כיתת מחשבים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

פרצת האבטחה החמורה: פרטיהם האישיים של תלמידי מערכת החינוך בירושלים נחשפו

פרסום ראשון: ל"כל העיר" נודע כי בשל כשל אבטחתי במערכת הלמידה מרחוק של מערכת החינוך הממלכתית "365", נחשפו פרטיהם האישיים של התלמידים ושל ההורים שהיו מחוברים היום למערכת; משרד החינוך: "הנושא מצוי כעת בבדיקה מעמיקה"

פורסם בתאריך: 13.1.21 15:35

פרסום ראשון: פרצה אבטחה התגלתה היום, רביעי, באקראיות על ידי אחד מההורים במערכת "365", שנועדה במקור למידה מרחוק במערכת החינוך בירושלים. הפרצה אפשרה לכל גולש בין השאר גישה לפרטים האישיים של התלמידים וההורים, שמחוברים למערכת, כמו למשל כתובת המגורים של התלמיד ובית הספר שבו הוא לומד. המערכת אפשרה לגולשים ליצור קשר בצ'אט הפרטי מול התלמידים שפרטיהם נחשפו.

מדובר בפלטפורמת 'ישראל לומדת במרחב דיגיטלי', שמפעיל משרד החינוך, במסגרתה תלמידי ירושלים מתחברים לשיעורים בבית הספר והתיכון במערכת, שהיתה אמורה להיות סגורה ומוגנת מפני גישה של גורמים חיצוניים, שאינם התלמידים, וכן שמירה על פרטיהם האישיים כמו מספרי הטלפון שלהם.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


א', הורה ותושב ירושלים שנתקל בפרצה, ופנה ל"כל העיר", מביע את חששו מפני ההשלכות בשיחה עם "כל העיר": "הבאג הזה רציני ומטריד, מפני שהוא מאפשר לכל מי שיש לו גישה בעצם להגיע לכל הילדים בעיר ולכל הטלפונים של כל ההורים".

לדבריו, "כל מי שירצה יוכל למצוא כל ילד שלומד בעיר. לדעת באיזה כיתה הוא לומד, ליזום איתו שיחה בצ'אט, תכלס זה חלומם של פדופילים. זו בעיה רצינית של ביטחון מידע".

במענה לפניית "כל העיר" נמסר בתגובה ממשרד החינוך" כי "הנושא מצוי כעת בבדיקה מעמיקה, בשיתוף עם עיריית ירושלים, לצורך בחינת עמידות המערכת בהנחיות אבטחת המידע של המשרד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר