(צילום: עמותת אור ירוק)
(צילום: עמותת אור ירוק)

האם המגמה תימשך? ירידה בדוחות על נהיגה בשכרות בסילבסטר 2020 ירושלים

מנתוני אגף התנועה שהגיעו לידי עמותת אור ירוק עולה כי בירושלים נרשמו 195 דוחות לנהגים שיכורים בשנת 2020 לעומת 503 דוחות שנרשמו בשנת 2019. במהלך הלילה, שבין חמישי לשישי, בוצעה בדיקת אלכוהול לכ-1,300 נהגים ונפסלו רישיונות נהיגתם של 12 נהגים

פורסם בתאריך: 31.12.21 11:56

מניתוח נתוני אגף התנועה שבוצעו על ידי עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2020 נרשמה ירידה בדוחות שרשמה המשטרה לנהגים שנסעו בשכרות לעומת שנת 2019 כאשר במקביל דווקא נרשמה עליה בעבירות התנועה של נהגים שיכורים. על פי הנתונים, בירושלים נרשמו 195 דוחות לנהגים שיכורים בשנת 2020 לעומת 503 דוחות שנרשמו בשנת 2019. מהנתונים עוד עולה כי ירושלים היא העיר השלישית במספר הדוחות שניתנו בשנת 2020 לנוהגים בהשפעת אלכוהול. בפעילות שוטרי התנועה של מחוז ירושלים הלילה, שבין חמישי לשישי, בוצעה בדיקת אלכוהול לכ-1,300 נהגים ונפסלו רישיונות נהיגתם של 12 נהגים.

על פי נתוני משטרת ישראל, שהגיעו לידי עמותת אור ירוק, ניתן לראות כי בשנת 2020 נרשמה ירידה בעשרות ומאות אחוזים בדוחות שחילקו במשטרה לנהגים שיכורים כמעט בכל הערים בארץ. מהנתונים עולה כי  2,990 עבירות תנועה של נהגים שיכורים נרשמו בשנת 2020 לעומת 2,816 עבירות דומות שנרשמו בשנת 2019. על פי נתוני אגף התנועה שפורסמו, נתפסו 5,900 נהגים שנהגו תחת השפעת אלכוהול /סמים בשנת 2020 לעומת 9,900 נהגים שנתפסו נוהגים בשכרות /סמים בשנת 2019.

 

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "נהיגה בשכרות היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש. נהג שותה אלכוהול ועולה על ההגה במודע. הירידה באכיפה במקביל למחסור בשוטרי תנועה ובניידות גורם לנהגים לא לחשוש מהמשטרה כי הם לא מאמינים שיתפסו. נהגים שיכורים הם פצצה מתקתקת שחייבים לנטרל ולעצור לפני שהם מתיישבים בכיסא הנהג. המדינה חייבת להכריז מלחמת חורמה בנהגים השיכורים והמסוממים. יש להגביר את האכיפה לכל אורך השנה ולהוסיף ניידות ושוטרים.  יש להחמיר בענישה כך שנהג שייתפס שיכור על הכביש ישלם מחיר כבד כזה שימנע ממנו לסכן את החיים של כולנו".

בתוך כך, המשטרה פעלה הלילה, שבין חמישי לשישי, בכוחות מתוגברים בירושלים, כחלק מהיערכות משטרת ישראל לאירוע השנה האזרחית החדשה. במסגרת הפעילות בתחום התנועה, נבדקה השפעת אלכוהול בקרב כ-1,300 נהגים ונפתחו 14 תיקי חקירה תעבורתיים כנגד נהגים שנמצאו חיוביים בבדיקה.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "שוטרי ושוטרות מחוז ירושלים פעלו לאורך הלילה במגוון משימות לשמירת ביטחונו ושלומו של הציבור, שמירה על הסדר הציבורי, פיקוח ואכיפת עבירות תנועה חמורות בדגש לעבירות מסכנות חיים ונהיגה בהשפעת אלכוהול או סמים, זאת לצד פיקוח בנושא עמידה בתנאי רישוי עסקים ובמגבלות ותקנות הקורונה, כל אלו במסגרת היערכות מבצעית לאירועי תחילת השנה החדשה 2022".

"הפעילות של מאות שוטרי ומתנדבי המחוז לצד שוטרי מג"ב ירושלים החלה כבר אמש בשעות הערב. הכוחות נפרסו באופן גלוי וסמוי ובהתאם למשימתם בצירים הראשיים, במוקדי הבילוי ובמקומות הומי קהל. הכל במטרה להעניק לציבור שירותי משטרה מיטביים תוך פעילות מניעה ואכיפת פשיעה ואלימות", מציינים במשטרה ומספרים כי "בשעות הערב הגיע מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן ליחידת התנועה המחוזית, לתדריך של שוטרי ומתנדבי מערך התנועה. מפקד המחוז הודה לשוטרים והמתנדבים על פעילותם החשובה לאורך כל השנה והדגיש את משמעותה וחשיבותה להצלת חיים".

בפעילות שוטרי התנועה של מחוז ירושלים הלילה, בוצעה בדיקת אלכוהול לכ-1,300 נהגים ונפסלו רישיונות נהיגתם של 12 נהגים. כמו כן, הושבתו ונגררו 13 כלי רכב, כל אלו בגין עבירות תעבורה חמורות בהן קמה סמכות לקצין משטרה לפסול רישיון בתום שימוע שנערך.

מבין פעילות האכיפה הלילה בירושלים, בוצעה אכיפה נגד נהג שבדיקת רמת האלכוהול בגופו הייתה גבוהה כמעט פי 3 מהמותר ועומדת על 717 מקרוגרם בליטר אוויר נשוף. בנוסף נתפס נהג הנוהג בפסילה שסרב לבצע בדיקת שכרות וסמים ובכך על פי חוק רואים בו כנוהג בשכרות. במקרה אחר אותר נהג צעיר שכלל לא הוציא רישיון נהיגה מימיו ובדיקתו אף העלתה כי הוא נוהג בהשפעת אלכוהול.

במשטרה מציינים ומדגישים כי "גם במהלך סוף השבוע, ימשיכו לפעול שוטרי ומתנדבי מחוז ירושלים במשימות לשמירת שלומו וביטחונו של ציבור המבלים ברחבי העיר תוך מתן דגש על פעילות ביטחון שוטף, פיקוח ואכיפת עבירות התעבורה החמורות, פיקוח ואכיפת תקנות הקורונה, שמירת הסדר הציבורי ופעילות כנגד אלימות ופשיעה על כל גווניה".

להלן מספר דגשים של משטרת ישראל לציבור:

– שילוב של שתיית אלכוהול ונהיגה, מהווה סיכון ממשי לחיי אדם וגורם משמעותי לתאונות דרכים קטלניות.

– יש לקבוע נהג תורן טרם הבילוי, אם שותים לא נוהגים!

– עצירת הרכב בשולי הדרך אסורה ומסוכנת. יש לעצור רק במפרצי חנייה ובמקומות מוסדרים בלבד, למעט במקרה חירום.

-על רקע העלייה בתחלואה, יש להקפיד על כלל תקנות והנחיות למניעת התפשטות נגיף הקורונה: חובת עטיית מסיכה במקום סגור ובהתקהלות של למעלה מ-50 אנשים בשטח פתוח, חובת הבידוד, וכלל התקנות הנוגעות לתו הירוק ביחס לבתי עסק.

– יש לגלות ערנות בסביבתכם. ככל שעולה חשד כנגד אדם או חפץ חשוד, או אירוע אחר המצריך התערבות משטרתית מיידית- יש לפנות מיד למוקד החירום 100 של משטרת ישראל. לבקשת מידע, ניתן לפנות בכל עת למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110.

-לציבור המבלים במוקדי הבילוי: הקפידו לפתוח בקבוק משקה באופן עצמאי ולהימנע מקבלת בקבוק פתוח מאדם זר. במצב של השפעה חריגה של משקה, בין אם אלכוהולי ובין אם לאו, יש לפנות לקבלת סיוע מיידי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר