כינוס חירום למען בתי החולים הציבוריים במרכז הרפואי הדסה (צילום אבי חיון)
כינוס חירום למען בתי החולים הציבוריים במרכז הרפואי הדסה (צילום אבי חיון)

כינוס חירום בהדסה: "בתי החולים בירושלים לא מקבלים את מה שמגיע להם"

בכינוס חירום למען בתי החולים הציבוריים, בהם גם הדסה ושערי צדק, עלתה קריאה חד משמעית לממשלה: סיימו את המשבר, ומהר. מנכ"ל שערי צדק פרופ' מרין: "מעל 10,000 איש לא טופלו, אני לא מבין למה אנחנו היחידים שנרעשים מזה"

פורסם בתאריך: 30.8.21 20:55

המאבק של בתי החולים הציבוריים בישראל, בהם גם המרכזים הרפואיים שערי צדק והדסה, כנגד משרדי הבריאות והאוצר נמשך. היום, שלישי, נכנסים בתי החולים ליום השישי שבו הם פועלים במתכונת מצומצמת ולא מקבלים מטופלים אלא אם מדובר בטיפולים מצילי חיים.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", בתי החולים הציבוריים – הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה, 3 בתי החולים בנצרת (האיטלקי, הצרפתי והאנגלי) – נאבקים כבר חודשים ארוכים כנגד שיטת התקצוב אשר מקפחת אותם אל מול בתי החולים הממשלתיים, שיטה אשר לטענתם – גורמת להם להפסדים ולגירעונות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


אתמול התקיים בהדסה עין כרם דיון חירום של השדולה למען בתי החולים הציבוריים בישראל והשתתפו בו מנהלי בתי החולים הציבוריים, חברי כנסת ורבים נוספים.
7 מנהלי בתי החולים הציבוריים, בחיזוקם של חברי הכנסת שנכחו בכינוס או השתתפו בו דרך הזום בשל בידודים, הבהירו כי אזלת היד של הממשלה מביאה אותם למצוקה שלא חוו כמותה שנים רבות.

״הכינוס הזה הוא כינוס חירום כי לצערי בזמן תחלואת שיא של קורונה, במקום לעבוד בלמגר את הקורונה ולתת טיפול רפואי ראוי כפי שבתי החולים הציבוריים יודעים לתת, הם נאבקים על תקציב בסיסי לציוד רפואי", הדגישה ח"כ קטי שטרית, יו"ר השדולה למען בתי החולים הציבוריים. "עצוב ש-7 בתי חולים שובתים כבר 6 ימים וראש הממשלה, שר האוצר ושר הבריאות לא ישבו איתם ולא דיברו איתם. לממשלה אין רגישות כלפי בתי החולים הציבוריים״.


כינוס חירום למען בתי החולים הציבוריים במרכז הרפואי הדסה (צילום אבי חיון)

(צילום אבי חיון)


אל הקריאות לסיים את המשבר במהירות האפשרית הצטרפה גם יו״ר הקואליציה ויו״ר ועדת הבריאות, ח״כ עידית סילמן. ״התחייבתי כי אעשה כל שביכולתי על מנת למצוא פתרון", הדגישה סלימן והוסיפה: "אני ערה למצב בימים האחרונים, ביקרתי בחלק מבתי החולים, ושוחחתי עם מנהלי בתי החולים במוצאי השבת האחרונה. לא ייתכן כי נגיע למצב בו בתי החולים פועלים במתכונת חירום כמחאה על מצוקתם. על אף הפגרה בכנסת, תכונס ועדת הבריאות בראשותי על מנת למצוא פתרון ארוך-טווח עוד מעבר לזה הנידון בימים האחרונים, ולסכום הראשוני שאושר להעברה. מערכת הבריאות נמצאת בראש מעייניי ואמשיך לפעול על מנת שתקבל את המענה ההולם והראוי לה״.

יו״ר דירקטוריון הדסה, דליה איציק: ״שיטת התקצוב של מערכת הבריאות בישראל כלפי בתי החלים הציבוריים רקובה. אני רואה את זה כאן מקרוב, בעיניים. כמה חברי כנסת טופלו כאן ואמרו לי שמבפנים בכל נראה אחרת. שהם יהיו לנו לשגרירים בכנסת. אנחנו לא מבקשים כאן הרבה. אנחנו מבקשים בדיוק כמו שמקבלת מדינת תל אביב. למה צריך להזניח את בתי החולים הללו? כאן, בתמיכה של הנשים הציוניות (ארגון נשות הדסה, ר"ג) שעושות מאמצים אדירים, פועל דו קיום מדהים, בני כל הלאומים והדתות שעושים יחד למען הצלת חיי אדם. תנו להם לעשות את זה. אני קוראת לממשלה, לפעול לטובת השוויון בין בתי החולים בישראל״.

פרופ׳ יורם וייס, מנכ״ל בפועל של המרכז הרפואי הדסה: ״על פי חוק ההסדרים נכפה על בתי החולים להעניק לקופות החולים הנחות – מה שגורם לכך שבתי החולים הם הפסדיים. אז כשמדובר בבית חולים ממשלתי, בסוף השנה המדינה סוגרת לו את הבור שנוצר. אך כשמדובר בבית חולים ציבורי – אותנו משאירים ללא כיסוי ואנו נאלצים לקחת הלוואות או לחפש תורמים. ותורמים, לא מעוניינים לכסות פעילות שוטפת של בית חולים אלא לתרום לקידום הרפואה והטיפול בישראל. אנו מבקשים מן המדינה חלוקה הוגנת של המשאבים, כדי שנוכל להעניק טיפול איכותי שמגיע לתושבי ירושלים ושאר הערים בהם פועלים בתי החולים הציבוריים״.

"בתי החולים בירושלים לא מקבלים את מה שמגיע להם", הדגיש ח"כ אריה דרעי, "אלה בתי חולים מהדרגה הראשונה וחבל לתת להם להתדרדר. צריך להביא את הזעקה הזו לכנסת, לא יכול להיות שערים שלמות יישארו ללא בתי חולים".


כינוס חירום למען בתי החולים הציבוריים במרכז הרפואי הדסה (צילום אבי חיון)

כינוס חירום למען בתי החולים הציבוריים במרכז הרפואי הדסה (צילום אבי חיון)


שר הבריאות לשעבר, ח"כ יעקב ליצמן, ציין כי "המציאות בה בתי החולים זועקים לעזרה לפני קריסה – בלתי מתקבלת על הדעת ואסור שזה יקרה, בפרט בעת מגיפה מתפרצת. אני דורש מיו״ר הקואליציה עידית סילמן להודיע שלא תומכים בתקציב המדינה אם לא יינתן התקציב לבתי החולים הציבוריים. להזכירכם שהיה לי, כשר הבריאות לשעבר, סיכום עם ראש הממשלה לשעבר מר נתניהו על העלאת מס בריאות בחצי אחוז, ומהתוספת בסך מיליארדי שקלים שיתקבלו יעבור סכום של מיליארד שקלים רק למערכת בתי החולים הציבוריים. אני קורא לקיים את הסיכום הזה".

בכינוס השתתפו עוד רבים וטובים, בהם גם מנכ"ל שערי צדק פרופ׳ עופר מרין, שאמר: ״אני מוצא את עצמי חסר מילים מלעמוד במסיבות עיתונאים ולהגיד "בושה". האם באמת יכול להיות שזה קורה במדינת ישראל? אנחנו אנשי רפואה שנאבקים על חיי אדם – תגידו לי אתם אנשי הכנסת, האם זה קורה גם במקומות אחרים? ההסכם הזה מלכתחילה לא היה הסכם טוב. אבל לא התלוננו, חתמנו על הסכם. אני לא יודע אם מבינים את המשמעות של אי עמידה בהסכם – מעל 10,000 איש לא טופלו. תבינו מה זה. גם לא רואים שום אור בקצה המנהרה. אני לא מבין למה אנחנו היחידים שנרעשים מהדבר הזה. לכל 10,000 המטופלים צריך להסתכל בעיניים, כל אחד חיכה בחשש ובתקווה לטיפול הרפואי. עובר שבוע מאז שהכרזנו בבושה על יציאה לצעדי מחאה. לאף אחד לא אכפת, אף אחד לא רוצה לפתור את הבעיה?".

"אני לא מסוגל לעמוד עוד שלושה חודשים – כי זה מה שאומרים, קחו את הפירורים ותעמדו פה עוד 3 חודשים. אני לא מוכן", הוסיף פרופ' מרין. "אני נכנס לשערי צדק בבושה כל יום, אנשים מחזקים אותי אבל אני מתבייש שלא נותנים שירות למטופלים. זה מפרק את המוסדות שלנו – זה מה שהם עושים. אתמול בא מישהו לראיון עבודה ושאל: אבל מה קורה אצלכם?- אנשים לא רוצים לעבוד אצלנו יותר. אנחנו לא עושים כלום על גבי החולים – מי שעושה על גב החולים יודע מאוד טוב שזה מה שהוא עושה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחד שיודע

    רוצים מימון של בית חולים ממשלתי?
    בבקשה תסכימה להאלמה ותהיה בית חולים ממשלתי.

    רוצים להשאיר בית חולים פרטי שמציע שירות פרטי בהמון כסף וגם לקבל מימון מלא כיאלו הם לא פרטים?

    אי אפשר גם להנות מתנאי השוק החופשי וגם לבקש ממיון מלא מהמדינה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר