אפטאון גילה (צילום: מאיר אליפור)
אפטאון גילה (צילום: מאיר אליפור)

אולי הפעם? שרת התחבורה מירי רגב פועלת למציאת פתרון לבעיית מתחם הטסטים בגילה

לאחר אינספור הבטחות להעברת מתחם הטסטים מהאפ-טאון גילה, יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ שלח פנייה לשרת התחבורה הנכנסת מירי רגב. מלשכת רגב נמסר:" המפעיל התחייב לקדם שינויים כדי להקל על התושבים, זאת במקביל לבדיקת המשרד לעניין אתר חלופי"

פורסם בתאריך: 6.7.20 07:33

המצוקה של תושבי שכונת גילה נמשכת. כבר למעלה משנה שהתושבים שומעים הבטחות על כך שמתחם הטסטים באפ-טאון גילה עוד רגע מועתק ממקומו, אולם בפועל הוא נותר במקומו. למתחם הטסטים ניתן להוסיף את עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה כמעט בכל רחבי גילה, עבודות אשר משמעותם מלבד האבק והרעש שינויים בהסדרי התנועה, צמצום נתיבים וכבישים מלאי בורות.

לכן, לא ממש מפתיע לשמוע שחלק מהתושבים מדברים על הזנחה ועל פגישה קשה באיכות חייהם.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


התושבים, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", פנו לעיריית ירושלים, נפגשו ושוחחו עם היועץ הבכיר לראש העיר עופר איובי, לשעבר יו"ר מינהל קהילתי גילה ונציגים מטעמם נפגשו על הקבלנים שפועלים בשטח – הבטחות, כך הם טוענים, נשמעו שוב ושוב, אבל בפועל המצוקה רק הולכת וגוברת.

כחלק מהמאבק שהם מנהלים לשיפור המצב, פנו חלק מהתושבים ליו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות), אשר נענה לפניותיהם ומנסה לסייע להם. ברקוביץ העלה את נושא מתחם הטסטים במועצת העירייה, פנה לשר התחבורה הקודם בצלאל סמוטריץ ובאחרונה גם שיגר פנייה לשרת התחבורה הנכנסת מירי רגב, וביקש לפעול להוצאת מתחם הטסטים משכונת גילה לאלתר.

השרה רגב מביעה נכונות לעזור, אולם יש לזכור שגם השר הקודם בצלאל סמוטריץ הביע נכונות, וגם בעיריית ירושלים מבינים שמתחם הטסטים גורם לנזק רב לתושבי שכונת גילה.


מירי רגב (צילום: הדר פרוש)

מירי רגב (צילום: הדר פרוש)


כך או כך, מלשכת השרה רגב נמסר במענה לפניית "כל העיר" כי "מנכ"ל המשרד סייר בשטח יחד עם מנהל אגף הרישוי ומנהל תחום הבחינות ובא בדברים עם הזכיין – מפעיל האתר. המשרד מבצע בחינה נוספת מול דיור ממשלתי – כיצד ניתן לעזור במציאת אתר חלופי שאינו בגילה. כמו כן, הועלו בסיור מספר אפשרויות לשינוי במתווה הפעילות הקיים כיום בגילה כדי להוריד את העומס מהתושבים בשכונה. המפעיל התחייב לקדם שינויים כדי להקל על התושבים, זאת במקביל לבדיקת המשרד לעניין אתר חלופי".


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)


בשיחה עם "כל העיר" מציין ברקוביץ כי "הפגיעה המתמשכת בתושבי גילה היא בלתי נסבלת לאור עבודות הקמת הרכבת והפעילות של מתחם הטסטים בגילה. כבר לפני שלושה חודשים, בחודש אפריל, היתה הבטחה של חברת טלדור (מפעילת מתחם הטסטים, ש"ה) לעזוב את השכונה, בתמיכת שר התחבורה סמוטריץ. אני מברך את השרה החדשה על רצונה לפעול בנושא, הפעולה חייבת להיות מיידית. הצענו לשרה פתרונות שונים לאזורי תעסוקה בעיר שצריכים לקלוט את המתחם, וגם לגבי פיזור שיעורי הנהיגה והטסטים ברחבי העיר ומניעת פעילות בשעות השיא בתחבורה".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודש, תושבי גילה טוענים כי "בנוסף לפקקי הענק בגלל הרכבת הקלה יש לנו את הטסטים בשעות האור והחושך, וגם בשבתות בחגים. "הרחובות המרכזים בשכונה ואזור האפ טאון פקוקים תמיד בגלל הטסטים. לפני כארבעה חודשים הכריזו שמתחם הטסטים עובר למלחה, אבל שום דבר לא קרה".

מהעירייה נמסר אז כי "טרום הקורונה ולאחר מאמצים רבים נמצאה חלופה למיקום המתחם, המקובלת על כולם ותמנע פגיעה בתושבי שכונות העיר. תהליכי המימוש נעצרו בשל הקורונה ובקרוב מאוד יחודש ויואץ התהליך".




תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המתחם צריך לעזוב את גילה ללא דיחוי או תיקון זה מיטרד בטיחות סביבתי ותחבורתי מתחת לכל תקן וביקורת

  2. מנחם ב

    מתחם הטסטים חייב לעזוב מייד את גילה הרכבים הרבים כולל אוטובוסים שנבחנים ולומדים מזהמים את האויר מסכנים בטיחותית את התושבים וגורמים לגודש בכבישים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר