שבוע הספר במתחם התחנה (צילום: אמנון בן שמואל)
שבוע הספר במתחם התחנה - בעידן שלפני התפרצות הקורונה (צילום: אמנון בן שמואל)

בשל אי תקצוב ממשלתי: יריד שבוע הספר העברי בירושלים בסכנת ביטול

בעקבות אי תקצוב ממשלתי - שבוע הספר בירושלים בסכנת ביטול. התאחדות בעלי הוצאות הספרים וחבר המועצה היוצא אלעד מלכא פנו לעירייה בבקשה לסיוע בהפקת היריד; העירייה: "נשמח לסייע, ואף נשקול לקיים אירוע ספרים חלופי"

פורסם בתאריך: 26.4.21 18:19

השנה – חרף היציאה ממשבר הקורונה ומגבלות ההתקהלות, יריד שבוע הספר העברי במתחם התחנה לא צפוי להתקיים, וזאת בשל אי תקצוב ממשלתי למימון ארגון והפקת האירוע.

מדובר ביריד שהפך למסורת עבור חובבי הקריאה והספר, אשר מתקיים ברחבי הארץ לאורך שבוע בין התאריכים 20-12 ביוני, כאשר בירושלים, היריד היה גדוש במבקרים ובקונים, אירוע עם חשיבות ותרומה רבה לתרבות הקריאה. אולם השנה שבוע הספר, לראשונה, ככל הנראה לא יתקיים בירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


שרית אורן, מנכ"לית התאחדות בעלי הוצאות הספרים האמונה על ארגון והפקת אירוע שבוע הספר במתחם התחנה מתייחסת בשיחה עם "כל העיר" למאמצים הנעשים לקיום האירוע: "מבחינתי קיום שבוע הספר בירושלים הוא זכות גדולה בכל שנה והשנה יותר מתמיד. פנינו לעיריית ירושלים במטרה להגיע לאיזשהי הבנה, לגבי סיוע בקידום שבוע הספר בעיר. אנחנו מחכים לתשובות מהעירייה", לדבריה, "כולנו מתאוששים לאט משנת הקורונה, גם ענף הספרים, ואנחנו צריכים את שיתוף הפעולה של העירייה בכדי שנוכל להוציא לפועל את שבוע הספר בירושלים".

במכתב ששיגר חבר המועצה לשעבר מסיעת התעוררות – אלעד מלכא, לראש העיר משה ליאון, הוא כותב בין השאר כי "שבוע הספר מהווה עוגן תרבותי וחינוכי בירושלים ובעידן המסכים חשיבותו אף עולה כפליים בשל ההזדמנות לקרב את הדור הצעיר לעולם הקריאה והספרות. עם ישראל, אשר קידש במהלך הדורות את היותו עם הספר המעביר מורשת ומידע, ממשיך להיות עם שוחר קריאה וספר גם בימים אלו. הספרים הכתובים אשר סייעו בהפצת רוח, רעיונות וקידמה לכל אורך ההיסטוריה בתרבויות השונות, היו חלק מהמרקם הירושלמי ההיסטורי והנוכחי. אנו בטוחים שאתה, כמונו, מבין את הבעייתיות החמורה בנטישת שבוע הספר את ירושלים".


אלעד מלכא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

אלעד מלכא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


מלכא מוסיף ומתייחס לחשש מאי קיום האירוע השנה, "בשנים האחרונות שבוע הספר התקיים ב'מתחם התחנה הראשונה' בעיר אך השנה אין ביכולתו של המתחם לארח את אירועי שבוע הספר ועד כה לא נמצא מקום חלופי לקיום האירוע. אירועי שבוע הספר מושכים קהל רב למקום בו מתקיים האירוע והדבר יסייע לעסקים ירושלמים המצויים בקרבת האירוע שייהנו אף הם מאותו קהל. אנו פונים אליך בבקשה להקצות את כיכר ספרא או מתקן עירוני אחר לטובת קיום שבוע הספר, כפי שעושה עיריית תל אביב אשר מקצה שטח עירוני בחינם לטובת האירוע מפאת חשיבותו הרבה לתושבים, לעסקים המקומיים, לסופרים והערך התרבותי הרב בקיומו".

במענה לפניית "כל העיר" – מהעירייה נמסר בתגובה כי "עיריית ירושלים מתכוונת להפעיל את יריד הספרים כבכל שנה, ואף נערכה לאפשר את קיומו במסגרת שבוע הספר במתחם התחנה. איגוד הוצאות הספרים של ישראל, הגוף המארגן והאמון על יריד הספרים, גורס כי מפאת אי תקצוב ממשלתי, יתקשה לקיים את ירידי הספרים ברחבי הארץ. עיריית ירושלים תשמח לסייע בקיום היריד ואף שוקלת לקיים אירוע ספרים חלופי, במידה ויחליט האיגוד שלא להפעיל את היריד השנה ברחבי הארץ".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עשוק

    איפה כל הכסף מדו"חות עושק קורונה?. המישטרהוהפקחים עשקו לאנשים את הנשמה. איפה ההון שעשו??מי יפקח על הכסף שעשקו לאן??

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר