אילנית ג'רבי (צילום: פרטי)
אילנית ג'רבי (צילום: פרטי)

היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות: סיפורה של אילנית ג'רבי שאיבדה את עבודתה בשל משבר הקורונה

אילנית ג'רבי, המתגוררת במערך דיור לאנשים עם צרכים מיוחדים "מכון פוירשטיין" בעיר, מספרת על התמודדות הקשה עם האבטלה במשבר הקורונה: "הכל השתבש עם ההגבלות וסגירת מקום העבודה שאני כל כך אוהבת"

פורסם בתאריך: 2.12.20 19:55

לרגל ציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות ביום חמישי, 3.12, מספרת אילנית ג'רבי, (39) שמתגוררת במערך דיור לאנשים עם צרכים מיוחדים "מכון פוירשטיין" שבשערי חסד בירושלים על עבודתה בבית הקפה בקניון הראל ועל ההתמודדות עם האבטלה הממושכת בשל סגירת מרכזי הקניות.

"העבודה שלי נתנה לי הרבה משמעות לחיים", מתארת ג'רבי, "למדתי איך לתת שירות, המנהלים שלי מאוד אוהבים את העבודה שלי כי אני נותנת את כל הלב והנשמה. הרגשתי מוערכת גם מלקוחות וגם מהאחראים עלי, הרווחתי טיפים, יש לי חסכונות וחלומות שאני רוצה להגשים, אבל הכל השתבש עם ההגבלות וסגירת מקומות בילוי ופנאי בין היתר בית הקפה מקום העבודה שאני כל כך אוהבת".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לדבריה, "בהתחלה הצלחתי לשרוד את זה אבל ככל שזה מתארך זה נהיה יותר ויותר קשה. יש לי אהבה לבעלי חיים, המסגרת מצאה לי התנדבות בעמותה לבעלי חיים. ובשאר הזמן אני נמצאת בתוכניות שמכון פוירשטיין יצר בשבילנו".

יוסי חדד, מנהל מערך דיור "מכון פוירשטיין" שבה מתגוררת אילנית מוסיף ואומר כי שהבעיה שאילנית מתמודדת איתה, היא כאובה ומאתגרת, "לצערנו, אנשים עם צרכים מיוחדים נשארים אחרונים בסדרי העדיפות בכל הקשור למציאת תעסוקה עבורם". אך מדגיש כי הוא לא מפנה אצבע מאשימה כלפי החברה, אלא קורא "לעלות את המודעות למצוקה התעסוקתית של אנשים עם צרכים מיוחדים".

חדד מוסיף ומציין כי "המסגרת שלנו עושה מאמצים גדולים למצוא חלופות שיחזירו לחניכים שלנו את תחושת המימוש עצמי שלהם. חלק גדול מהחניכים שלנו נכנסו לתוכניות שעמותת פוירשטיין פיתחה". ולדבריו "תקופת הקורונה אפשרה לנו להתמקד ביחד איתם גם בשאיפות האישיות שלהם שבדרך כלל אינן מדוברות ומטופלות, כמו השאיפות שלהם לזוגיות והקמת תא משפחתי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר