בריכה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
בריכה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

ילדה בת 3 טבעה בבריכה ופונתה במצב קריטי – צוות הדסה הציל את חייה

חייה של גפן בת ה-3 ניצלו בזכות התערבות מהירה של מד"א וטיפול מסור של הצוות הרפואי בבית החולים הדסה עין כרם: "מבט אחד בפלאפון או חוסר תשומת לב עלולים להסתיים באסון נורא"

פורסם בתאריך: 3.8.20 15:15

גפן, ילדה בת 3 שבילתה עם הוריה בבריכה בישוב בת עין לפני מספר ימים, טבעה וכמעט קיפחה את חייה לולא התערבות מהירה של צוות מד"א שהוזעק למקום. לאחר שנמשתה ממי הבריכה, פונתה הילדה במהירות אל יחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם, בה התאשפזה כשהיא מונשמת ומורדמת, ומצבה הוגדר קריטי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


צוות הטראומה של בית החולים נלחם על חייה של גפן תוך שיתוף פעולה צמוד עם רופאים מחדר מיון ילדים, ולבסוף הצליחו לייצב את מצבה. בהמשך, היא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים להמשך טיפול המוגדר כמציל חיים, שם היא החלה להתאושש לשמחתם של בני המשפחה ששהו לצד מיטתה.

לאחר תהליך ההתאוששות וכאשר רופאיה של גפן קבעו כי מצבה הבריאותי מאפשר זאת, היא שוחררה לביתה במצב מצוין ללא קשיים או סיבוכים נוספים.

ד״ר סער חשביה, מנהל המרכז לרפואה דחופה בילדים בהדסה עין כרם, מספר כי: "גפן פונתה אלינו על ידי מד״א אלינו במצב קריטי, היא יוצבה באופן ראשוני על ידי צוות מלר"ד ילדים והועברה ליחידה לטיפול נמרץ להמשך טיפול, ולאור הסימנים קיווינו כי האירוע יסתיים בטוב".


האחיות צופנת כהן גינדי, אביה ניסמיאן, אולגה רוזנשטיין, ד"ר אסף מנדל, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, ד"ר סהר חשביה מנהל מלר"ד ילדים בעין כרם וד"ר אורי פולק, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)

האחיות צופנת כהן גינדי, אביה ניסמיאן, אולגה רוזנשטיין, ד"ר אסף מנדל, ד"ר סהר חשביה וד"ר אורי פולק (צילום: דוברות הדסה)


ד"ר דוד קלייד, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים: "כדי לייצב את מצבה גפן קיבלה תמיכה נשימתית וטיפול תרופתי וכבר בלילה הראשון ראינו שיפור ניכר במצבה. לוחמת אמיתית. לשמחתנו גפן היום במצב מצוין. היא הועברה למחלקת ילדים להמשך השגחה ושוחררה לביתה".

ד"ר קלייד ממשיך ומוסיף עצה חשובה מאוד המיועדת לכל ההורים, ותיקים וצעירים גם יחד: "בתקופת הקיץ אנחנו קוראים לכל המשפחות שנמצאות עם ילדים ליד מקורות מים – לא להוריד את העיניים מהילדים אף לא לרגע. מבט אחד בפלאפון או חוסר תשומת לב עלולים להסתיים באסון נורא. יש לנקוט ביתר זהירות ובתשומת לב מלאה ליד מקורות מים עם ילדים – גם בריכות ביתיות לא גדולות, על מנת למנוע את האסון הבא".

"אנחנו מודים לכל הצוותים הרפואיים שטיפלו בגפן, והחזירו לנו אותה לחיים, גם בשטח וגם בהדסה. בזכותם קיבלנו את הילדה שלנו בחזרה", מספרים ההורים מלאי התודה. "תודה מכל הלב לאלפי האנשים שהתפללו בשבילנו לרפואתה של גפן. אלו היו ימים קשים ואנחנו מאושרים שהם הסתיימו כשאנחנו חוזרים הביתה עם הילדה שלנו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חנה

    תודה לאל ! להיות עירניים אנשים יקרים חבל בשביל חוסר תשומת או שיחת פלאפון לאבד ילדים או קרובים.

  2. רותי

    אלף עיניים כשילדים בסמוך לבריכה. לא להתעסק בדברים אחרים,. רק הילד חשוב ברגע זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר