מועדון קשישים בקרית משה (צילום: יוסי חביליו)
מועדון קשישים בקרית משה (צילום: יוסי חביליו)

פרויקט "מה נשמע?": כך העירייה מסייעת לקשישים בעת משבר הקורונה

עיריית ירושלים מפעילה פרויקט חברתי חדש, שמטרתו לסייע לתושבים ותיקים ללא עורף משפחתי - מעל 8,000 קשישים עד כה אותרו כשהם סובלים מקשיי ההתמודדות עם משבר הקורונה ומהבידוד החברתי

פורסם בתאריך: 19.10.20 17:54

בימי משבר הקורונה עיריית ירושלים מפעילה פרויקט חברתי חדש' שנועד לסייע לתושבי העיר הוותיקים להתמודד עם הימים הקשים של משבר הקורונה, ועם אלמנטים שליליים הנלווים אליהם כמו בדידות וקושי לנהל את שגרת חייהם התקינה, הנובעים מעצם היותם מצויים בקבוצת סיכון.

מטרתו של פרויקט "מה נשמע?", המופעל בחודשים האחרונים על ידי העירייה בשיתוף מספר מינהלים קהילתיים שונים ברחבי העיר, היא לאתר קשישים ללא עורף משפחתי הנמצאים בבידוד חברתי וללמוד את הצרכים שלהם בעת המשבר, לנהל עמם שיח רציף, לחבר בינם לבין מתנדבים ולהגיש להם את כל הסיוע הדרוש להם לאורך תקופת המשבר.



במסגרת הפרויקט, צוות מקצועי מטעם העירייה פועל באופן יום יומי לצד מתנדבים מהמינהלים הקהילתיים ברחבי העיר, יוזם שיחות טלפוניות, מברר לשלומם של האזרחים הוותיקים ובעיקר מספק להם כתובת לפנות אליה בכל משבר ובעיה שצצים בשגרת ההתמודדות שלהם עם משבר הקורונה. הסיוע המוגש לתושבים על ידי צוותי המתנדבים, כך לפי העירייה, הוא סיוע מגוון המותאם לצרכים הספציפיים של כל אחד מהם.

נתוני העירייה חושפים כי במהלך הגל הראשון של הקורונה, אותרו במסגרת הפרויקט כ-8,000 קשישים ללא עורף משפחתי הזקוקים לסיוע, שכעת מקבלים אותו בעזרת צוותי המתנדבים ברחבי העיר. בנושא עדכון הרשימה והוספת אזרחים וותיקים נוספים לפרויקט בעקבות המשך והתארכות המשבר, מסרה העירייה כי "בימים אלו עוברת הרשימה עדכון וזאת על מנת לטפל באוכלוסייה זו באופן היסודי ביותר".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מוסר כי "עיריית ירושלים מנהלת את משבר הקורונה ברגישות ובנחישות ובתוך כך מקדמת שורה של מהלכים אסטרטגיים לטיפול בכלל אוכלוסיות העיר. אני מברך על פרויקט 'מה נשמע?', המבטא את המרקם הקהילתי הירושלמי והדאגה העמוקה שלנו לאזרחים הוותיקים, אותו דור עתיר זכויות אשר תרם רבות לפיתוחה של ירושלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר