המתנדבים במחלקת הקורונה בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
מחלקת הקורונה בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

ניצנים של תקווה: טיפול ניסיוני בקורונה בהדסה הניב תוצאות חיוביות

ניסויים קליניים בנסיוב חיסון חדש נגד נגיף הקורונה נערכים בבית החולים הדסה עין כרם, והתוצאות חיוביות. "לפי שעה, למרות שאנו בתחילת הדרך אנחנו מאוד מעודדים", מספר רופא במחלקת הקורונה

פורסם בתאריך: 13.8.20 19:49

טיפול ניסיוני חדש בנגיף הקורונה מתחיל את דרכו במרכז הרפואי הדסה עין כרם, ונמצא כעת בעיצומם של תהליכי מחקר קליני בחולים ובדיקת יעילות וסיכונים לטווח הקצר והארוך. הטיפול החדשני, אותו מפתחת חברת הביופרמצבטיקה הציבורית 'קמהדע', הוא טיפול ייחודי וראשון מסוגו, שעשוי להיות זמין לקהל הרחב כבר בקרוב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מתחילת פרוץ משבר הקורונה, עד לפני כחודשיים, נאסר עד היום על בתי חולים לאסוף פלזמה ממחלימי קורונה במטרה לנסות ולהפיק ממנה נסיוב חיסון פסיבי לטיפול בחולי קורונה. לדברי בכירים בבית החולים הדסה עין כרם, הקונספציה השגויה בה נקט משרד הבריאות הקודם בתחילת המשבר, פגעה בכולנו ביותר מאספקט אחד בסאגת הקורונה הארצית, וכעת יש לשנות את המצב.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, היה בין יוזמי איסוף הפלסמות מחולי קורונה שהחלימו, על מנת שמתרומות אלו יופק טיפול בנוגדנים.

הנסיוב החדש שפיתחה 'קמהדע' נמצא כעת בעיצומו של מחקר קליני, המשותף לבית החולים הדסה ולחברת 'קמהדע'. המחקר, שאושר על ידי הרשויות ובכירי משרד הבריאות, כולל מספר בתי חולים, ובמסגרתו ניתן טיפול ייחודי וראשון מסוגו בארץ נגד נגיף הקורונה, המתבסס על המוצר של 'קמהדע', שזוקק וטוהר מפלזמה של תורמים שהחלימו מהמחלה, ולכן פיתחו רמה גבוהה של נוגדנים טבעיים נגד הנגיף.


המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)


ד"ר אסא קסלר, רופא במחלקת הקורונה ובפנימית א' בהדסה עין כרם, מספר כי צוות הדסה מאוד מרוצה מהמחקר הקליני ומציין כי "בהתאם למתווה המחקר הקליני שאושר, חולי הקורונה המקבלים את הטיפול הינם כאלה הסובלים מדלקת ריאות בגין הנגיף. לפי שעה, למרות שאנו בתחילת הדרך אנחנו מאוד מעודדים".

צוות בית החולים הדסה עין כרם פרסם מידע לפיו 3 החולים הראשונים שעשו היסטוריה ארצית וטופלו במסגרת המחקר הקליני בהדסה, הדגימו הטבה קלינית מהירה וכבר שוחררו לביתם מהאשפוז בהדסה.

חברת 'קמהדע' אשר דווחה על תחילת גיוס החולים, עדכנה בדיווחיה לציבור כי במבחן ניטרול הווירוס, נצפתה פעילות ניטרול מעודדת של המוצר וכי החברה מתכננת המשך בחינה של מוצר הנוגדנים כטיפול מניעתי פוטנציאלי למחלת הקורונה, בקרב מתנדבים בריאים המצויים בסיכון, במחקר קליני נפרד.



"מזה שלושה חודשים שבהדסה נאספו, למרות התנגדות התחלתית של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, תרומות פלסמה מחולי קורונה אשר לאחר החלמתם, בסיוע ארגון "יד אברהם" ומנהיגי העדה החרדית נבדקו והיו שליליים לווירוס ובעלי רמת נוגדנים (סרולוגיה) גבוהה בדמם", נכתב בהודעה שפורסמה מטעם בית החולים לתקשורת. "את תרומות הפלסמה אסף בנק הדם בהדסה והעבירן יחד עם מנות שנאספו ע"י מד"א אל חברת קמהדע, שם הופקו הנוגדנים המתאימים לטיפול הניסיוני שמעורר תקוות רבות בארץ ובעולם כולו",

"אנו בהדסה גאים להיות לא רק מעבדת בדיקות הקורונה העסוקה והאפקטיבית ביותר בישראל העוסקת באבחון קורונה, אלא גם בית החולים האוסף מעשרות רבות של מחלימים את הפלסמות שהם תורמים, על מנת לקיים מצוות ערבות הדדית ולהציל חולי קורונה מהתדרדרות למצוקה נשימתית וממוות", נכתב בהודעה לסיום.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר