קניון הראל, חנות של רשת קסטרו (צילומים: Adiel lo, ניב ודל - מתוך ויקפדיה)
קניון הראל, חנות של רשת קסטרו (צילומים: Adiel lo, ניב ודל - מתוך ויקפדיה)

בעקבות משבר הקורונה – התביעה של קניון הראל נגד קסטרו: "התנהלות סחטנית וכוחנית"

הנהלת קניון הראל הגישה תביעת פיצויים בסך 862 אלף שקלים נגד רשת האופנה 'קסטרו', בטענה כי סניף הרשת בקניון לא נפתח למרות החזרה לפעילות. עוד נטען בתביעה - הרשת דרשה הפחתה משמעותית של דמי השכירות. קסטרו: "אין תגובה"

פורסם בתאריך: 9.7.20 13:31

חוסר תום לב, התנהלות כוחנית וסחטנות – כל אלו ועוד עומדים בלב ליבה של תביעת ענק שהגישה הנהלת קניון הראל במבשרת ציון כנגד רשת האופנה קסטרו. התביעה, על סך 862 אלף שקלים, הוגשה לבית משפט השלום בירושלים.

הסיבה לתביעה – סירובה של רשת קסטרו לפתוח את הסניף בקניון הראל לאחר שהוסרו המגבלות שהוטלו על ידי הממשלה בשל התפרצות הקורונה בתחילת חודש מאי. מכתב התביעה עולה כי סניף קסטרו בקניון הראל, שמהווה חנות עוגן, לא חזר לפעילות בשל דרישת הרשת לקבל הוזלה בתעריפי השכירות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לטענת הנהלת קניון הראל, כפי שהיא מובאת בכתב התביעה, "במטרה להקל על שיבתם של בתי העסק בקניון לפעילות תקינה, העניקה התובעת לכלל בעלי העסקים בקניון הקלות משמעותיות ביותר בתשלומי דמי השכירות והניהול".

לטענת הקניון, בעוד שכלל החנויות שפעלו בו פתחו מחדש, "קסטרו בחרה להמשיך לנקוט בדרך התנהלות סחטנית וכוחנית מש"הבהירה" להנהלת הקניון כי לא תפתח את החנות לפעילות כל עוד לא תתבצע הפחתה דרסטית בדמי השכירות בגין כל יתרת תקופת השכירות".

הפגיעה בפעילותו המסחרית של הקניון – כך מתברר מהכתב אישום – כתוצאה מאי פתיחת סניף "קסטרו" נובעת מכך שהחנות מהווה "חנות עוגן" המהווה מוקד משיכה לבאי הקניון ותורמת להצלחת הקניון באופן שמגדיל את ההכנסות ממכירות של כלל בתי העסק בקניון עקב הגידול המצרפי בלקוחות הקניון

"בדרכה הכוחנית ובניסיון נפסד לשפר את תנאיו של חוזה קיים", נכתב בתביעה, "ביטלה קסטרו את ההרשאות לחיוב חשבון, אינה משלמת את דמי השכירות ואת דמי הניהול ובכך מפרה את הסכם השכירות בהפרות בוטות ויסודיות".

בהמשך כתב התביעה מצוין כי "רשת קסטרו חידשה את פעילות סניפיה בקניונים אחרים ואף הגדילה לעשות, משפתחה את חנותה הממוקמת בקניון המתחרה "קניון מבשרת", הנמצא בקרבה גיאוגרפית לקניון הראל, ובכך העצימה (רשת קסטרו, ש"ה) את הפגיעה בקניון הראל והדגישה את התנהלותה חסרת תום הלב הננקטת בניסיון נפסד להפעיל מכבש לחצים פסול על קניון הראל, על מנת שתיכנע לדרישותיה הסחטניות של קסטרו להפחתת דמי השכירות".

בשיחה עם "כל העיר" אומר מנכ"ל קניון הראל אבי שטרית: "אנחנו הלכנו לקראת כל השוכרים בהקלות שנתנו להם, וכל השוכרים, ללא יוצא מן הכלל, פתחו ברגע שהסגר. במהלך הפתיחה הראשונה נתנו הקלות משמעותיות בשכר דירה לחודשי מאי ויוני ועם כולם הסתדרנו, רשת קסטרו התבצרה בעמדתה ולא הסכימה לפתוח ודרשה יותר. ניסינו להגיע להבנות, אבל הרשת עמדה בסרבנותה ולא היתה לנו ברירה אלא להגיע למצב של תביעה".

עוד מוסיף שטרית: "מה הטענה של קטסרו? שהפדיונות ירדו עוד לפני (תקופת הקורונה, ש"ה), אבל אין לרשת להלין אלא רק על עצמה. הסניף בקניון עבד יפה מאוד עד שקניון מבשרת, שממוקם 200 מטרים מפה, נפתח והרשת החליטה שהיא יכולה לפתוח עוד סניף גם שם, והרבה יותר גדול. מבשרת לא יכולה להכיל שני קניונים שותי חנויות קסטרו וברור שהפדיונות יירדו כי נפתח סניף נוסף. אנחנו הלכנו לקראת, הרשת קיבלה הקלה מאוד משמעותית, ההתגמשות שלנו היתה מעל ומעבר אבל זה לא הספיק ולכן נאלצנו ללכת לתביעה".

מקסטרו נמסר: "אין תגובה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר