הדמיית מתחם בית העם, יוסי חביליו, משה ליאון, עופר ברקוביץ (צילום הדמיה: ארד סימון אדריכלים; צילומים: מצילים את ירושלים, ראובן קפוצ'ינסקי, רפי קוץ)
הדמיית מתחם בית העם, יוסי חביליו, משה ליאון, עופר ברקוביץ (צילום הדמיה: ארד סימון אדריכלים; צילומים: מצילים את ירושלים, ראובן קפוצ'ינסקי, רפי קוץ)

חביליו: "שוב הפוליטיקה המגזרית-חרדית ניצחה וירושלים הפסידה"

הוועדה המחוזית לתכנון אישרה את התוכנית להקמת דיור להשכרה במקום מעונות סטודנטים במרכז העיר. סגן ראש העיר יוסי חביליו מתקומם. יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ: "הסיעות החרדיות לחצו וראש העיר והוועדה המחוזית נכנעו". מנגד, בכירים בעירייה טוענים כי "כרגיל, עופר ברקוביץ, ממשיך את ההסתה בין חרדים לחילוניים בעיר מתוך אינטרסים פולטיים"

פורסם בתאריך: 9.2.22 18:44

הוועדה המחוזית לתכנון הכריעה היום (רביעי, 9.2) וקבעה כי במתחם בית העם במרכז העיר ייבנה פרויקט דיור להשכרה לטווח ארוך ולא מעונות סטודנטים, כפי שהיה מתוכנן במקור.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני כשלושה חודשים החליטה ועדת התכנון בעיריית ירושלים לשנות את ייעוד המתחם, אשר נמצא בסמיכות לקמפוס לאומנויות שמוקם במתחם מנורה, ממעונות סטודנטים לטובת פרויקט מגורים המיועד להשכרה לטווח ארוך. היום, כאמור, נתנה הוועדה המחוזית לתכנון את הגושפנקא הסופית ואישרה את התוכנית.

לאחר האישור במחוזית, שוב עלו הקולות על פגיעה בצביון של מרכז ירושלים ועל כניעה של המוסדות העירוניים והתכנונים לחרדים.

אחד מהמתנגדים הבולטים לתוכנית הנוכחית הוא סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), שאומר: "החלטת הוועדה המחוזית לפיה ייעוד הבניה במתחם בית העם יהיה לדירות במקום למעונות, מצערת ופוגעת בהגנה על צביון מרכז העיר כפתוח וליבראלי. ההיגיון דרש שיוקמו במקום מעונות, בצמוד למתחם האומנויות המוקם שם בימים אלו. לצערי, שוב הפוליטיקה המגזרית-חרדית ניצחה – ומי שהפסידה זו ירושלים".


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) מוסיף: "ליאון שוב מתקפל ופוגע בצעירים. מדובר בכניעה נוספת של ראש העירייה ליאון לפטרוניו הפוליטיים. במקום לקדם פרויקט עבור הצעירים בעיר, לחזק את מרכז העיר ואת האוכלוסייה היצירתית והיצרנית בחר ליאון לקדם את האינטרסים הפוליטיים שלו. יזמנו והשגנו קמפוס מדהים ל-4 בתי ספר לאומנויות שתוכנן להיות מרכז תוסס ויצירתי אשר יחזק את מרכז ירושלים. לצערי הסיעות החרדיות לחצו וראש העירייה והוועדה המחוזית נכנעו, ולא אפשרו הקמת מעונות סטודנטים, מהלך מתבקש לצד הקמפוס. הסטודנטים היו מעודדים את העסקים הקטנים, מחזקים את האזור מבחינה תרבותית וגם מקטינים את העומס בכבישים, משום שהם נוהגים להשתמש בתחבורה ציבורית ללא רכב פרטי".


עופר ברקוביץ מוקטן (צילום: רפי קוץ)

עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)


מאגודת הסטודנטים והסטודנטיות בעברית נמסר: "אנחנו מאוכזבים מאוד מהחלטת העירייה והוועדה המחוזית. לאור עליית מחירי הדירות וכמות הסטודנטים והסטודנטיות שעולה כל שנה בעיר, הקמת המעונות במרכז העיר הם צורך חיוני לסטודנטים והעיר כולה. ההחלטה הזו מהווה התעלמות מצרכי האוכלוסייה הסטודנטיאלית והצעירה בעיר, ומפיתוח העיר ככלל. אנחנו מצפים מהעירייה והעומד בראשה לראות בנו חלק אינטגרלי מתהליך קבלת החלטות בעתיד ובפרט בקביעת הקריטריונים לזכאות במגורים במתמחי המגורים החדשים, ולהנהיג מדיניות שתשרת את הסטודנטים והסטודנטיות וכלל תושבי העיר, יחד איתנו".

גורמים בוועדה המחוזית משיבים לטענות ואומרים: "מדובר בדירות להשכרה של 45 מ"ר לציבור שעומד בקריטריונים של דיור בהישג יד המיועד לחברה היצרנית, אשר יפריח את מרכז העיר, כל אמירה אחרת היא אמירה פוליטית ומיתממת".

גם בעירייה תוקפים את המתנגדים ובכירים בכיכר ספרא אומרים הערב ל"כל העיר": "כרגיל, עופר ברקוביץ, ממשיך את ההסתה בין חרדים לחילוניים בעיר מתוך אינטרסים פולטיים ואגוצנטריות, ללא קשר אמיתי למציאות. מי שחושב שמשפחות חרדיות גרות בדירות 35 מטר כנראה לא רואה אותם כבני אדם ואינו מכיר את המציאות בשטח. הגיע הזמן שעופר ייצא מהמקלדת ויסתכל למציאות בעיינים".


משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


מהעירייה נמסר בתגובה: "מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדיניות העירייה בשנים האחרונות היא לעודד זוגות צעירים וסטודנטים להישאר בעיר ולקבוע בה את מקום מושבם הקבוע. לצורך כך מעודדת עיריית ירושלים בינוי להשכרה בכל רחבי העיר וכך גם במקרה זה. הדירות שאושרו הן דירות קטנות (50-35 מ"ר) ולא מתאימות לאכלוס משפחות. מתחם ז'ראר בכר-בית העם, הוא אחד המתחמים המרהיבים והמושקעים בישראל. הוא עתיד לאכלס ולשמש בית לצעירים, סטודנטים ולמוסדות התרבות הצומחים והמתפתחים בעיר".

עוד נמסר מהעירייה: "בירושלים נבנו בשנתיים האחרונות מספר מעונות סטודנטים, ובניית מעונות נוספים נמצאת בביצוע גם כעת. כיום ישנן 6,225 מיטות לסטודנטים במעונות בירושלים. מדובר על ממוצע של כ-7.3 מיטות לכל סטודנט, כאשר הממוצע הארצי עומד כיום על 7.9. בשנים האחרונות נוספו מעונות אגרון עם 410 מיטות. בשנה שעברה נחנכו מעונות קמפוס עזריאלי עם כ- 380 מיטות והשנה נחנכו מעונות חדשים בקמפוס לב עם 200 מיטות נוספות.

 

 

"בימים אלו מקודמים תכנון ובינוי מעונות במוסררה לתלמידי בצלאל העתידיים בקמפוס גבעת רם ובכיכר החתולות. כמו כן אושרה בסמוך לבית החולים הדסה עין כרם תוכנית הכוללת שטח של כ-32 דונם שבו ייהרסו מספר מבנים ישנים אשר שימשו כ"מגורי הסטודנטים הנשואים" ובמקומם, ייבנו 12 מבנים חדשים, בהם מעונות עם 906 מיטות עבור סטודנטים, בשילוב שימושים נלווים ושטחים פתוחים לרווחתם".

***

אז מה אומרת תוכנית המריבה? מהוועדה המחוזית נמסר כי ניתן אישור למתן תוקף ל-2 תוכניות לשכירות ארוכת טווח בירושלים – במתחם קמפוס ירושלים לאומנויות, ובמתחם בית העם.

התוכנית הראשונה – קמפוס ירושלים לאומניות – הינה על שטח של כ-1.6 דונם, וממוקמת בין הרחובות אוסישקין ומנורה, בסמיכות למרכזי תרבות ולקמפוס לאומנויות, המצוי בשלבי הקמה סופיים. היא כוללת הקמת 220 יחידות דיור קטנות, שישמשו להשכרה לטווח ארוך, במגדל בן 10 קומות. כמו כן התוכנית כוללת שטח מסחרי של 500 מ"ר, 2 גני ילדים וכ-300 מ"ר עבור שטחי תרבות, כחלק מפעילות הקמפוס, שיוקמו בקומות הקרקע.


הדמיית מתחם בית העם (צילום הדמיה: ארד סימון אדריכלים)

הדמיית מתחם בית העם (צילום הדמיה: ארד סימון אדריכלים)


התוכנית במתחם בית העם הינה על שטח של כ-2.5 דונם, והיא ממוקמת בין רחוב בצלאל ורחוב שמואל רפאלי, בסמיכות למתחם קמפוס ירושלים לאומנויות. התוכנית כוללת הקמת 160 יחידות דיור קטנות, שישמשו להשכרה ארוכת טווח, במבנה בן 10 קומות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-1,000 מ"ר סטודיו למחול, ו-150 מ"ר לבית קפה בקומות התחתונות.

מתכננת מחוז ירושלים במנהל התכנון שירה תלמי, ציינה כי "שתי התוכניות הינן בשורה של ממש לתושבי הבירה. התוכניות מממשות את מדיניות הוועדה המחוזית לקידום דיור בר השגה במיקומים אטרקטיביים. הקמת 400 יחידות דיור קטנות לצד פיתוח מרכז התרבות הכולל 4 בתי ספר אקדמאים לאומנות יחזקו את השימושים המגוונים במרכז העיר ויקלו על בוגרי האוניברסיטאות להישאר לחיות בעיר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמי יהודי

    שוב החרדים ניצחו וירושלים הפסידה???? ירושלים היא הבית של העם היהודי! זה שאתם קוראים לו בשם חרדי… ועוד כשלדעתכם הם נקראים חרדים אתם מבודדים את עצמכם לחילוניים…. אז מי בדעותייכם נקרא יהודי? אותו אחד חרדי שומר מצוות או אותי חילוני שעובר את כל העבירות שבתורה בלי להרגיש???? ואל תקשו עלי להגיד יש חרדים חוטאים מפני שיש לזה שתי תשובות וזהו א. גם הוא יכול לפול ולשוב בתשובה לה' ב. יכול להיות שהוא רק ניראה חרדי והוא בעצם חולני מסכן אדם רואה לעין וה' רואה לבבות

  2. נתי

    לדעת המתנגדים – משפחות חרדיות (ברוכות ילדים)? בעלי רכב פרטי (זאת אומרת שכלכלית הם מעל הממוצע החרדי) ישכרו דירות 35 מ"ר זעירות?!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר