ההפגנה מול משרד האוצר (צילום: יוני ריקנר)
ההפגנה מול משרד האוצר (צילום: יוני ריקנר)

"אנחנו המערכת שקורסת": הפגנת הצוותים הרפואיים של הדסה ושערי צדק מול משרד האוצר

כ-400 רופאות ורופאים, אחיות ואחים, הפגינו מול משרד האוצר במחאה על קריסת בתי החולים הציבוריים; מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין: "אני חש בושה גדולה. מה ביקשנו בסך הכל? חלוקה שיוויונית של התקציב"; מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין: "הציוד שלנו הולך ואוזל, הצוות מחזיק בציפורניים חלק מהחולים בחיים"

פורסם בתאריך: 21.1.21 11:39

"נתניהו, פקידי האוצר מובילים אותנו לסגירה", כך קראו כ-400 אנשי צוות רפואי – רופאות ורופאים, אחיות ואחים, בהפגנה שהתקיימה הבוקר, חמישי, מול משרד האוצר. מדובר במאבק של בתי החולים הציבוריים בארץ, ביניהם גם הדסה ושערי צדק, לתקצוב שוויוני, מול בתי החולים הממשלתיים.

ביום ראשון, כפי שפורסם ב"כל העיר", הוקם מאהל מחאה מול משרד האוצר. שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ו-3 בתי החולים בנצרת, ישבו במאהל על רקע החשש מקריסת בתי החולים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין אמר הבוקר במהלך ההפגנה: "את השיעור בבית ספר לרפואה של להוציא אנשים להפגנה כנראה פספסתי. אני חש פה בושה גדולה. 7 בתי חולים מתחננים פה כדי לשרוד. מה ביקשנו בסך הכל? חלוקה שיוויונית של התקציב. ראש הממשלה ושר האוצר, האחריות היא עליכם".


פרופ' עופר מרין בהפגנה מול משרד האוצר (צילום: מטה המאבק)

פרופ' עופר מרין בהפגנה מול משרד האוצר (צילום: מטה המאבק)


מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין אמר הבוקר בין השאר כי "במקום לעשות דברים מועילים ולהציל חיים, אנחנו יושבים פה באוהל מיום ראשון. תנו לנו לחזור למקום הטבעי שלנו, לבתי החולים, שהם מרכזי הקורונה של מדינת ישראל. הציוד שלנו הולך ואוזל, התרופות הולכות ונגמרות, ולאט לאט אנחנו מפסיקים לעשות יותר ויותר פעולות, גם ביחידות הקורונה. הצוות מחזיק בציפורניים חלק מהחולים בחיים. בושה גדולה למי שלא מונע את זה".


פרופ' זאב רוטשטיין בהפגנה מול משרד האוצר (צילום: מטה המאבק)

פרופ' זאב רוטשטיין בהפגנה מול משרד האוצר (צילום: מטה המאבק)


כמו כן, מנהל בית החולים החולים הצרפתי בנצרת ד"ר נאיל אליאס קרא: "אנחנו דורשים שוויון בין ירושלים, נצרת, בני ברק נתניה לתל אביב וחיפה. 2 מיליון התושבים שלנו לא שווים פחות. ראש הממשלה נתניהו אתה חייב להתערב, אנחנו לא רוצים לפגוע במטופלים. פקידי האוצר מובילים אותנו לסגירה".

מנכ"ל בית החולים לניאדו נדב חן: "כל מי שנמצא פה הגיע לפני משמרת או אחרי משמרת, בשיא משבר הקורונה. זו בושה שהגענו ליום הזה. בושה שזעקתנו לא נענתה. מציעים לנו פלסתרים, רוצים לטאטא אותנו מתחת לשטיח. אנחנו מופלים לרעה. מי צריך את המשאבים האלה יותר מאיתנו? תתביישו לכם, אתם אלה שחיים באקסלים פה בחדרים למעלה, בחימום בחדרים. אנחנו דורשים מראש הממשלה ושר האוצר להתערב במשבר באופן מיידי, בושה שאתם לא פה איתנו".

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת פרופ' פהד חכים: ״כולנו צריכים להיות עכשיו בבתי החולים להציל חיים. זה מראה מבייש למדינת ישראל. מבייש את הצוותים הרפואיים, לא ייתכן שיש אטימות של שר אוצר שנותן לבתי החולים להירקב. תהיה חתום על סגירת 7 בתי חולים במדינת ישראל. אי אפשר לבקש מבתי חולים לקבץ נדבות. די, נחנקנו כבר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נדב

    כל שנה, ללא קשר לקורונה, בתי החולם פותחים מגירות של תרופות ריקות בגלל חוסר בתקציב (ולא מזכירים ששיאניהשכר הם הרופאים) הקורונה זה סתם תירוץ

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר