מנהל תיכון הגמנסיה העברית דני ליבוביץ, עבודות החיטוי שבוצעו בתיכון (צילומים: פרטי, דוברות עיריית ירושלים)
מנהל תיכון הגמנסיה העברית דני ליבוביץ, עבודות החיטוי שבוצעו בתיכון (צילומים: פרטי, דוברות עיריית ירושלים)

מנהל הגמנסיה דני ליבוביץ ל"כל העיר": "בזום התלמידים הלכו לאיבוד בבית; אין תחליף לכיתות"

חצי שנה אחרי ההדבקה ההמונית בגמנסיה העברית - מנהל התיכון שברחביה דני ליבוביץ מספר ל"כל העיר" על ההכנות לקראת חזרתם של התלמידים לכיתות, ומדגיש: "היום אנחנו הרבה יותר ערים ורגישים, נקפיד שבעתיים"

פורסם בתאריך: 29.11.20 07:24

החלטת קבינט הקורונה להחזר, את מערכת החינוך לפעילות מלאה מעוררת שמחה ואופטימיות בקרב ההורים, התלמידים, ואפילו בקרב המורים והצוותים החינוכיים. בשיחה עם "כל העיר" השבוע, מספר דני ליבוביץ, מנהל תיכון הגמנסיה העברית בירושלים, על התחושות בקרב המורים והתלמידים לקראת החזרה המלאה ללימודים. "זה חיוני, הכרחי, אך מאוחר מדי. אבל בסך הכל זה מאוד משמח. ויחד עם זאת, יש את הדאגה מכך שחייבים להבטיח שהחזרה תהיה בטוחה ככל שניתן, זו תחושה של אחריות גדולה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תיכון הגמנסיה עמד בחודש מאי האחרון בלב הסערה, כאשר בית הספר הפך למוקד הדבקה אחד גדול. למעלה מ-170 חולי קורונה התגלו בתיכון שפועל ברחביה, ונגד התנהלות המוסד עלתה ביקורת חריפה, שכללה טענות על אי אכיפת הנחיות הנגיף.

הפקתם לקחים מהתפרצות הקורונה הגדולה שהיתה בבית הספר?
"זה אכן היה אירוע משמעותי שטלטל אותנו והשפיע על כולם – תלמידים, מורים. למדנו ממנו הרבה דברים, על עצמנו, על החוסן שלנו, על סדרי עדיפויות. זה לא שלא נהגנו לפי ההנחיות, אבל ברור שהיום אנחנו הרבה יותר ערים ורגישים, נקפיד שבעתיים. אני כן מרגיש שאנחנו מגיעים לתקופה הזאת מוכנים".


עבודות החיטוי שבוצעו בתיכון הגמנסיה העברית (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

עבודות החיטוי שבוצעו בתיכון הגמנסיה העברית (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


לדברי ליבוביץ, שנערך בימים אלה לקראת פתיחת כלל הכיתות, ז'-י"ב, "מי ששילמו את המחיר בשל הסגרים וההגבלות הם ללא ספק תלמידי בתי הספר, שנאלצו ללמוד מהבית כאשר חלקם התמודדו עם קשיים ואתגרים לא פשוטים".

ליבוביץ מבהיר כי "בית הספר כל הזמן פתוח וכל הזמן עובד, כי יש לנו די הרבה תלמידי חינוך מיוחד וכיתות מב"ר וכו', כל מי שמגיע לבית ספר מאוד-מאוד מודה על כך ומאוד שמח, כל מי שנאלץ לבלות את החודשים האלה בזום מעיד על הרבה מאוד קושי, על בדידות. החזרה לבית הספר משמחת מאוד את כולם, בוודאי את הצוות ובטח שאת התלמידים".

האפשרות כי בשבועות הקרובים לסגר שלישי – מה שיביא לסגירה נוספת של מוסדות החינוך מטרידה מאוד את ליבוביץ, "אני מאוד חרד מזה, אני חושב שהתקופה הזאת היתה מאוד קשה באופן משמעותי יותר מאשר בסגר הקודם, ובאמת ראינו את התלמידים שלנו הולכים ודועכים מול העיניים, זו חוויה מאוד קשה למורים. צריך להבין שלילדים מאוד קשה, וכך הם הולכים לאיבוד. יש אשליה שהם גדולים, מסתדרים לבד, שהם לא צריכים בייביסיטר, שהכל בסדר, אבל הכל לא בסדר, בזום התלמידים שלנו הלכו לאיבוד בבית".

על רקע הביקורת הציבורית כי מערכת החינוך נשכחה מאחור בסדרי העדיפויות, מנהל הגמנסיה ליבוביץ מבקש להדגיש כי "כל החלטה שמקבלים, כשחושבים על החזרה של מסחר, קניונים, ושל בעלי מקצועות כאלה ואחרים, חשוב שגורלם של הילדים האלה הלכאורה גדולים ועצמאים יהיה גבוה אם לא הכי גבוה בסדרי העדיפויות. ולמעשה בימים האחרונים כמעט ולא שמענו עליהם, הם לא היו בכלל בפוקוס, אני שמח שעכשיו כן מדברים עליהם ונעשה מאמץ והוחלט להחזיר אותם".

מהו היקף נשירת התלמידים בתיכון?
"יש הרבה מאוד עבודה בכל הנושא של למידה מקוונת, אנחנו מקבלים עזרה ותמיכה ממשרד החינוך והעירייה, גם בהשתלמויות והכשרת מורים, גם בציוד קצה, מחשבים ואינטרנט, כל המסביב יש, הבעיה המרכזית היא בגיל הזה ובכל גיל זה שגילינו שאין תחליף לכיתות, של הביחד, וכשזה חסר משהו מאוד עמוק הולך לאיבוד, ולכן גם אני נגיע לרמת השכלול הכי גבוהה שאפשר את הפלטפורמות האינטרנטיות והזום וכו', עצם זה שאין את המפגש הפיזי הזה, האישי הזה, שלראות בעיניים את מי שאתה מדבר אליו, ובבית הספר של הזום אתה הרבה פעמים מסתכל על עצמך, זה מאוד קשה לכולנו ולמתבגרים במיוחד".

איך אתם מתמודדים עם תופעת הנשירה?
"אנחנו עושים את המאמצים האלה גם בשוטף, כשזה מרחוק, הרבה מאוד שיחות אישיות, ומערבים את היועצות. אני בעיקר מקווה שהמפגשים הפיזיים יהיו התרופה לתקופה הזאת, אני מאמין וכבר רואה את זה, אחת לשבוע אנחנו עוצרים את כל הפעילות המקוונת ועושים יום של פעילות חברתית מחוץ לבית הספר וזה מרגש לראות את המפגשים שיש שם, כמובן עם כל הכללים והמסכות".
ליבוביץ מוסיף ומתאר את האווירה במפגשים מחוץ לבית הספר ומסכם באופטימיות כי "יש שם שמחה כל כך גדולה שאני בטוח שברגע שיתאפשר להחזיר את התלמידים שלנו לפה זה יסתדר מהר מאוד ולחזור לשגרה המבורכת הזאת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סדום ועמורה שם מה שקורה. בגימנסיה. מפקירים את הילדים ,
    אין דין וחשבון אין דיין. לא אוכפים נהלי אבטחה, לא מגבים מאבטחים שרק עושים עבודה נאמנה, בית בושת מה שקורה שם. רשויות החוק לא מתפקדות ומערך האבטחה לא מתפקדים כלל. בושה וחרפה. תתעוררו על הילדים שלכם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר