירות בניה בניגוד לתמ"א/תב'ע? תוכנית ספדי נפסלה ועכשיו מכניסים כל הזמן חלקים ממנה בדלת האחורית. פינוי בינוי בקרית מנחם זה פחות או יותר החלק הכי הגיוני, ובלבד שידאגו גם לשיםור התשתיות הקיימות, כולל תחנות רכבת ולא אוטובוס מעצבן שלוקח לו שעה להגיע להר הרגל.

  6. אבי

    תכנית ראויה. צריך לפתח מגורים קודם כל בתוך המרקם העירוני הקיים. גבעת משואה בנויה בצפיפות נמוכה כמו כפר בתוך עיר. שום קטסטרופה לא תקרה מתוספת יחידות דיור

  7. מני

    צריך להגדיל את ערי הלווין של י-ם ולא את י-ם עצמה.היא כבר היום עמוסה מאוד.עם תשתית כבישים שלא מספיקה לגידול באוכלוסיה. וזה בנוסף לפגיעה בטבע ובנוף.

  8. יצחק

    בטח, כל מי שיש לו דירה מתנגד להורדת המחירים ומתנגד להרחבת השכונה שלו. מה רע להם ככה? מוקפים בחורש נחמד בלי עוד תושבים מעצבנים. אגואיסטים להדהים, מחר הבנים שלהם ימחו על מחירי הדיור

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר