הדירה שהוצתה בשייח ג'ראח, פעילות המשטרה השבוע בשייח ג'ראח (צילומים: כבאות והצלה ירושלים, משטרת ירושלים)
הדירה שהוצתה בשייח ג'ראח, פעילות המשטרה השבוע בשייח ג'ראח (צילומים: כבאות והצלה ירושלים, משטרת ירושלים)

הצתת הדירה בשייח ג'ראח בליל שישי: המשטרה והשב"כ עצרו שני חשודים

שלושה ימים לאחר הצתת בית משפחת יושיבייב בשייח ג'ראח בליל שישי האחרון, נעצרו שני חשודים במעשה ונלקחו לחקירה בשב"כ. בביתו של אחד העצורים נמצאו 8 בקבוקי תבערה מוכנים לשימוש

פורסם בתאריך: 14.2.22 15:26

לאחר חקירה מאומצת בת שלושה ימים – המשטרה והשב"כ עצרו היום (שני, 14.2) שני חשודים בהצתת בית משפחת יושיבייב בשייח ג'ראח בליל שישי האחרון. כידוע, כפי שפורסם, רק בנס נמנע אסון כבד, כאשר בני המשפחה לא שהו בביתם. יחד עם זאת, שוטר של משטרת ירושלים שנכנס לדירה לצורך ביצוע סריקות, נפגע משאיפת עשן ופונה לקבלת טיפול רפואי.

מחקירת המשטרה עלה כי הדירה הוצתה באמצעות בקבוקי תבערה, ולאחר הערכת מצב שנערכה בשטח – הוחלט לפעול בשני מישורים: האחד, לתגבר את הכוחות הגלויים והסמויים בשכונה כדי למנוע הישנות מקרים. והשני, חקירת מאומצת של האירוע כדי לתפוס במהרה את העבריינים.

ממשטרת ירושלים נמסר: "בעקבות ממצאים ראשוניים שהעלו חשד להצתה באמצעות השלכת בקבוקי תבערה, מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב בסיומה החליט לתגבר את הפעילות המשטרתית הגלויה והסמויה באזור. בנוסף הנחה לשלב בפעילות כוחות מיוחדים, וכן לחקור את המקרה ביסודיות ובכל האמצעים הנדרשים, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים במעשה החמור. בחקירה שנוהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם שירות הביטחון הכללי ולאחר ביצוע פעולות חקירה מגוונות במישור הסמוי, נעצרו שני חשודים במעורבות במעשה החמור. שני החשודים, בשנות העשרים לחייהם, הועברו לחקירה בשב"כ".

במשטרה מציינים כי "במהלך חיפוש שבוצע בביתו של אחד החשודים, נתפסו כשמונה בקבוקי תבערה שלמים וכן כובע גרב וכפפו. החקירה נמשכת".
***

ההצתה, כידוע, הובילה לתסיסה גדולה בקרב התושבים היהודים בשייח ג'ראח, ולאחר הודעתו של ח"כ איתמר בן גביר על כך שלשכתו תפעל מתוך שייח ג'ראח – החלה במקום התפרעות גדולה ונראה כי האזור על סף רתיחה ורגע לפני פיצוץ.

במהלך היממה האחרונה נעשו ניסיונות להרגיע את השטח כדי למנוע פיצוץ גדול. בין היתר, בהנחיית ראש העיר משה ליאון, יצאו הבוקר לשכונת שייח ג׳ראח גורמי המקצוע מאגף חירום ובטחון של עיריית ירושלים לסיור משותף עם אנשי משטרת ישראל וזאת על מנת לתכנן הקמת מערכת מצלמות אבטחה שתותקן בימים הקרובים באזור.

"משימתנו העיקרית היא להבטיח את שלום התושבים", מסביר ראש העיר ליאון, "ולכן הבוקר הנחיתי את הגורמים הרלוונטיים בעיריית ירושלים להגיע לשכונת שייח ג׳ראח יחד עם אנשי משטרת ישראל על מנת לבחון את השטח ולהתקין מידית מצלמות אבטחה שיסייעו הן להרתעה והן ללכידת גורמים הפועלים באלימות".

 

 

עוד קודם לכן, צייץ ראש העיר ליאון בטוויטור: "האשמים היחידים בהסלמה הבטחונית בשכונת שמעון הצדיק הם הפורעים שמשליכים בקבוקי תבערה. עכשיו המשימה היא להבטיח את שלום התושבים ולהרגיע את הרוחות. אני בדיאולוג רציף עם המשטרה והתושבים ופועל לכך בכל האמצעים".

גורמים בכיכר ספרא הוסיפו: "השיחות הללו ימשכו גם במהלך היום, בתקווה להביא להסכמות שיחזירו את השקט לשכונה בפרט ולירושלים בכלל. יעשה הכל על מנת להשיב את השקט ואת הריבונות לשכונה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר