יהודה משי זהב (צילום: דוברות זק"א)
יהודה משי זהב (צילום: דוברות זק"א)

ההלם: פרשת יהודה משי זהב מטלטלת את החברה החרדית

כשבוע לאחר פרסום התחקיר ב"הארץ", שהוביל לפתיחת חקירת רשמית - בעמותת "מגן", שליוותה חלק מהעדים, טוענים: "למשטרה הגיעו עדויות בכמה מקרים ולא קרה עם זה שום דבר"

פורסם בתאריך: 19.3.21 08:06

יהודה משי זהב, היה עד לפני כשבוע אדם נערץ ומוערך כמעט בכל רבדי החברה הישראלית, סוג של קונצנזוס, איש שהגיע מתוך הפלג הקיצוני ביותר של המגזר החרדי וצמח להיות דמות מעוררת השראה, אחרי שהקים את ארגון זיהוי הקורבנות – זק"א. ביום חמישי שעבר, עם פרסום התחקיר ב"הארץ", נשבר קשר שתיקה מקומם ואכזרי ארוך שנים בחברה החרדית סביב משי זהב. נראה היה כי מאחורי הדמות החיובית שתחזק כל השנים, מסתתר טורף מין סדרתי, אשר לא בחל בקורבנות. לאחר התחקיר ב"הארץ", נפתחה חקירת משטרה רשמית בלהב 433, לפי החשדות המיוחסים לו משי זהב ניצל את מעמדו וכוחו הציבורי והאמון הרב שניתן בו, ותקף מינית לכאורה ילדים, נערים ונשים, מאחוריו הוא הותיר שובל של נפגעים ונפגעות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


צביקי פליישמן, סמנכ"ל חקירות בעמותת "מגן", שליווה כמה מהעדים נגד משי זהב, מספר השבוע בשיחה עם "כל העיר" כי במהלך השבוע, אחרי פרסום הפרשה, הם ממשיכים לקבל תלונות. בשלב זה, בידי הארגון כעשר עדויות של גברים ונשים שנפגעו לכאורה על ידי משי זהב, לצד עדויות נוספות שהגיעו למשטרה. "הערכה שלי שיש עשרות נפגעים ונפגעות שיהיו מוכנים לדבר", אומר פליישמן ל"כל העיר", "ויש כאלה שלא יסכימו לדבר. אנחנו תמיד ידענו שהוא אדם פוגע ומנצל, והעדויות החדשות מצביעות על אותם דפוסים. קיבלנו בימים האחרונים כל מיני שמות של אנשים שידעו או שדאגו להשתיק או שלא עשו עם זה שום דבר והיה להם מאוד נוח לעצום את העיניים, לצדד בצד של משי זהב ולא בצד של הנפגעים ממנו, לאורך השנים כן התריעו כל מיני גורמים בסביבה שלו והם התעלמו".

לטענת פליישמן, "יש אנשים שבאופן מאורגן היו אחראים לשתיקה הזאת של הנפגעים ולאיומים המרומזים, כדאי שנדע את זה. כל האנשים האלה שידעו לאורך כל השנים ולא עשו עם זה שום דבר, ולא סייעו לנפגעים, אותם אלה שהיו חלק ממנגנון ההשתקה, ובמיוחד אם מדובר בשוטרים שלקחו בזה חלק".


צביקי פליישמן (צילום: פרטי)

צביקי פליישמן (צילום: פרטי)


על התנהלות המשטרה בפרשה אומר פליישמן כי "לי זה נורא מוזר שלמשטרה הגיעו עדויות בכמה וכמה מקרים שונים ולא קרה עם זה שום דבר, זה נראה לי נדיר שעל אדם שמגיעים עליו עדויות כאלה לאורך שנים והמשטרה לא מצליחה לחקור את זה בצורה טובה. אני מקווה שעכשיו נקווה שאיפה שזה נמצא בידיים מקצועיות, של אנשי יחידת להב 433 , ושהם יחקרו את הפרשה הזאת ללא משוא פנים, מקווה שזה לא יהיה עוד פעם, כמו בכל המקרים בעבר, שהם סוגרים את התיק וממשיכים הלאה".

חלק מהעדויות נמסר על ידי מתלוננים שחוו לדבריהם את הפגיעות המיניות לפני למעלה מעשר שנים. "חלקם מרגיש צער מאוד גדול", מתאר פליישמן, "לחלק מהאנשים שנפגעו על ידו יש נכדים, כל השנים האלה הם שתקו ולא דיברו עם אף אחד, הרגישו אשמה, הרגישו בושה. חלק מהמתלוננים לא ידע שהמעשים שלו בוצעו בכאלה היקפים, רק עכשיו הם תפסו שהם חלק ממנגנון מטורף. כואב מאוד לשמוע את הצער שלהם ואת ההתמודדויות שלהם לאורך החיים, זה לא פשוט".

בארגון "מגן" חוזרים וקוראים לנפגעים ולנפגעות נוספים, "לגשת אלינו או למשטרה, עכשיו זה הזמן לבוא ולדבר. כל אלה ששתקו כל השנים ופחדו, עכשיו זה הזמן שלנו לדבר ולגרום לכך שהוא לא ייצא מזה נקי וזה לא יהיה משהו חולף, שהוא ישלם את המחיר בצורה כזו או אחרת על הדברים שהוא עשה".

משי זהב הכחיש בהתחלה באופן גורף את הטענות המיוחסות לו, ויחד עם זאת הוא ויתר על קבלת פרס ישראל, שאותו היה אמור לקבל ביום העצמאות הקרוב. בהמשך, בתחילת השבוע הגיע משי זהב ביוזמתו למשרדי להב 433 על מנת למסור את גרסתו, מבלי שהוזמן, החוקרים סירבו לקבלו מאחר והחקירה נמצאת בשלב זה בתחילתה. לאחר מכן משי זהב, כפי שפורסם, בוחר בקו הגנה חדש לפיו חלק מהמעשים בוצעו בהסכמה תמורת תשלום או מתנה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

25 תגובות
  1. ישאלי

    סליחה על השאלה אבל מה זה סמנכ"ל חקירות??! מי הסמיך אותו לחקור, האם עבר הכשרה, האם הוא עצמו לא מזהם חקירה, מדיח עדים ועוד…
    תפקידה של משטרת ישראל לחקור, ולא של עמותה פרטית!! ואם אכן הגיעו תלונות שלא נחקרו כראוי זה אות קלון למשטרת ישראל באותה מידה.

  2. מאיר

    יהודה משי זהב לא הקים את זק"א. הוא הצטרף אחרי ש הארגון הוקם.
    לפני שכותבים נא לבדוק עובדות.

  3. מאיר

    חברה חרדית כזאת צבועה שמעדיפה להקריב ילדים למפלצת כדי לשמור על שמו של רב טורף או לא לפגוע בשידך. איזו עליבות.

  4. משה

    המשטרה ידעה והשתיקה כי הוא מודיע שלה. הוא היה הבריון השכונתי שכולם רעדו ממנו בגלל הגב שהיה לו במשטרה

  5. מוטי

    בכל מקרה העיתון הזה מזיל ריר שנאת חרדים..
    הפעם לשם שינוי הכתבה הזו היית לעניין.. מקווה שתביאו מדי פעם גם סיפורים עסיסיים על פדופילים, ואונסי ילדות מהמגזר החילוני..
    כדי שלא נחשוב ח"ו שהציבור החילוני קדוש..

  6. אילן

    מזעזע צריך לבדוק מדוע המשטרה נותנת לאותם אנשים חסות וסמכות לעשות ככל העולה על רוחם בתנאי שהן מספקים מידע ואנפורמציה על הקהילההחרדית ???? זו הזעקה .יש לציין שיש עוד אירגון בבני ברק שכך נוהגים עושים ככל העולה על רוחם והכל בהכשר המשטרה שנותנת יד בכך. ..וחבל שמיתעוררים אחרי הרבה זמן .

  7. דרה

    רק בליכוד שחיתות אנשים עברינים עוברים בקלות כשהמטרה חברה דל הליכוד הכול מקבל הכשר

  8. חרדי גאה

    חרטא. הבנאדם הזה לא פגע בזבוב. הכי הרבה התכתב בפייס כמו ליברמן שמתכתב עם בחורות בשפת הרוסית

  9. קרין

    שום בושה ושום אשמה לכו תתלוננו אתם לא אשמים שיש אנשים חולים בעולם הזה לכו תפתחו את הפה ותצילו אחרים,ושהלב שלכם יהיה שקט לכם אין במה להתבייש רק לתוקפים,אבל הבעיה שהם כנראה לא מבינים את חומרת המעשים שלהם כי הם חולים בראש,שאנשים כאלה מקומם בשיקום סירוס .העיקר שמי שנפגע שיידע שלא אשם שיתלונן וכמובן במשך הזמן יידע לא ליטור ולא לשמור בלב כדי שהנשמה שלו תהיה רגועה כי בסך הכל כנראה אנשים כאלה לא שולטים בעצמם יש להם שדים בגוף.

  10. רון - חבר שלי שירת עם הבן של משי זהב - תקראו

    לכל אלו שחושבים שהסיפור יוצר מהומה בעולם החרדי. ממש לא. ממש ממש לא. חבר שלי שרת עם הבן שלו בצה"ל. כל הזמן היה דיבור על זה שמשי זהב לא חרדי, ושהציבור החרדי מוקיע אותו על זה שמתנהג כמו חילוני ומתלבש כחרדי. אז, באותם ימים, לא הצלחתי להבין על מה מדובר, כי מה אני מבין כשאני רואה גבר בלבוש חרדי? היום אני מבין את הכעס של החרדים ואת זה שהוקיעו אותו.

    אז תתעוררו. משי זהב אולי חושב שהוא חרדי. אבל החרדים כבר מזמן לא רואים בו אחד משלהם. ולכן, זה לא אמור לעורר מהומות שם. הם מזמן כבר לא מסכימים עם הדרך שלו.

  11. יעל

    מדהים לקרוא תגובות שמצדיקות, מיתתמות, טוענות שרק בגלל שהוא חרדי באים אליו בטעעות.
    אנשים עקומים, ללא מוסר… עצוב…

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דבי
    אני גם נפגעתי מימינו אש סוטה
    מפחדת עדין להתלונן אמר טם מתלוננים יהרוג חש פחד גדול

  13. לופי

    זבל זבל זבל דוחה מגעיללללתוריד את התחפושת אתה מבייש
    את עצמך ואת משפחתך. הלוואי שתרקב בכלא פרצוף מכוער .סוטה צבוע תצטרף לשטר הזבלים בכלא. דוחהההההה

  14. ירושלמית

    מוטי, החרדים קנו במו ידיהם את השנאה כלפיהם,
    אחרי עשרות שנים של אי נשיאה בעול בכל תחום:
    צבא, מיסים, הישמעות לכללי הקורונה ונכונות להתחסן.

  15. חיים גליק

    כל כלב בא יומו , גסות הרוח והגאווה ואני ואין אחר גרמה לו לחשוב שהו כל יכול , לדעתי אם יצצו עדויות מהימנות לא אתפלא אם הוא יתאבד , הוא מחוק כבר גם אצל החרדים ועכשיו גם החילונים נגעלים ממנו ,

  16. שי

    אני עוד לפני שנהביטלתי הוראת קבע תרומה לזקא עוד אז הבנתי שאני לא תורם שקל למי שאיני מאמין לו וטוב יעשו אם ישקלו עוד אנשים לבחון את מי שתורמים לו

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני בכלל לא התפלאתי לשמוע עליו את הדברים האלו . ברגע שחרדי שמתחיל להטיף מוסר לרבנים ובוגד בכל החינוך החרדי שהוא קיבל ומביא דעות עקומות וחדשות ופסולות ומדבר בגלוי נגד גדולי התורה והרבנים ידעתי ישר שהבן אדם צריך בדיקה והייתי בטוח שהוא מנוול , הגיע כבר הזמן שכולם ידעו שברגע שחרדי בוגד בעברו תבדקו אותו טוב ….. ולא לעשות ממנו אורח הכבוד אצל החילונים

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבן אדם הזה כבר ממזמן לא נקרא חרדי הכל היה תחפושת

  19. חבר בזק"א

    יהודה לא היה נערץ כלל על כל רבדי החברה הישראלית, כי לא היה מקובל כלל בחברה החרדית, כבר שנים רבות הוקיעו אותו, והוא לא מייצגם כלל, הוא בסך הכל מייצג את עצמו… לא היה כלל דמות המעוררת השראה כי אם להיפוך….
    ככה, החרדים שמחים שנתגלה קלונו ברבים… סך הכל החילונים המטומטמים אחזתה בהם בהלה כאשר נתגלה פשעיו החמורים…

  20. שמעון

    אני רק דבר אחד כל המצקצקים שמתלוננים שהחכי"ם החרדים לא מתנערים ממשי זהב
    מחילה אבל זו צביעות במשך כל השנים משי זהב החניף לחילונים והפנה עורף לחרדים עכשיו אתם תאכלו את הפקעלה ששייך לכם אתם מי שצריך להתנער ממנו זה הציבור החילוני

  21. טל

    הוא לא הקים את זקא. אנשל פרידמן הקים אותו והוא המשיך לנהל אותו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר