מפגש הסיום של סדנת טרום יזמות לגילאי 45+ (צילום: יח"צ)
מפגש הסיום של סדנת טרום יזמות לגילאי 45+ (צילום: יח"צ)

משכירים לעצמאים: תוכנית הסיוע של מט"י ירושלים לבני 45 ומעלה שהפכו למובטלים

בעקבות משבר הקורונה, החל"ת והפיטורים שהגיעו לבסוף, מצאו את עצמם לא מעט מקרב בני העשור החמישי ללא עבודה וללא אופק. במרכז טיפוח יזמות ירושלים יזמו עבורם סדנא, שתיתן להם את הכלים להתפתח באופן עצמאי להקמת עסק משלהם

פורסם בתאריך: 7.12.21 19:10

מצוקה אמתית נוצרה בתקופת הקורונה בעקבות ההחלטה להוציא עובדים רבים לחל"ת ממגזרים שונים. גרועה אף מההחלטה להוצאה לחל"ת היא פיטורים, כשהנפגעים המרכזיים הם השכירים בשנות ה-30 וה-40. אם לבני העשור הרביעי עוד עומדות אפשרויות מפאת גילם, עמדו בני העשור החמישי בפני שוקת שבורה. כאן נכנסה לתמונה מט"י (מרכז טיפוח יזמות) ירושלים שיזמה עבור בני 45 ומעלה תוכנית סיוע שתוביל אותם לעצמאות עסקית, זאת תוך תמיכה ושיתוף פעולה מהרשות לתעסוקה של עיריית ירושלים.

במט"י ירושלים מספרים כי "אמנם המרכז הפעיל סדנאות רבות של טרום יזמות המכינות את היזם לקראת חיי עצמאות עסקית, אבל זו הפעם הראשונה שקיימנו סדנא בשיתוף פעולה עם הרשות לתעסוקה של עיריית ירושלים – סדנת טרום יזמות לבני 45 ומעלה. גילינו גם שיש אנשים ונשים שהיה להם חלום קבור שהקורונה העירה. התקופה הנביטה בהם את הרצון לשינוי והם החליטו להגשים את חלומם".

מפתיע או שלא, במט"י וברשות התעסוקה העירונית הצליחו למלא במקביל 2 סדנאות טרום יזמות לגילאי 45+. הפרויקט מוגדר כהצלחה גדולה: "זיהינו את הצורך בקבוצה וקיבלנו פידבקים חיוביים שזה היה נדרש ובמקום".

לפני שלושה שבועות נערך מפגש הסיום של התוכנית, בו התקיים פאנל בהשתתפות מרצי הסדנא: לאה אהרוני, יאיר נובוסלסקי, חן דיטמן ומנהל השיווק במט"י דניאל זיו. אחר כך שמעו הנוכחים את סיפורו של היקב של איציק ועל התפתחותו כיזם. מטעם רשות התעסוקה העירונית נכחו: טלי פלג – מנהלת בכירה ברשות העירונית לתעסוקה, ובן שי – רכז תכניות אפיקי הצלחה ברשות העירונית לתעסוקה.

יצוין כי הקורס הוא בן 13 מפגשים שבועיים המועברים במשרדי מט"י בתלפיות. הדגש בקורס הוא על מעשיות ופרקטיות מעבר לידע הנלמד. כל משתתף מגיע עם יעדים שהוא רוצה לצאת איתם בסיום התוכנית ומבצע משימות לאחר כל מפגש. התכנית מתמקדת בנושאים של גיבוש מוצר ורעיון, גיבוש הזהות השיווקית, אסטרטגיית שיווק העסק, ניהול תהליך המכירה, שיווק דיגיטלי, חוקי המס, ניהול פיננסי, תמחור, אסטרטגיה עסקית, וואטסאפ עסקי, תוכנית שיווקית ותוכנית פעולה ויציאה לדרך.

"היזמים שיתפו וסיפרו על החששות", נמסר ממט"י ירושלים, "הכלים שקיבלו במהלך התכנית, האתגרים שעומדים בפניהם ומחכים ומצפים לנצל את שעות הייעוץ ולהצטרף לתכנית ההמשך – הקמה וניהול עסק".

ענת זמיר, אחת ממשתתפות הקורס משתפת ומספרת כי "אני עובדת במסגרת בית ספרית, אני מקצוענית במה שאני עושה בעבודה מול הילדים, מול ההורים ומול הצוות. אני טובה בתוך מסגרת, הפחד שלי הוא בהתמודדות עצמאית. הייתי בסדנא ועכשיו נרשמתי לקורס הקמה וניהול כדי להבין איך לקחת את הכישורים שלי ולהתמודד גם במצב שהוא ללא מסגרת. הסדנא היתה מעשירה מאוד והמרצים מרתקים ואיכפתיים. אני מחכה להתחיל את הקורס, אני מוכנה לעבודה שלב אחרי שלב יחד עם צוות הקורס עד שארגיש ביטחון כעצמאית".

"אנחנו שלוש חברות שחושבות על העתיד שלנו", סיפרה בהתלהבות עדנה קיסר, משתתפת אחרת בקורס. "עוד מעט יוצאות לפנסיה, יש לנו חיבור מיוחד ואנחנו רוצות לפתוח בעתיד הקרוב עסק בתחום של ניהול והפקת אירועים", הוסיפה עליזה עובד על חברתה הטובה. "הסדנא פתחה לנו המון, גם בפן האישי, להבין מה המהות שלנו שאנחנו מספרות דרך העסק. איפה אנחנו חזקות ובאלו תחומים חשוב שנשתלם. אלו חסמים מעכבים אותנו, למרות שאנחנו מתעסקות ביומיום עם כסף ולא ירוקות בתחום עדיין יאיר המרצה פתח לנו את העיניים לגבי התנהלות הפיננסית בעסק", מבהירה הצלע השלישית, סלבי גבאי. "לאחר הסדנא אנחנו מרגישות שעשינו עוד צעד בדרך לחלום".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צדק

    הבעיה לא בקורס איך ממשיכים אחרי זה מצריך ליווי צמוד מקצועי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר