ניידת (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת (צילום: דוברות המשטרה)

טובי המפקדים במשטרה צריכים ליצור תוכנית להשבת הביטחון | דעה

מעשי הוונדליזם שמתקיימים בירושלים הם רק דוגמא לשרשרת מקרים במדינה. במשטרה צריכים לבדוק האם כוח האדם בנוי נכון ומה אפשר לעשות כדי לייצר פתרון, ולא רק להגיב לאירועים | טור דעה

פורסם בתאריך: 14.7.21 18:34

צריך לעצור, להסתכל במראה ולומר את האמת גם אם היא לא הכי נעימה: אנחנו נמצאים בתקופה לא הכי טובה במדינה. מעשי הוונדליזם שמתקיימים בירושלים, כמו למשל זריקת האבנים על מכוניות מגשר המיתרים של צעירים קטינים, בלילה שבין שני לשלישי האחרון, הם רק דוגמא אחת לשרשרת מקרים שיש במדינה באופן כללי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אירועים אלו מצטרפים לשריפת הטרקטורים בגליל, לירי על מסעדות ולאיומים ברוטאליים על בעלי צימרים – ששורפים את מכוניתם כאות אזהרה לבל לא ישתפו פעולה עם עבריינים לצורך גביית תשלום על "שמירה", כלומר פרוטקשן בשפת הרחוב. בתוך כל זה יש גם את האלימות הגוברת בתוך החברה הערבית.

הגענו לתקופה שבה אם לא נעצור לרגע ונבנה מערך שיידע לעצור את האלימות, הסכנות שקיימות בתוכנו רק יתרבו. זה מצב שאף אחד לא רוצה להגיע אליו וכבר עכשיו הוא מכרסם ומערער את תחושת הביטחון.

המשטרה צריכה לעצור ולקיים בתוכה יום עיון או מספר ימים של חשיבה בין כלל המפקדים, כדי לייצר פתרונות לנושאים האלו. במשטרה צריכים לבדוק האם כוח האדם בנוי נכון ומה אפשר לעשות כדי לייצר פתרון, ולא רק להגיב לאירועים. המדינה כולה תלויה במשטרה.

גם אם המשטרה תקבל עוד 1,000 שוטרים, החשיבה בנושא צריכה להיות מעבר לכוח אדם. צריך לנסות להיות יצירתיים כדי למזער או לצמצם את התופעה ככל שניתן.

לתפיסתי צריך להתמקד בשלושה מישורים: ברמה המודיעינית, בפריסה ארצית רחבה של כוחות הבטחון, ובהעסקת יותר ערבים במשטרה, כאלה שמבינים את השפה ואת המנטליות שתסייע לעצור את האלימות המשתוללת בערים הערביות.

המשטרה צריכה לייצר יותר נוכחות ברחובות. זה לא אומר שזה צריך להיות רק עם ניידות מהבהבות, כשספק אם האנשים שבפנים יודעים מה קורה באותה נקודת זמן בחוץ. צריך להיות נוכחים פיזית – כלומר ששוטרים חמושים בנשק יסתובבו ברגל וירתיעו בנוכחותם. כך זה מקבל מימד אחר.

המשטרה כרגע מייצרת פתרונות נקודתיים בשיטת "טלאי על טלאי". זה נמשך שנים והוונדליזם רק מתגבר. אין תוכנית ממשית ליצירת פתרון. אדגיש ואומר שנית: יש להתכנס, טובי המפקדים והמומחים, כדי ליצור תוכנית ארוכת טווח על מנת להחזיר את הבטחון והשקט לתושבים.


הכותב הוא אביגדור קהלני, לשעבר השר לביטחון הפנים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אביגדור קהלני היה האוגדונר שלי בסדיר. לקחו מג"ד גיבור ממלחמת יום הכיפורים וקדמו אותו הרבה הרבה מעבר ליכולות שלו. פשוט ביזיון לקרוא כל דבר שהוא כותב. סיסמאות ריקות (כך היה גם בתור אוגדונר). הכותב — מפקד לשעבר בשיריון (חטיבה 7)

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר