העשן הכבד בהרי ירושלים (צילום: אמיר בילו, חברת החשמל)
העשן הכבד בהרי ירושלים (צילום: אמיר בילו, חברת החשמל)

השריפה בהרי ירושלים: משרד הבריאות מזהיר – זיהום האוויר ביישובי הסביבה גבוה מאוד

צפוי, אבל עדיין מדאיג: במדידות שבוצעו בשטח השריפה נמצאו ריכוזים גבוהים מאוד של זיהום. משרדי הבריאות והגנת הסביבה ממליצים לצמצם פעילות בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן

פורסם בתאריך: 17.8.21 11:32

השריפה בהרי ירושלים עדיין לא כובתה סופית, אולם נדמה כי כוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה על מוקדי הבעירה. פעולות הכיבוי צפויות להימשך עוד שעות ארוכות, אולם נדמה כי השיא כבר מאחור. כעת אפשר לשים דגש גם על הנזקים הבריאותיים.

כצפוי, במשרד הבריאות ובמשרד להגנת הסביבה, מזהירים הבוקר (שלישי) כי ביישובים צובה, גבעת יערים וכן באזור של בית החולים איתנים, ישנו זיהום אוויר גבוה מאוד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


לפי נתונים שמדדו כונני החירום של המשרד להגנת הסביבה הפרוסים בשטח, נמצאו ריכוזים גבוהים מאוד של חלקיקים נשימים (שאינם בריאים כמובן), העולים על ערכי ההתרעה.

משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה ממליץ לחולי לב ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון להימנע משהייה בחוץ שלא לצורך. וליתר האוכלוסייה מומלץ לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן.


השריפה בהרי ירושלים (צילום: דודו בן אור)

השריפה בהרי ירושלים (צילום: דודו בן אור)


יצוין כי תושבי היישובים הללו עדיין לא מורשים לחזור לבתיהם, גם בשל זיהום האוויר הכבד וגם בשל הנזקים הכבדים שנגרמו לרשת החשמל.

בתוך כך, בכבאות והצלה סיכמו הבוקר עוד לילה של פעילות. "מאות מפקדים ולוחמים פעלו כל הלילה לכיבוי מוקדי אש בגזרות השונות בדגש על איתנים, ואדי צובה, הר איתן וגבעת יערים", נמסר מכבאות והצלה ירושלים. "עם בוקר החלו 8 מטוסי כיבוי ומסוק חוזי בתקיפת מוקדי האש כדי לייצר קווי הגנה סביב היישובים. בשעות הקרובות בהן מזג האויר נוח והלחות גבוהה יעשה מאמץ מרוכז לכיבוי מוקדי אש פעילים בשואבה, בית מאיר, רמת רזיאל, איתנים, גבעת יערים, צובה והר איתן. מתחילת המערכה ביצעו מטוסי הכיבוי 400 גיחות מבצעיות להגנה ובלימת חזית האש".

בכבאות מוסיפים ומדגישים כי "בשעה זאת לא נשקפת כל סכנה ליישובים. יחד עם זאת, תושבי גבעת יערים, איתנים וצובה לא מורשים עדיין לחזור ליישובים".



לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר