יותם וטל בר ביום חתונתם (צילום: דודי כחלון)
יותם וטל בר ביום חתונתם (צילום: דודי כחלון)

זוג המסעדנים מובטלי הקורונה מירושלים שהקימו מיזם טייק-אווי חדשני: "התחלנו ביחד לייצר יש מאין"

טייק-אווי חדש נפתח באבו גוש על ידי יותם וטל בר - שף וקונדיטורית שבעקבות הקורונה מצאו את עצמם מובטלים. "המיזם החדש הפך אותנו לזוג מאושר"

פורסם בתאריך: 18.2.21 14:19

יותם וטל בר, בני זוג שהם גם שף וקונדיטורית, מצאו עצמם מובטלים בעקבות הקורונה, אלא שמיזם טייק-אווי חדש שיצרו הפך אותם לדבריהם למאושרים.

יותם בר (37) נמצא כבר 16 שנה בתחום המזון. הוא למד טבחות במכללת 'הדסה', שימש שף במסעדת 'מודרן' במוזיאון ישראל, ולפני כן בקפה 'איתמר' באורה ובעוד מסעדות בירושלים ובתל אביב. במקביל שימש מרצה ב"מכללת השף" וכיום הוא גם יועץ קולינרי ועסקי בתחום עסקי מזון. את המיזם החדש, שנקרא "שב תאכל", התחיל כאמור עם רעייתו טל (34), קונדיטורית בהכשרתה שעבדה עד תחילת הקורונה במלון כרמים. השניים מתגוררים בישוב הר אדר ומגדלים את שי-לי בת ה-5 ואת ארי בן השנתיים וחצי, ששמותיהם הפכו למנות בתפריט החדש.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הכל במשפחת בר היה טוב עד שהגיעה הקורונה – אז שני בני הזוג מצאו את עצמם בבית ללא עבודה, עם אפס הכנסות וחשבון הוצאות שרק הלך וגדל עם הזמן. במקום לחכות לממשלת ישראל, הם החליטו לשלב ידיים ולהקים יחד עסק משותף שהתחיל ממטבח ביתם בישוב הר אדר. יחד החלו לרקוח מאכלים ומנות אחרונות ולמכור לחברים ולשכנים מתושבי הישוב. בהדרגה העסק צמח, חבר הביא חבר, שכן סיפר לשכן וההזמנות הלכו ונערמו. ככל שנמשך הסגר, כך גדל מעגל הלקוחות, שמרביתם עדיין היו חברים ושכנים.

לפני שלושה חודשים, לאחר הסגר השני, המטבח בבית משפחת בר כבר לא הספיק. ביחיד עם חבר נוסף, אמיר, גם הוא נפגע קורונה, החליטו השלושה לשכור מקום בכפר אבו גוש ולנהל משם את הטייק-אווי העונה לשם – "שב תאכל – שף עד הבית". הטייק-אווי (הכשר) כולל המבורגרים, ארוחות עסקיות, ארוחות משפחתיות וגם מנות מיוחדות של השף, ובהן 'ארי קריספי' – שניצל חזה עוף בציפוי פריך ותערובת תבלינים; כריך 'סיסקה' – בשר בקר משובח שמתבשל לאורך זמן, ועוד. המשלוחים מגיעים למבשרת ציון, עין חמד, הר אדר, מעלה החמישה, בית זית, שורש, נוה אילן, בית נקופה והסביבה.


כריך סיסקה (צילום: יח"צ)

כריך סיסקה (צילום: יח"צ)


"המיזם החדש הפך אותנו לזוג מאושר", אומר בר. "פתאום התחלנו ביחד לייצר יש מאין. חיפשנו להיות מיוחדים מבחינה גסטרונומית, לא להתפשר על איכות המזון, הבשר, הירקות והקינוחים שזה המומחיות של טל, וחשבנו כל הזמן איך להיות ייחודיים ואיכותיים. רתמנו את כל הכישרון והניסיון שלנו וכמובן שנעזרנו גם בהורים והמשפחות. זה היה קשה ועדיין קשה להתמודד מול סיטואציה של סגר ועסקים שנסגרים סביבנו, אבל כנראה שעשינו משהו טוב ונכון כי עכשיו, אחרי שלושה חודשים, בתוך הקורונה והסגרים, אנחנו מפיצים ארוחות למאות לקוחות מדי חודש".

עוד מוסיף בר כי "הקונספט של המטבח הוא אוכל כשר ומנצח. הסלוגן שבחרנו הוא 'תטעם, תבין'. אנחנו מציעים אוכל ברמה של מסעדת שף שמגיע מהר וחם לבית הלקוח, עם עקרון של מחירים סבירים והוגנים. זה עסק משפחתי".

יותם מייחל כי יום אחד, אחרי הקורונה, הוא גם יפתח במקום מסעדה, אך עד אז הוא מנצל את העובדה כי בשנה האחרונה נרשם בישראל גידול של כ-40 אחוז במשלוחי האוכל: "המהפכה כאן והיא בעיצומה. בימים מטורפים אלה של קורונה וסגרים חדשות לבקרים, הפכנו כולנו למכורים לטייק-אווי וחיים על משלוחים כי זה קל, פשוט, מפנק וחוסך בזמן".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. צפנת ואסף עטר

    הזמנו מ"שב תאכל" והיה פשוט נהדר. שירות מעולה, ואוכל טעים וטרי. גם הילדים שלנו ליקקו את האצבעות…ממליצים בחום!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר