ההפגנה הערב בבלפור (צילום: אוהד צויגנברג)
ההפגנה בבלפור (צילום: אוהד צויגנברג)

אלפים במחאה בבלפור: המשטרה עצרה 11 מפגינים

המחאה נגד ראש ממשלה נתניהו מתקיימת בבלפור זה השבוע ה-13 ברציפות: אלפי מפגינים ומפגינות בכיכר פריז; נהג רכב חשוד כי ניסה לדרוס מפגינים ושוטרים

פורסם בתאריך: 20.9.20 18:27

**עדכון: 00:46 – משטרת ירושלים עצרה 11 מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי. "סמוך לחצות, המשטרה כרזה למפגינים שנותרו בצומת, שהיא פותחת לתנועה את הצומת והכבישים על מנת להחזיר את השגרה במקום, והמשטרה קוראת להם לפנות הכביש", נמסר ממשטרת ירושלים. "על אף בקשות המשטרה, חלק מהמפגינים סירבו לפנות את הצומת, והשוטרים נאלצו לפנותם. במהלך המחאה, עצרה/עיכבה המשטרה 11 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי וחלקם בגין תקיפת שוטרים".



אלפי מפגינים ומפגינות הגיעו עם צאת חג ראש השנה לכיכר פריז – מתחם המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגד טיפולו הכושל במשבר הקורונה ונגד השחיתות השלטונית.

מאות כלי רכב היו בדרך לירושלים, בכביש 1 ובכניסה לעיר נרשמו עומסי תנועה כבדים.

בתוך כך, בסביבות השעה 21:00 חשוד נהג ברכבו במהירות לעבר המפגינים והשוטרים במתחם ההפגנות. ממשטרת ירושלים נמסר כי "כוחות המשטרה, שפועלים על רחוב קינג ג'ורג', עצרו חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה והיווה סכנה למפגינים והשוטרים. החשוד כאמור נעצר ומועבר לחקירת משטרה".





 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אחרי סגר ראש השנה בירושלים, שבהם נראה כי התושבים שמרו על ההגבלות ולא נרשמה תנועה ערה בין השכונות, הערב כאמור צפויה להתחדש המחאה בבלפור.


ההיערכות לקראת המחאה בכיכר פריז (צילום: קריים מיניסטר)

ההיערכות לקראת המחאה בכיכר פריז (צילום: קריים מיניסטר)


כידוע, הממשלה, במסגרת הסגר שהוטל, החליטה לא לאסור הפגנות, שכן מדובר בזכות יסוד במדינה דמוקרטית. המפגינים והמפגינות התבקשו ממארגני המחאה – קבוצות "אין מצב" ו"קריים מיניסטר", שכל המשתתפים במחאה יעטו מסכות וישמרו על הנחיות המרחק החברתי.

מקריים מיניסטר נמסר כי "משטרת בלפור ודורון ידיד שוב לוקחים את החוק לידיים. מתווה הקפסולות ההזוי כלל לא אושר והמשטרה הודיעה אתמול רשמית שלא תוכל לאכוף אותו. שוב הוכח שהמשטרה משמשת קו ההגנה האחרון של הנאשם והיא עושה הכל לחבל במחאה ולההתעמר במפגינים".

מאהל המחאה, כפי שתועד ב"כל העיר", לא נותר שומם גם בערב ראש השנה. עשרות חגגו את ערב החג בסעודה בבלפור.


בלפור, ערב ראש השנה תשפ"א


כוחות של משטרת ירושלים נערכים במתחם המחאה בכיכר פריז. בין השאר רחובות ייחסמו לתנועה, בהם – בן מימון, עזה, אגרון, קינג ג'ורג', קרן היסוד וכל אזור כיכר צרפת.

מהמשטרה נמסר כי "כחלק ממימוש תפקידה לשמירה על בריאות הציבור גם במהלך המחאות, משטרת ישראל הכינה במתחם המחאה בכיכר פריז גידור על מנת ליצור הפרדה ולאפשר למפגינים למחות בקפסולות לשמירה על בריאותם".

בתוך כך, אחד המפגינים עוכב לחקירה לאחר שהחל לכרוז למפגינים אחרים הנחיות שונות שיאפשרו להם 'לחמוק' מאכיפה נגדם בשל אי עטיית מסיכה.

"המשטרה שבה וקוראת למפגינים להישמע להנחיות משרד הבריאות", מדגישים במשטרה, "לעטות מסיכות ולשמור על ריחוק חברתי בכדי לקטוע את שרשרת ההדבקה".

יש לציין כי במשטרה נערכו לאפשרות כי אזרחים יבקשו לנצל את ההפגנות הערב כדי לעקוף את הסגר ולחזור לביתם אחרי ששהו בחג אצל משפחתם. במשטרה מתכוונים לתשאל את הנהגים במחסומים בדרך לירושלים, ולקנוס את מי שלא שהה בביתו במהלך החג.



תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. עלובי החיים

    בושה של אנשים .חמוצי סבר ולשונם שינאה
    בזמן שכולנו בסגר הם עושים מסיבות רחוב

  2. דביר

    הכיפה בררנית המשטרה גיבורים רק נגד חרדים אי לא נותנת דוחות לשמאלנים הפשיסטים איתם מתנהגת בכפפות משי .יש במדינה רדיפת הדת בושה וחרפה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייבים וחייבים להעביר את רוע הגזרה
    חייבים להעיף את הנוכל מבלפור כמו עפיפון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר