בניין עיריית ירושלים, אכיפת עטיית מסכות על ידי משטרת ירושלים (צילומים: שלומי כהן, דוברות המשטרה)
בניין עיריית ירושלים, אכיפת עטיית מסכות על ידי משטרת ירושלים (צילומים: שלומי כהן, דוברות המשטרה)

עיריית חלם ירושלים: בדיקת "כל העיר" חושפת – מדוע הפקחים לא אוכפים עטיית מסכות במרחב הציבורי

בעיריית ירושלים טוענים כי לפקחיה אין "את ההסמכה הדרושה כדי לאכוף אי עטיית מסכות במרחב הציבורי"; עוד נטען כי נעשתה פנייה בנושא למשרד הבריאות, אך שם שוללים את הטענה - "אין כל דרישה חוקית להכשרה של משרד הבריאות"

פורסם בתאריך: 28.10.20 19:38

שלבי ההקלות אחרי הסגר מובילים לעלייה במספר האנשים שמסתובבים במרחב הציבורי בירושלים, ולא כולם תמיד עוטים את מסכות המגן כראוי, אם בכלל, מה שעלול להוביל לעלייה במספר הנדבקים. אין ספק שדרושה אכיפה אינטנסיבית ברחובות העיר, על מנת לשמור על נתוני התחלואה הנמוכים. אם כן, לצד משטרת ירושלים, מדוע פקחי עיריית ירושלים אינם אוכפים את חובת עטיית המסכה במרחב הציבורי?

בירושלים, פקחי העירייה לא אוכפים את חובת עטיית המסכה, זאת לעומת ערים אחרות בארץ, כמו תל אביב, שבה מתבצעת אכיפה עירונית בנושא. מבדיקת "כל העיר" עולה – בעיריית ירושלים ממתינים למשרד הבריאות, שיענה לבקשתה כי פקחיה יעברו "הסמכה של משרד הבריאות", כך טוענים בעירייה, לטובת אכיפת חובת עטיית מסכות. מנגד, במשרד הבריאות, כלל לא מכירים בהסכמה שכזו מצד המשרד, וכי אין דרישה חוקית שכזאת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בעיריית ירושלים טוענים ומוסרים השבוע ל"כל העיר" כי "בשלב זה אין לפקחי העירייה את ההסמכה הדרושה כדי לאכוף אי עטיית מסכות במרחב הציבורי. העירייה פועלת בהתאם לתקנות לשעת חירום, שמאפשרות אכיפה מצד גורמים שאינם המשטרה רק לאחר שאלו עברו הסמכה של משרד הבריאות. עיריית ירושלים פנתה בבקשה לעבור הסמכה שכזו, אך טרם נענתה".

בהמשך לכך, בתגובה לפניית "כל העיר" מוסרים במשרד הבריאות כי "אין כל דרישה חוקית להכשרה של משרד הבריאות, ומשרד הבריאות אינו אחראי להכשרה של אכיפה באופן כללי. למידע נוסף בנושא אכיפה והכשרה לאכיפה ניתן לפנות למשטרת ישראל שמתכללת את נושא האכיפה".

בהיעדר האכיפה ועל רקע החשש מהפרות נוספות כפי שהתרחשו בסוכות הענק במאה שערים, וכן פתיחה פיראטית של עשרות מוסדות חינוך בשכונות החרדיות בניגוד לתקנות הקורונה, תוך התעלמות מצד העירייה והמשטרה – מחר, חמישי, צפוי להגיש יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) לראש העיר משה ליאון בישיבת המועצה שאילתה, בנושא אי אכיפת תקנות הקורונה על ידי פקחי העירייה.

ברקוביץ כותב בשאילתה כי לפי החלטת הממשלה "רשויות מקומיות רבות פועלות כמצוות הדרג המדיני ומפעילות את מערכי הפיקוח שלהן לשם אכיפת ההנחיות כמתבקש על-פי דין. ואולם, מקץ למעלה מחצי שנה מהחלטת הממשלה, ושעה שהעיר ירושלים מובילה את מדדי התחלואה הארציים, עד היום ניתנו 0 דוחות מטעם פקחי העירייה בגין הפרת הנחיות הקורונה. נתון זה מחוויר אל מול נתונים השוואתיים מערים אחרות המצויות במצב תחלואתי שפיר מזה של ירושלים ואשר מפעילות את מערכי הפיקוח ביתר שאת לשם אכיפת תקנות חשובות אלה. כך למשל, מחלקת עיריית חדרה בין 50-40 דוחות בממוצע ביום, בעיר שאוכלוסייתה עשירית מזו של ירושלים ונתוני התחלואה בה טובים יותר".


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)


"מדוע עיריית ירושלים איננה אוכפת באמצעות מערך הפיקוח העירוני את תקנות הקורנה וצו בריאות העם בעזרת הפקחים העירוניים מאז הנחיית הדרג המדיני לעשות כן בחודש מרץ 2020", מוסיף וכותב ברקוביץ, "מדוע מסתפקת העירייה במתן אזהרות בלבד שעה שנתוני התחלואה בעיר קשים וישנן עדויות למכביר על הפרת הנחיות?".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. עג

    בוקר אוב אליהו…

    למה העיריה לא אוכפת צוי סגירה, הריסה, בניה לא חוקית, רכיבה על מדרכות? אותה סיבה – לא מעניין אותה לתת שירות.

  2. די לאנוכיות!

    אכיפה חוקית כמובן חשובה ומשפיעה, אך על כל אחד ואחת להבין ולהפנים:

    המסכה *שלכם* נועדה להגן על א-ח-ר-י-ם!

    אי עטייה/עטייה חלקית = חוסר התחשבות וסיכון האחר!

  3. אליש

    תפסיקו להתבכיין ! לא כל דבר מצריך אכיפה ושיטור , צודק ליאון שבחרנו בו.

  4. אייל ע

    אני תושב ירושלים ואני יכול לומר שגם בלי אכיפה תושבי ירושלים ברובם הגדול נשמעים להנחיות,אני גר בשכונה מעורבת דתיים וחילונים בבתי הכנסת אצלנו מקפידים על ההנחיות. כך הכל מספר החולים אצלנו קטן ברוך השם.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קודם כל כולללללם להעיף את המסכות ושף אחד לא ישלם קנסות. הקנסות הולך לכיס הפרטי של המישטרע לחלוטין שום וירוס הכל שקר רוצחים אנשים בבתי חולים עוד מעט ישפך דם הרופאים הרוצחים אים השוטרים הרוצחים ברואש כל חוצות אמןןןן

  6. ג'פרי

    דבילים הצבעתם ליאון תאכלו את מה שבישלתם אני הייתי פעיל חזק לראשות העיר לעופר ברקוביץ

  7. דישראלי

    למה 90 אחוז מהשוכרים בשוק מחהה יהודה עוטפים מסכה מתחת לפה ואף שוטר מגיב?

  8. די להאשים אחרים! אין קשר לבחירות/פוליטיקה.

    קחו אחריות אישית. תדרשו להוכיח מפרי-חוק וכל מי שמסכן אותכם!

  9. מירב עוטת המסיכה

    אנחנו בצד של העירייה שלומי – שיהיה ברור – מה זה השטות הזו ואיך אנשים שפויים בכלל מוכנים לקבל בתוך קוד שמישהו נותן להם קנסות כי לא הלכו עם פריט לבוש מסויים? מאיפה הטיפשות הזו צמחה לה? ולמה שכל העיר ישרתו את המולך הזה? מי שנזהר רשאי לעטות מסיכה. מי שלא טוב לו שיישאר בבית.
    אני הולכת עם מסיכה כי נח לי ככה
    לא נח לי מלשינות שהרסה חברות רבות בהיסטוריה
    לא נח לי עריצות
    לא נח לי בורות וטיפשות כי מסיכות לא באמת מונעות הידבקות רק מקטינות קצת את הטיפות וזהו

  10. עולי

    ממש לא הגיוני לכל מה שנאמר כל אדם הוא אדם וצריך להישמר מהנגיף וגם לא צריך לילמוד שצריך להישמר כמו שבן אדם נוסע באוטו ואומרים תיזהר אל תיסע באור אדם זה ניקרא הזהרה בהזהרה לא צריך לימוד,אפילו תואר אמרו לשים מסכות לא צריך להיתווכח רק אומרים ועושים כתוב ונישמרתם את נפשותיכים זה לא צריך למידה צריך לעטות מסכות וזהו

  11. אזרח ותיק בעיר

    עיריית ירושלים במחדליה : מגיע פקח עירוני לבית משותף ,משאיר דוח ניקיון חצר ,מקיש בדלת ובורח מיד מהמקום ,כדי לא לענות לשאלות .ברור שזו היתעמרות באזרח וניסיון לגבות קנסות כדי לפרנס פקחים ושאר מקורבים לצלחת . הטלת קנסות בסיטונות ,הינה תלונה נפוצה כיום . זו דרך נלוזה
    למרר את חיי התושבים ולהיתעמר בם….!
    בבחירות הבאות נדע לבוא חשבון עם ראשיה ופרנסיה
    ונדיח אותם במהרה מכיסאם .

  12. ציפורה

    גיליתם סוד גדול, כל המדינה הזאת שכונה אחת גדולה, הדג מסריח מלמעלה, בתי משפט משטרה, אז רציתם שהעירייה יהיו תמימים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר