שאטל להסעת מתחנים בשכונות החרדיות בירושלים (צילום: אריה לייב אברמס)
שאטל להסעת מתחנים בשכונות החרדיות בירושלים (צילום: אריה לייב אברמס)

"צדיק, 5 דקות להתחסן?": מבצע החיסונים הנרחב בשכונות החרדיות בירושלים

שאטלים, כרוזים ומתחם חיסונים ברחבת ישיבת מיר: עיריית ירושלים מעלה הילוך לעידוד תושבים חרדיים להתחסן

פורסם בתאריך: 16.2.21 18:24

"צדיק, 5 דקות להתחסן?": עיריית ירושלים החלה היום במבצע מיוחד לעידוד התחסנות נגד הקורונה בשכונות החרדיות בעיר, שבהן נרשמה תחלואה גבוהה מהתפרצות הנגיף.

כידוע, בשבועיים האחרונים נרשמה מגמת האטה בקצב המתחסנים היומי. אם בתחילת המבצע עמד הקצב על 10,000 מתחסנים ביום, כיום הוא עוד על כ-7,000.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לפי נתונים שנמסרו מעיריית ירושלים אתמול, שני, בוצעו 7,019 חיסוני המנה הראשונה. עד כה חוסנו 268,560 איש במנת החיסון הראשונה ו-166,596 במנה השנייה. לצד זאת נרשמת ירידה במגמת התחלואה בעיר. נכון להיום, שלישי, ישנם 7,403 חולים פעילים, כאשר 633 מאומתים חדשים אותרו ביממה האחרונה. חלוקת החולים – 218 בחרדי, 202 במזרח העיר, 168 בכללי ו-45 לא משויך. באותה יממה החלימו 481 תושבים. לפי נתוני הרמזור אלה השכונות בעיר המוגדרות כאדומות: בית צפאפא, עיסאוויה, ראס אל עמוד, א-טור, מ.פ שועפאט, ענתא, ואדי ג'וז, שייח ג'ראח, צור באהר, ג'בל מוכבר, שועפאט, סילוואן, אבו תור, רמות, נוה יעקב וכפר עקב.

היום הוקם מתחם מיוחד ברחבת ישיבת מיר בשכונת בית ישראל, "ביוזמת ראש העיר ירושלים משה ליאון ומנכ"ל ארגון מד"א אלי בין, שחיסן מאות אברכים תוך שעות ספורות וצפוי להמשיך לחסן עד לשעות הערב", נמסר מהעירייה. "ראש העיר משה ליאון סייר במתחם שהוקם במיוחד, שוחח עם האברכים ואנשי מד"א, ועודד את העוברים ושבים להיכנס למתחם ולהתחסן".

יש לציין כי המתחם הזה הוא אחד מתוך כמה עשרות מתחמים שיזמה עיריית ירושלים בכל רחבי העיר, במטרה להנגיש את החיסונים לכלל האוכלוסיות, מיזמים שזוכים להצלחה והעלו בצורה דרמטית את אחוזי המתחסנים בבירה.


ראש העיר משה ליאון בעמדת חיסונים של מד"א (צילום: אריה לייב אברמס)

ראש העיר משה ליאון בעמדת חיסונים של מד"א (צילום: אריה לייב אברמס)


כמו כן, במסגרת המאמצים להנגיש את החיסונים החל מהיום, שלישי, מפעילה עיריית ירושלים שאטלים מיוחדים שעוברים בשכונות החרדיות ולוקחים אנשים למתחמי החיסונים, בכדי להקל על התהליך. השאטלים, שממותגים בלוגו של עיריית ירושלים ובסלוגן: "צדיק, חמש דקות להתחסן?", הסיעו מהבוקר כבר עשרות מתחסנים למתחמי החיסונים ובהוראת ראש העיר הם ימשיכו לפעול גם בימי השלג במטרה למקסם את מספר המתחסנים לקראת החגים.

כמו כן, בכל השכונות החרדיות מסתובבים רכבי כרוז מיוחדים שמעדכנים את הציבור במקומות החדשים בהם ניתן להתחסן בסמוך לבית, יוזמה שמביאה אף היא מאות מתחסנים חדשים שחששו מנסיעות ארוכות או סבלו מחוסר מידע על מקומות החיסונים.

ראש העיר משה ליאון: "אני מודה לארגון מד"א על הפעילות הברוכה, אנחנו נמשיך לעשות הכל על מנת לחסן כמה שיותר אנשים ואני מקווה שכבר בשבוע הבא נחצה את רף השישים אחוזים הקריטי לפתיחת המשק והמסחר. אני שוב קורא לכולם: צאו להתחסן, יחד נחזור לחיים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כל הכבוד לעיריית ירושלים!

    הערב שמעתי על מישהי שחטפה את הנגיף אחרי החיסון השני. אף אחד לא יכול להבטיח לנו כלום, אבל לפחות יש נגישות לחיסונים למי שמאמין בהם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר