זירת הפיגוע בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

הפיגוע בעיר העתיקה: המפכ"ל ומפקד מג"ב מגבים את הלוחמים שחיסלו את המחבל

על רקע חקירת הלוחמת והלוחם שירו במחבל שדקר צעיר חרדי בסמוך לשער שכם במח"ש, שוחחו הערב המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן עם הורים הלוחמים ואמרו: "לעם ישראל התווספו הערב עוד שני גיבורים בחג החנוכה"

פורסם בתאריך: 4.12.21 17:12

עדכון אחרון: 4.12.21 22:04

***עדכון21:50***

בעקבות הסערה שמתחוללת סביב חיסולו של המחבל בפיגוע הירי בעיר העתיקה, ועל רקע החקירה במח"ש שעברו הערב (מוצ"ש) הלוחמת והלוחם שירו במחבל וחיסלו אותו – מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן ניצבים מאחורי שני הלוחמים ומעניקים להם גיבוי מלא.

המפכ"ל שבתאי ומפקד מג"ב כהן שוחחו הערב בשיחת ועידה עם הוריהם של הלוחמת רש"ט ש' והלוחם רס"ר ל', שניטרלו את המחבל בכיכר שער שכם בעיר העתיקה.

"אני רוצה לשבח בפניכם את ילדכם, הלוחמת ש' והלוחם ל' שפעלו באופן נחוש, מקצועי ומהיר ובזכותם ניצלו הערב חיי אדם", אמר המפכ"ל שבתאי להורי הלוחמת והלוחמים, "אין לי ספק שלעם ישראל התווספו הערב עוד שני גיבורים בחג החנוכה".

המפכ"ל אמר להורים כי הוא שוחח עם השר לביטחון הפנים עמר בר לב ועם ראש הממשלה נפתלי בנט והדגיש בפניהם שהלוחמים פעלו כשורה וכפי שמצופה משוטרי ולוחמי משטרת ישראל באירוע מהסוג הזה. "אני מחזק את ידכם", הוסיף המפכ"ל. "אנחנו מלווים את ש' ו- ל' באופן צמוד לרבות סיוע משפטי בתקווה שההליך יסתיים מהר ככל שניתן. המחבל הנתעב ניסה לרצוח אזרח ולאחר שהגיבו הוא ניסה גם לפגוע בהם והודות לתגובה שלהם האירוע הסתיים כשהמחבל מנוטרל וללא פגיעה נוספת לא באזרחים ולא בהם".

מפקד מג"ב הדגיש בפני ההורים כי "בהמשך למדיניות של המפכ"ל ולגיבוי הלוחמים, החיל ואנחנו כאן לצידכם בכל דבר שרק תצטרכו. כולנו צפינו בסרטון וראינו שהילדים שלכם גיבורים והם פעלו כפי שאנו מלמדים אותם ומצפים מהם כמגני האזרחים".

מוקדם יותר, כפי שפורסם, שעה קלה לפני צאת השבת, נפצע צעיר חרדי בפיגוע דקירה בעיר העתיקה. צעיר חרדי נפצע באורח בינוני עד קשה ופונה על ידי מד"א לקבלת טיפול רפואי. המחבל נוטרל על ידי כוחות משטרה.

מהמשטרה נמסר: "היום בסביבות השעה 16:30, הגיע מחבל סמוך לשער שכם במזרח ירושלים ולאחר שהתקרב לעבר אזרח שחלף במקום, שלף סכין ודקר אותו. בנוסף ניסה לדקור לוחם מג"ב שפעל במקום. עירנותם ותגובתם המהירה של השוטרים הביאה לנטרולו של המחבל".

"כתוצאה מפיגוע הדקירה", נמסר עוד מהמשטרה,  "פונה אזרח באורח בינוני- קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק. כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיעו לזירה".

במשטרה מדגישים כי "בשעה האחרונה מופץ מידע כוזב אודות אירועים נוספים ברחבי העיר בניסיון לחמם את השטח. נבהיר כי מדובר במידע כוזב חסר כל אחיזה במציאות".

ממד"א ירושלים נמסר: "בשעה 16:28 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על צעיר שנדקר בשער שכם בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק צעיר כבן 20 (חרדי) במצב בינוני עד קשה, עם פצעי דקירה בגופו. המחבל נורה ונוטרל".

פאראמדיק מד"א על אופנוע מד"א, ישראל וינגרטן, סיפר: "הייתי סמוך לשער שכם והזניקו אותי למקום, ראיתי צעיר חרדי כבן 20 בהכרה מלאה, הוא סבל מפצעי דקירה בגופו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים מהיר בשטח, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני עד קשה".

משערי צדק נמסר:  "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיע פצוע פיגוע הדקירה בשער שכם. הפצוע יציב במצב בינוני ועובר כעת בדיקות הדמיה להמשך הטיפול".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר