יוני נתניהו (צילום: לע"מ)
יוני נתניהו (צילום: לע"מ)

"יוני נתניהו תמיד היה חוד החנית של חוד החנית, עומד בראש" | דעה

"מדינת ישראל איבדה מפקד גדול שהיה אנושי מאוד, לוחם אמיץ מאוד, בעל כושר מנהיגות רב, שידע גם ללטף את פקודיו כשצריך" | טור דעה

פורסם בתאריך: 30.6.21 20:57

45 שנים עברו מאז נפילתו של יוני נתניהו, מפקד סיירת מטכ"ל, במבצע אנטבה שלאחר מכן נקרא על שמו. פגשתי אותו מספר פעמים למפגשים חופפים או אקראיים במסגרת הצבאית, וההיכרות שלנו בעיקר הייתה משם ולא מעבר. למרות זאת, אני זוכר אותו כאיש מאוד ערכי ובעל דפוסי התנהגות חיוביים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עיקר תפיסתו של יוני נתניהו הייתה "נאה דורש נאה מקיים" – דבר חשוב במיוחד כמי שפיקד בצבא על פקודים רבים, שראו בו סמל ומודל לחיקוי, אהבו וכיבדו אותו עד מאוד.

אני זוכר את נתניהו בנוסף גם כבחור מאוד חברותי. הוא היה ניגש אליי מעת לעת ויוזם שיחה נחמדה, תמיד עם חיוך ומאור פנים. הזיכרונות שלי מימיו בצבא, והרושם שהותיר, היו בהחלט טובים. לוחם ומפקד אמיתי.

מקרה שזכור לי לגביו היה במלחמת יום הכיפורים, בהיותי מפקד חטיבה 7. יוני נתניהו פיקד על סיירת מטכ"ל והוא קיבל משימה להציל את יוסי בן חנן, מפקד גדוד 53, בקרב "תל א-שאמס" עמוק בשטח האויב הסורי. יוני לא היסס. בעוז רב ובמסירות רבה הוא חילץ את בן חנן שנפגע ביחד עם עוד חמישה טנקים וכולם הושבתו. בן חנן קפץ החוצה מהכלי ביחד עם הנהג שלו. יוני התבקש לפקד על החילוץ, וכל זה תחת אש כבדה ובאזור סבוך מאוד עם פיתולים רבים ותצפית של האויב המנסה לפגוע בחיילינו. המשימה הוכתרה בהצלחה והליקופטר סייע במשימת החילוץ המורכבת.

בן חנן לא שכח את הגבורה של יוני וקרא לבתו "יוני", על שמו של יוני נתניהו שהציל אותו. מאז אותו מקרה לבן חנן ולבנימין נתניהו, אחיו הצעיר של יוני, יש קשר אישי שנמשך.

לאחר מלחמת יום הכיפורים יוני נתניהו עבר הסבה והפך למפקד שריון בגדוד 188, כשמטרתו הייתה לשקם את הגדוד שמתפרק מהמלחמה. הוא היה אחראי לחזרתו לכשירות ולפעילות.

הוא תמיד היה חוד החנית של חוד החנית, עומד בראש. איבדנו מפקד מצוין, איש סיירת מטכ"ל המובחרת. מדינת ישראל איבדה מפקד גדול שהיה אנושי מאוד. אני חייב לציין שהוא היה לוחם אמיץ מאוד, בעל כושר מנהיגות רב, שידע גם ללטף את פקודיו כשצריך.

אפשר להגיד שיוני ראה בעצמו לא רק מפקד, אלא גם לוחם. כלומר מפקד-לוחם ולא רק מי שאמור לנהל קרבות. התנהגות זו הייתה אופיינת לו והוא תמיד רצה להוביל את הלוחמים ולשמש להם דוגמא כמנהיג ערכי ברמה גבוהה. כך בדיוק צריכים להיות מפקדי צה"ל, שהיום מתחנכים על ערכיו של יוני נתניהו. כל מפקד סיירת מטכ"ל נועד לגדולות. הם קורצו מהחומר של מנהיגים וכך גם הוא היה.


הכותב הוא אביגדור קהלני, תת-אלוף (בדימוס), לשעבר השר לביטחון הפנים


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. עדינה לוי

    מה זה קשור עכשו?יוני נהרג מזמן כמו בננו היקרים שהושפלו על ידי העריץ שהפך את המדינה באמצעות הכנופיה המושחתת שסבבה אותו!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר