קמפיין ההתנגדות, ההפגנה נגד התוכנית בכיכר ספרא (צילומים: יעקב גמליאל-ועד המאבק)
קמפיין ההתנגדות, ההפגנה נגד התוכנית בכיכר ספרא (צילומים: יעקב גמליאל-ועד המאבק)

"מאוכזבים מנבחרי הציבור שלנו" – המאבק החדש והזעם של תושבי הר נוף

תושבי הר נוף החרדית, בתמיכת לורה ורטון ממרצ, סיעת התעוררות וסיעת מאוחדים, נאבקים נגד תוכנית בינוי של מוסדות חינוך ביער. לטענתם, 1,000 עצים ייכרתו והכאוס התחבורתי בשכונה ייגבר. "מאוכזבים מנבחרי הציבור שלנו", הם מסרו ל"כל העיר"

פורסם בתאריך: 13.11.21 15:33

חרדים, חילונים, ימנים ושמאלנים – כולם ביחד מתנגדים בימים אלה לתוכנית להקמת קומפלקס של מוסדות חינוך ביער הר נוף. התוכנית, שאושרה השבוע בוועדה המקומית לתכנון ברוב דחוק של 4 תומכים מול 3 מתנגדים, קובעת הקמת 10 מוסדות חינוך ופנימייה.

מחפשים דירה בהר נוף? היכנסו ללוח הדיגיטלי הראשון והגדול בירושלים

אלא שתושבי הר נוף מתנגדים לתוכנית המוצעת. לטענת, התוכנית תפגע ביער הר נוף, שמהווה ריאה ירוקה ובמסגרתה אף ייכרתו כ-1,000 עצים. זאת ועוד – לדבריהם, כביש הגישה לתוכנית הינו כביש צר ללא מוצא ברחוב אבן דנאן, שעם אישור התוכנית יוביל להעמסה תחבורתית בלתי אפשר על אזור שממילא סובל מכאוס תחבורתי יומיומי.


בשיחה עם "כל העיר" מסביר איציק עזריאלי, שמרכז את מאבק התושבים, כי "העירייה מתכננת בינוי מפלצתי של עשרות אלפי מ"ר בנייה, שתגרום להשמדת היער במקום קריטי של מסדרון אקולוגי צר. בנוסף תושבי הר נוף צפויים לסיוט בלתי נסבל עקב תוספת של מאות אוטובוסים וכלי רכב אחרים בכביש צר ללא מוצא".

עזריאלי מוסיף ומותח ביקורת קשה נגד נבחרי הציבור החרדי ואומר: "התנהלות רוב נבחרי הציבור מאכזבת ומביכה, יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה מתחמק, טוען שהדעה שלו לא רלוונטית ושהכתובת היא ראש העיר. ראש העיר נוהג בצורה דומה מסרב לפגוש אותנו וטוען שמבחינה אתית 'ראש העיר מנוע מלהתערב בהתנגדויות לבקשה להיתר', אך זו התחמקות לא אלגנטית, כי לא מדובר בהתנגדויות להיתר, אלא בתוכנית בינוי מפלצתית ללא שמיעת מתנגדים, שהוא בין המובילים שלה. אלפים מתושבי השכונה, מכל המגזרים, מאוד מאוכזבים מנבחרי הציבור שמפנים להם עורף".


הפגנת המחאה בכיכר ספרא, השבוע (צילום: יעקב גמליאל-ועד המאבק)

הפגנת המחאה בכיכר ספרא, השבוע (צילום: יעקב גמליאל-ועד המאבק)


ביום רביעי האחרון, שבו אושרה התכנית בוועדה המקומית לתכנון, התארגנה בכיכר ספרא הפגנה בהשתתפות עשרות כנגד התוכנית. בין המפגינים, כאמור, תושבי הר נוף החרדים, לורה ורטון מסיעת מרצ, יובב צור ויוסף שפייזר מהתעוררות ואחרים. כמו כן, בתושבים תומכים גם סגן ראש העיר אריה קינג ויונתן יוסף (מאוחדים). חברי המועצה הבטיחו לתושבים כי יעשו כל שביכולתם כדי להביא לביטול התכנית.

בשיחה עם "כל העיר" אומרת יו"ר מרצ ירושלים לורה ורטון: "עצוב לי מאוד לראות את המשך הכרסום ביער ירושלים, שבזמנו השתרע על 4,000 דונם וכיום עומד על 1,200 בלבד. עבודה חלוצית לתפארת להפרחת המדבר, עם נטיעת אלפי עצים, אנחנו הורסים במו ידינו. התוכנית שהעירייה מקדמת יחד עם מוריה, לבניית מעל 50 כיתות בכמה מוסדות חינוך, תחנת כוח ועוד, יכרסמו עוד ועוד במעט אזור ירוק שנשאר לתושבי הר נוף והסביבה. זאת, אחרי כביש 16 ותכניות רבות נוספות. אני מאוד תומכת בתושבים ובטענות שלהם, בין היתר שלא הניתן להם בכלל זכות להביע התנגדות עד כה – למרות שעל פי הבנתי משני פסקי דין נגד העירייה שהתקבלו לאחרונה, היו חייבים לשמוע אותם".


קמפיין המחאה נגד תוכנית הבנייה בהר נוף


ורטון מוסיפה ואומרת: "צר לי שהנציגים החרדים מתעלמים מתלונות התושבים, אבל כידוע הנציגים שלהם נבחרים על ידי רבנים שמעליהם, לא על ידי הציבור. אני גם אמשיך לתמוך ולגבות את התושבים – לכל תושב מגיע סביבה בריאה, לא משנה מאיזה מגזר".

תושבי הר נוף, כאמור, מאוכזבים מנציגי הציבור ומוועד מטה המאבק נמסר "אנחנו מצפים מנבחרי הציבור מטעם דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס להתנגד לתוכנית".
יצוין כי התושבים פתחו עצומה, שבה החתימו עד כה אלפי תושבים.

"המאבק רק בראשיתו", נמסר עוד מוועד המאבק, "אנחנו מתכוונים ללכת במאבק זה עד הסוף. מי שיפסיד מכך הם נבחרי הציבור שהולכים נגד הציבור וכל אלו האחראים על תכנית זו".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר בשטח המיועד לבניית מוסדות חינוך על פי תכנית בניין עיר בתוקף. אותה התוכנית שקבעה גם את הייעוד למגורים במתחמים הסמוכים. כחלק מתנופת בינוי מוסדות החינוך, וכמענה למחסור הקיים בכיתות לימוד בעיר ירושלים, מקודם גם מימוש התכנית במתחם. מבנים אלו ישמשו, בין היתר, מספר מוסדות עבור החינוך המיוחד. תהליכי התכנון השונים מתבצעים בתיאום מול כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות קק"ל, רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות תוך קבלת האישורים הנדרשים לביצוע העבודות על פי דין, ותוך קיום תהליכי שיתוף ציבור יחד עם המינהל הקהילתי, ותושבי השכונה".

העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עידית

    מסכימה עם כל מילה, כתושבת רחוב איבן דנאן נבחרי הציבור לא קולטים ששעון החול אוזל,יש להם את הכי לעצור את הרס הטבע!!! וכן, יש אפשרויות נוספות למציאת מקומות בניה אחרים!!! חבל שלא נבחרו אנשים עם אידיאלים רחבים יותר..

    כואב הלב לראות איך הטבע נסוג, לילות שאנו צופים בתנים משוטטים..ובניה אגרסיביית קורעת את היופי לגזרים!!
    כתושבת הרחוב , כבר כיום לוקח כ 10 דקות לצאת ממנו ב 8:10 בבוקר!!
    כל העיר תמשיכו לשמור לנו על העיר בהעלאת המודעות לציבור!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל ירושלים כבר כמו אתר בניה אחד גדול יש גבול כמה אפשר לבנות ולהעמיס

  3. מ

    איך אפשר לבנות 10 מוסדות ופנימיה בסיומו של רחוב צר, ללא מוצא, כשכבר היום יש כמה וכמה מוסדות ברחוב חי טייב הצמוד והפקקים מרקיעים שחקים? ומה עם איכות החיים של תושבי האיזור כמוני? מצד אחד סוללים את כביש 16 ומצד שני בונים בכנפי נשרים, הר נוף נצורה ופקוקה, ועכשיו זה? שלא לדבר על הפגיעה ביער, אחרי שנחל רבידה הסמוך כבר נגזל לטובת כבישים. מהר נוף יישאר בסוף רק ההר. חבל!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר