המרכז הרפואי הדסה, ד"ר ג'וש שרודר וליליה אלטשול (צילומים: דוברות הדסה)
המרכז הרפואי הדסה, ד"ר ג'וש שרודר וליליה אלטשול (צילומים: דוברות הדסה)

רק הרופאים בהדסה העזו – "אחרי הניתוח אמא שלי שוב החלה לחיות"

ליליה אלטשול בת ה-73 סבלה מכאבים קשים בגב וכמעט הפכה למשותקת. במספר בתי חולים במרכז הארץ סירבו לנתח אותה, אך רופאי המרכז הרפואי הדסה לקחו אחריות וביצעו את הניתוח המסובך, שבוצע בהרדמה חלקית בלבד. בתה דיאנה מוסיפה: "קרה לנו נס"

פורסם בתאריך: 11.10.21 08:38

נס רפואי: תקופה ארוכה של סבל הסתיימה עבור ליליה אלטשול, בת ה-70 מירושלים, בזכות ניתוח הגב שביצע ד"ר ג'וש שרודר בהדסה, והשיב לה את היכולת להתנייד בהליכה זקופה ובעצמאות מוחלטת, לאחר שאיבדה את יכולת ההליכה וכמעט הפכה למשותקת.

"אנחנו נמצאים בהתרגשות עצומה ובתוך סערת רגשות טובה בעקבות הניתוח בעמוד השדרה שביצע ד"ר שרודר לאמא שלי, ליליה", מספרת בעיניים נוצצות בתה דיאנה. "זה היה בתאריך 29.7.21 והתאריך משמעותי מפני שמבחינתנו זהו יום ההולדת החדש של אמא שלי, מרגע הניתוח היא שוב החלה לחיות. כבת שלה אני מלווה אותה ממומחה למומחה, בכל מקום אפשרי. הייתי איתה בכל האשפוזים הקודמים וכול הרופאים פשוט ויתרו על אמא, דנו אותה למצבה העגום וקבעו שהיא פשוט תחיה עם כאבי התופת בגב מהם היא סבלה בלי הפסקה, כשלא עזרו שום תרופות לכאב. פניתי לאורתופדים שהחליטו שאין מה לעשות. "הוחלט על טיפול שמרני", כך אמרו לי, וסירבו לנתח למרות שהתחננתי שתעבור ניתוח כדי להקל על הכאב. כל מה ששמעתי היה "זוהי החלטה של צוות רופאי המחלקה האורתופדית" בבית החולים במרכז הארץ שבו טיפלו בה. "לכי תחפשי לך רופא שיסכים לנתח אותה..". כאשר כולנו היינו במצב מיואש ובמצוקה אמיתית קרה לנו נס. הכרתי את ד"ר ג'וש שרודר מהדסה –  שלא פחד, לא ויתר, כל כך היה בטוח ביכולות שלו ושל הצוות בחדר הניתוח בהדסה עין כרם והעביר את הביטחון אלינו. הרגשנו שהגענו סוף סוף לרופא שרואה אותה, שמקשיב לה וער למצוקה שלה, ובעיניים עצומות הלכנו לניתוח תחת ידיו המקצועיות".

ד"ר שרודר, רופא בכיר לניתוחי עמוד שדרה במערך האורתופדי בהדסה, מספר כי "כאשר קיבלתי את ליליה לטיפול בהול, זיהיתי זיהום קשה בעמוד השדרה והיא הייתה על סף שיתוק. היא הגיעה כשהיא שוכבת, והייתה מסוגלת להזיז רק את ראשה. מצבה היה קשה ומסוכן. הזיהום בגב גרם ללחץ מאוד קשה על שק העצבים, בעקבותיו היה יכול להפסיק לפעול ולגרום לשיתוק תמידי. היה לי ברור שכאן בהדסה הולכים לנתח אותה ויהי מה. הבעיה הייתה שהמצב שלה היה מאוד קשה, היא סבלה במקביל מבעיות בריאותיות שונות, מה שמוגדר מבחינה רפואית "חולה מורכבת" והרדמה מלאה עלולה להיות מסוכנת ביותר עבורה, ולכן כנראה סירבו לנתח אותה במרכזים רפואיים אחרים".


ד"ר ג'וש שרודר וליליה אלטשול (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר ג'וש שרודר וליליה אלטשול (צילום: דוברות הדסה)


"החלטנו שלאור מצבה אנחנו לא ננתח אותה בהרדמה מלאה, ולשמחתי בית החולים הדסה הוא היחיד בארץ בו נעשים ניתוחי גב בהרדמה מקומית וטשטוש. בשיטה הזו אנו לא מסכנים את החולים ויכולים לבצע את הפרוצדורות הנדרשות לטפל בבעיה שלהם ולהשיב אותם אל איכות החיים שנלקחה מהם", מוסיף ד"ר שרודר. 

"בעבודה משולבת של ד"ר רוחי האשם המרדים המומחה שלנו, פרופ' חוסה כהן  – מנהל יחידת צנתורי המוח בהדסה ושלי, בוצע תחת הרדמה מקומית וטשטוש ניקיון והטרייה של הזיהום בעמוד השדרה וייצוב מלעורי (לא פולשני) של גבה בעזרת מוטות וברגים זעירים", מתאר ד"ר שרודר. 

"הודות לעובדה שביצענו את הניתוח במרכז צנתורי המוח ההיברידי בהדסה, המשלב בתוכו חדר ניתוח וחדר צנתורים עם טכנולוגיות מן המתקדמות בעולם, ניתן היה לעקב אחר מצבה לאורך כל שעות הניתוח ולשקף את הגב מספר פעמים. העבודה במרכז מדויקת ומהירה ומאפשרת הליכים שלא ניתן לבצע במקומות אחרים", מסכם ד"ר שרודר.

ילדיה של ליליה, אלכסנדר ודיאנה, אינם משים מצידה של האם העושה את ימיה הראשונים בהצלחה במחלקת השיקום, הולכת ממש בעצמה צעד אחר צעד בביטחון רב. "כשפגשנו את ד"ר שרודר לראשונה היינו בטוחים שהוא יציל אותה – והוא הציל. הניתוח הצליח. מצבה של אמא משתפר מיום ליום, היום היא כבר הולכת לגמרי עם הליכון ועברו רק שלושה שבועות מהניתוח, והיא חוזרת לחייך לאחר כל הסבל שעברה. כל שנותר לי הוא רק לומר תודה רבה לד"ר שרודר ולפרופ' חוסה ולצוות שלהם. תודה ענקית למחלקה האורתופדית בהדסה עין כרם שטיפלו באמא שלי מיד לאחר הניתוח, תודה לרחלי המתאמת המקסימה, אמא שלי, אחי אלכסנדר ואני נזכור אתכם תמיד".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חנה

    סוף מצויין אין על בית חולים הדסה עין כרם. כל הכבוד לכל הצוות. לא מובן מאליו לקחת את הסיכון שהיה יכול להגמר עוד יותר גרוע ממה שהייתה כשנכנסה לבית החולים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר