חומוס תלפיות (צילום: שלומי הלר)
חומוס תלפיות (צילום: שלומי הלר)

הזעם של בעלי העסקים בעקבות הסגר: אורי לוי, בעלי חומוס תלפיות – "לא סופרים אותנו, תנו לנו להתקיים"

לקראת הסגר השני שיחל בערב ראש השנה - הזעם של בעלי העסקים על הממשלה מתגבר - אורי לוי, בעלי חומוס תלפיות, אומר בשיחה עם "כל העיר": "לפחות תשלמו לנו את השכירויות ואת ההוצאות שלנו"

פורסם בתאריך: 16.9.20 06:58

"לא סופרים אותנו", כך אומר בזעם בשיחה עם "כל העיר" אורי לוי, מבעלי 'חומוס תלפיות' ובעל חברת מוזיקה לאירועים. "יש תחלואה, אין תחלואה, אני לא מתווכח – מבחינתי, תעשו סגר שנה, אבל תשלמו כל חודש מה ששילמנו לכם. נקודה. תנו לנו להתקיים. לא רוצים להיות מיליונרים, אנחנו מאבדים את ההכנסה, אבל לפחות תשלמו לנו את השכירויות ואת ההוצאות שלנו. מה שדיווחתי בכל חודש – תנו לי בחזרה, זהו".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


איזה פיצוי קיבלת בסגר הראשון?
"קשקושים. עד שקיבלנו, קודם כל, אחד מאיתנו לא היה זכאי, ואז תחנונים וטלפונים ומיילים וסידורים. חבל על הזמן איזו בירוקרטיה. חודשיים התעסקנו רק בזה. ומצד שני – תשלום הארנונה דופק, השכירות דופקת, הבנקים דופקים, הכל עובד, רק אנחנו לא עבדנו".

"אם עברנו את הסגר הקודם ויצאנו ממנו בשן ועין, עם כל הרזרבות שהיו, אם היו לאנשים, מי יעבור את זה עכשיו? יש עסקים שמחכים לחג הזה, לעשות את הקופה של כל השנה, והנה – סגר".


אורי לוי (צילום: איגור פרברוב)

אורי לוי (צילום: איגור פרברוב)


מסעדת תלפיות בצהריים, שלא בימי קורונה עמוסה בסועדים, אך המשבר הוביל לצניחה משמעותית בתנועת הלקוחות. גם לוי הוציא את עובדיו לחל"ת. "חלק מהעובדים שיצאו לחל"ת קיבלו רק 20 אחוזים מהשכר שלהם", משתף לוי, "לחלק מהם יש לא מעט נפשות בבית, הם פנו אלי שאעזור להם מול הביטוח הלאומי".


חומוס תלפיות (צילום: שלומי הלר)

חומוס תלפיות (צילום: שלומי הלר)


אז כיצד אתה מתכנן לפעול?
"אני הולך לעשות מה שכל ישראלי יודע לעשות וזה להתקמבן ולהסתדר. רוב משלמי המיסים במדינה הזאת, שהם עצמאים בדרך כלל, יש להם הוראות קבע חודשיות לביטוח הלאומי, מס הכנסה וכאלה, שמשיכים לשאוב את הכסף בכל חודש, ללא סייג. כמו ששואבים את הכסף ללא סייג, את אותו הכסף – תחזירו. מה הבעיה? בלחיצת כפתור, בלי שאלות, בלי דיבורים, בלי כלום, למה אני צריך להביא להם כתובות ולהכנס לאתר שלהם, שלא עובד, 20 אלף פעם עם הרו"ח שלי, ועם כל מיני קבצי אקסל מקולקלים. כל הדיבורים בטלוויזיה נשמעו סבבה, תכלס, למעשה, רואים שלא חילקו 50 אחוז מהמענקים עוד של חודש מרץ. למה? כי הם סומכים עלינו, כי אנחנו יהודים ואנחנו נסתדר, עברו כל כל גבול אפשרי".

השלכות של הסגר השני יורגשו, לדברי לוי, בעוד כחודש, לדבריו, "אנשים יבזזו מחנויות, יגנבו. והבנקים, מה? מורידים את האשראי לכולם. היום רוב האנשים תלויים בבנק, והם בבעיה מאוד גדולה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ירושלמי חושש

    צודק ועוד בעלי מסעדות.אם שומרים על כך המיתוים אז מה הבעיה ??..תנ6 להם לחיות

  2. תושבת העיר

    יהיה לכם העסקים בירושלים זמן רב לחשבון נפש איך מתנהגים בכבוד מינימלי לכלל הלקוחות

  3. טלי

    עשית מיליונים ועדיין עושה אתה בוכה?מה נגיד אנחנו הנכים שחיים מ3000 שח רק התרופות עולות 2000 בחודש .יש לך נכסים במיליונים תפסיק לבכות גועל נפש.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר