אלי לוי יו"ר ועד סוחרי מרכז העיר, מרכז העיר (צילומים: ארנון בוסאני, עמית רפאל- מטאפורה)
אלי לוי יו"ר ועד סוחרי מרכז העיר, מרכז העיר (צילומים: ארנון בוסאני, עמית רפאל- מטאפורה)

יו"ר ועד העסקים במרכז העיר אלי לוי: "שכחו את המסעדות והברים, יש שנמצאים על קצה תהום"

אלי לוי, יו"ר ועד העסקים במרכז העיר, מספר בשיחה עם "כל העיר" על ההשלכות של הסחבת בפתיחת המסחר בעיר, וחושש להמשך קיומם של בתי הקפה, המסעדות והברים: "תנו לאנשים לחיות"

פורסם בתאריך: 27.11.20 08:02

נראה כי כבר הרבה זמן שאף אחד לא מדבר על המסעדות, על בתי הקפה ועל הברים. בעלי בתי האוכל, שיכולים והיו ערוכים לכך – מבצעים משלוחים ושירות איסוף עצמי, אחרים פשוט מושבתים כבר למעלה מחודשיים, מתחילת הסגר השני של הקורונה, 18.9. יו"ר ועד העסקים במרכז העיר אלי לוי (70) מודאג מאוד מהסחבת בפתיחת המסחר וחושש לבעלי המסעדות, הברים ובתי הקפה. "שכחו מהמסעדות ומהברים, אנחנו אחרונים בתור של שלבי ההקלות", הוא אומר השבוע בשיחה עם "כל העיר". "בצורה הזו הממשלה מביאה אנשים לקצה התהום".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


משבר הקורונה, שפרץ בחודש מרץ, תפס את לוי בלב ההיערכות לפתיחת מסעדה חדשה בחצר פיינגולד – "זה וזהו", כהומאז' למסעדת "אלדד וזהו", המיתולוגית שפעלה בחצר פיינגולד. אך בניגוד לקודמתה, המסעדה חדשה, צפויה להיות כשרה ולא לפעול בשבתות, כשהיא תיפתח, מתישהו, במועד שכרגע אינו ידוע.

"אנחנו שמונה חודשים בתוך המשבר הזה", מציין לוי, שמביע ביקורת חריפה כלפי התנהלות הממשלה בעת המשבר הגדול ביותר בתולדות המדינה: "בחייכם, תנו לאנשים לחיות. נראה שיד שמאל לא יודעת מה עושה יד ימין. לאן רוצים להוביל אותנו – לשואה כלכלית? אנחנו כבר בתוך זה. כשאני שומע במהדורת החדשות מה עושים הבנקים לבעלי העסקים, שהם מצמצמים את האשראי שנתנו, זה לא יכול להיות. לבנק ישראל אין תוכנית חירום? מדוע הבנקים לא הולכים לקראת בעלי העסקים, איך קורה שבנק מצלצל לעסק שסגור ארבעה חודשים ושואל מה קורה עם הפקדות. ולעסק מצלצלים בעל הנכס שדורש שכירות, איפה יש דבר כזה? הכניסו את כל בעלי העסקים לאבדון".


המסעדה החדשה של אלי לוי (צילום: עמית רפאל- מטאפורה)

המסעדה החדשה של אלי לוי (צילום: עמית רפאל – מטאפורה)


לוי זועם על היעדר האכיפה במגזר החרדי: "אם הרב חיים קנייבסקי אומר לציבור שלו לחזור ללימודים, ולא קרה שם שום אסון, אני לא מבין למה מחכים, ולמה לא פותחים את כל מערכת החינוך באופן מידי. ואני לא מבין למה בשוק הכרמל המשטרה נותנת שם דוחות, אני לא ראיתי את המשטרה קופצת על הישיבות ותלמודי התורה הפתוחים בשכונות בירושלים. מישהו צריך לתת על כך את התשובות".

לדברי לוי, המסחר זקוק להנשמה מיידית, אחרת העסקים במרכז העיר, אלה שעדיין לא נסגרו ואיכשהו מצליחים לשמור את הראש מעל המים – יקרסו. "צריך לשחרר את כל המשק, את כל המסחר, מספיק עם המשחק הזה", מדגיש לוי בשיחה. "צריך לתת לכולם לעבוד. לא יכול להיות שמגזר אחד יקבל הכל ומגזר אחר לא יקבל כלום, איך קרה שאנחנו אחרונים בתור? המסעדות והברים, מה זה השוק שלא עובד? כאילו אומרים לבעלי העסקים 'תקפצו, תתאבדו'. הממשלה הזו איבדה את זה לגמרי. וכמה אבסורד", זועק לוי, "אני רואה מקומות כמו סופרים וחנויות גדולות שמפוצצים באנשים, זה לא ייאמן. תנו לאנשים להתפרנס, תנו לכולם לעבוד בכבוד. ההתנהלות סביב משבר הקורונה היא בושה אחת גדולה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כל אחד בוכה איפה שנוח לו

    יש עוד עסקים חוץ ממסעדות ובתי קפה שנפגעו קשות בכל תחומי המסחר,
    בנוסף למסחר יש את חדרי הכושר שנפגעו באופן אישי אלו שמחזיקים חדרי כושר,וסגירתם גם פוגעת בבריאות האזרחים,
    כמתאמן קבוע בחדרי כושר,אני יכול להגיד בודאות שיש פגיעה,נפשית וגם בריאותית מהעניין,ספורט זה עניין הכרחי כמו לאכול ולשמור על בריאות תקינה
    להתאמן לבד בבית לא נותן מענה.וזאת דוגמא אחת
    מה עם ענפי המסחר השונים שחוסלו בגלל מדיניות הסגרים והחורבן של הממשלה ומשרד הבריאות
    מה עם הקניונים,גם אותם שכחו,שכחו כמעט את כל המדינה,

  2. אזרח שאיכפת לו

    אלי לוי צודק 100% .לא יתכן שבסופרמקטים הגדולים יש הצפת קונים ולעומתם חנויות ודוכנים באויר הפתוח ,נאלצים לסגור בגלל גזירות חסרות היגיון.
    מפלים את המיסחר הזעיר ( למרות שמציבים שולחן בכניסה לחנות ,כדי שהקונים יקבלו מיצרכים מחוץ לחנות בלבד). למה לחרדים מותר לפתוח ישיבות ות"ת
    ולאחרים אסור לפתוח??? מחכים שבעלי העסקים יקרסו ויקפצו מהגגות ??!?! .המנהיגים וראשי העיר
    ,נימאסתם ,פרזיטים שכמוכם ,צאו לעבוד במקום
    לקבל משכורות שמנות !!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר