חניון בית מזיא (צילום: גוגל מפות)
חניון בית מזיא (צילום: גוגל מפות)

התנועה לאיכות השלטון: "אישור עסקת מכירת מגרש מזי"א – חוסר סבירות קיצוני"

במכתב שנשלח לראש העיר משה ליאון ולמנכ"ל העירייה איציק לארי בנוגע למכירת מגרש חניון בית מזי"א, מביעים בתנועה לאיכות השלטון חשש כי "מאחורי העסקה טעמים לא כשרים". העירייה בתגובה: סכום העסקה לא נמוך משווי הקרקע, אלא תואם לשווי קרקע המיועדת לדיור להשכרה"

פורסם בתאריך: 16.12.21 19:07

העסקה למכירת מגרש חניון בית מזי"א, עליה פורסם בהרחבה ב"כל העיר" לפני כשבועיים, לא יורד מסדר היום. אחרי הטענות השונות שעלו על ידי סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) ויו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות), באחרונה נשלח לראש העיר משה ליאון מכתב מהתנועה לאיכות השלטון.

תחת הכותרת "חשש להתנהלות לא תקינה בכספי הציבור בעיריית ירושלים בעקבות אישור עסקת מכירת מגרש בית מזי"א", מגוללים בתנועה לאיכות השלטון את הטענות השונות שעלו בשבועות האחרונים כנגד עסקת מכירת המגרש (שבו, כפי שפורסם, זכתה חברת 'אביסרור') – שעיקרן קבלת תגמול הנמוך בעשרות מיליוני שקלים משווי הקרקע.

בפנייה לראש העיר ליאון, כותבים בתנועה לאיכות השלטון כי הפרסומים בכלי התקשורת (כתבות בנושא פורסמו ב"The Marke" ולאחר מכן גם ב"כל העיר"), חיזקו את המידע שהגיע לידי התנועה לאיכות השלטון. וכך נכתב: "צירופם של אלו מעלה חשש שמא המניעים מאחורי ההחלטה על אישור העסקה אינם כשרים ועולים כדי התנהלות לא תקינה לכאורה בכספי הרשות".

בהמשך המכתב נטען על ידי התנועה לאיכות השלטון כי "נראה כי אישור העסקה במתכונת הנוכחית לוקה בחוסר סבירות קצינות, זאת לאור הפער האדיר בין שווי הקרקע בפועל לבין התמורה המיועדת, וכן מאחר שמדובר במקרקעין שנמצאה בלב ליבה של העיר ומהווה משאב ציבורי נדיר יחסית".

בהמשך נטען: "חוסר הסבירות שבאישור ההחלטה… מעלה חשש שמא עומדים מאחורי אישור העסקה טעמים לא כשרים ולא עניינים, באופן שחורג לכאורה מככלי המנהל התקין ופוגע בטובת הציבור וברשות".

במענה לפניית "כל העיר", מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בהתאם להמלצת בית המשפט העליון, אושר המכרז על כל סעיפיו במועצת העיר ירושלים, והעסקה יצאה למימוש. סכום העסקה לא נמוך משווי הקרקע, אלא תואם לשווי קרקע המיועדת לדיור להשכרה. זאת, בהתאם לחוות דעת השמאי מטעם העירייה, שנשכר ביוזמת היועץ המשפטי לעירייה. חברי מועצת העיר קבלו לידיהם מראש את כלל החומרים הרלבנטיים לבחינת העסקה, ולאחר דיון מקיף ומעמיק במועצת העיר, שהאיר את הסוגיות הרלבנטיות, הצביעו נבחרי הציבור והחליטו לאשר את העסקה. זאת, בהתאם לשיקול דעתם הציבורית ובהתאם לכל הכללים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית

    מסכן ליאון.הוא תלוי בבעלי הבית האמיתיים בעיר.אם לא יציית- יישלח לגלות בגבעתיים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר