טקס חניכת כיכר הגבורה בעיר העתיקה (צילומים: ארנון בוסאני)
טקס חניכת כיכר הגבורה בעיר העתיקה (צילומים: ארנון בוסאני)

העיר העתיקה: נחנכה כיכר הגבורה ע"ש הרב נחמיה לביא ואהרון בנט ז"ל

באוקטובר 2015 נרצחו השניים בפיגוע דקירה ברובע המוסלמי, אהרון בנט ז"ל בזמן שהלך עם משפחתו, והרב נחמיה לביא לאחר שנחלץ לעזרת משפחת בנט. "ירושלים מצדיעה לכם"

פורסם בתאריך: 1.11.21 07:59

"העיר ירושלים מצדיעה לכם" – כך אמר ראש העיר משה ליאון בטקס חניכת 'כיכר הגבורה' ברובע המוסלמי שבעיר העתיקה, על שמם של הרב נחמיה לביא ז"ל ואהרון בנט ז"ל, אשר נרצחו בפיגוע דקירה ברובע המוסלמי ב-3.10.2015.

חנוכת הכיכר התקיימה בצומת הרחובות אל ואד (הגיא), והויה דלרוזה בעיר העתיקה, במעמד ראש העיר, משה ליאון ובני המשפחות.


כזכור, במהלך פיגוע שהתרחש ברובע המוסלמי רדף המחבל אחרי זוג הורים ותינוקת – משפחת בנט, שצעדו לאיטם ברובע המוסלמי. הרב נחמיה לביא, תושב הרובע המוסלמי בעיר העתיקה, אשר שמע מביתו את קול הזעקות, יצא והציל את גב' בנט ובתה, ושילם על כך בחייו. המחבל רצח את אהרון בנט ז"ל, אשר הגן על בני משפחתו, לפני הגעתו של הרב נחמיה לביא ז"ל. מעשה הגבורה של הרב נחמיה לביא, זיכה אותו באות המופת בידי מפכ"ל המשטרה. כיכר הגבורה נחנכה היום על שמם – בשל מעשה גבורתם.

"חנוכת כיכר הגבורה היא סמל לאומץ ואות הוקרה לנרצחים, אשר הגנו בגופם ושילמו על כך בחייהם", הוסיף ראש העיר ליאון בטקס חנוכת הכיכר.

סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים) הוסיף: "חובתנו להנחיל לדורות הבאים את הגבורה היהודית, בנין הנפש היהודית הבריאה, זאת בנוסף לבניין ירושלים ברוח וברמה הפיזית. קריאת הכיכר על שם הקדושים הי"ד תחקוק ערך זה ברחובות ירושלים לנצח".

שי גליק, מנכ"ל ארגון 'בצלמו', אשר יזם ביחד עם המשפחות את הנצחתם של השניים, מסר: "מדובר בטקס מרגש שיזכיר וינכיח לנצח את מעשה הגבורה ההירואי.
אני מודה לראש העיר משה ליאון שאישר את ההנצחה ולסגן ראש העיר אריה קינג ששנים נלחם עד שהדבר קרה. בטוחני שהעירייה אף תשים שלט שיספר את סיפור הגבורה בשלש השפות, כך שמיליוני האנשים שעוברים פה וגרים פה יזכרו וילמדו ממעשה הגבורה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר