ענבר לזר
ענבר לזר

היום, שלישי, יום האישה הבינלאומי: "שום דבר לא ימנע מאיתנו להנכיח את הנשים"

ענבר לזר, ראשת הלשכה של משה ליאון ומי שמרכזת את נושא קידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, בשיחה על נשים בירושלים

פורסם בתאריך: 8.3.22 09:17

לפני כשלושה חודשים וחצי, בשלהי חודש נובמבר 2021, הפתיעה עיריית ירושלים עם קמפיין קריאטיבי מרשים ועוד יותר מכך – סופר חשוב ברמה הערכית: 'אל תערבבו אותי' נקרא הקמפיין, שכל מטרתו העלאת המודעות למלחמה בסם האונס. אל קמפיין 'אל תערבבו אותי' ניתן לצרף גם את '106 שלוחה 5', מיזם חשוב אחר שיזמה עיריית ירושלים – מוקד ייחודי למקרים של אלימות כלפי נשים.

המשותף לשתי היוזמות המבורכות הללו, היא הדמות שעומדת מאחוריהן – תכירו את ענבר לזר, ראשת הלשכה של ראש העיר משה ליאון, אשר מרכזת מטעמו את הנושא של קידום מעמד האישה ושוויון מגדרי – הן ברמה העירונית והן ברמת העירייה.

"הפרויקטים החשובים הללו הן הדוגמא הבולטת לרוח הגבית ולתמיכה החד משמעית של ראש העיר בנושא קידום מעמד האישה ושוויון מגדרי", אומרת לזר בשיחה עם "כל העיר" לרגל יום האישה הבינלאומי. "אני רוצה לפרגן לו על כך, ולא כי אני עובדת איתו או כפיפה שלו. התמיכה שלו בכל יוזמה לקידום מעמד האישה ולמען שוויון מגדרי היא חד משמעי ובלתי מסויגת. זה לא מובן מאליו, והקמפיינים הללו הם הוכחה לכך. כשיצאנו עם הרעיון של 'אל תערבבו אותי', הרבה הרימו גבה ואמרו לנו שזה לא מתאים – אבל ראש העיר נתן את ברכת הדרך ודאג שזה יקרה".

לזר, עורכת דין במקצועה, מלווה את ליאון מזה כ-20 שנה. היא היתה איתו בהרבה צמתים מרכזיים לאורך השנים – החל ממשרד רואה החשבון שהקים וניהל, דרך בתפקידו כיו"ר רכבת ישראל, ועד לנחיתתו בירושלים לפני כשמונה שנים. היא נשואה לאורי, אמא ל-4 בנות ("מקסימות", לדבריה). היא מתגוררת בתל אביב ועושה את דרכה מדי יום לירושלים ("ברכבת המהירה שהחלה להיבנות בזמן שראש העיר היה יו"ר רכבת ישראל", היא אומרת).

"לפני 8 שנים", היא מספרת, "הוא פנה אלי ואמר – 'יש לי חלום – ירושלים', ומאז אנחנו כאן. הוא שם לעצמו מטרה ואני רואה בכך שליחות גדולה. מהיום הראשון שלו בתפקיד ראש העיר הוא הטיל עלי את המשימה לרכז את הנושא של קידום מעמד האישה ושוויון מגדרי. יש לנו יועצת לקידום מעמד האישה (אורלי בן אהרון, ר"ג), יש מחלקת קידום נשים, יש את חברת המועצה לורה ורטון, שמחזיקה את תיק קידום נשים בעירייה, ואני ביחד איתם מובילה את הנושא מלמעלה. מבחינת יוזמות ומהלכים עתידיים".

לזר מאוד מתגאה בפרויקט '106 שלוחה 5', אשר יצא לדרך בתחילת התפרצות הקורונה. "ייעדנו את שלוחה 5 של המוקד העירוני למקרים של אלימות במשפחה", היא מסבירה, "ואני בכוונה אומרת אלימות במשפחה ולא אלימות נגד נשים, כי זה דבר שמשפיע על כל התא המשפחתי. הקו הזה פועל 24/7 ונותן מענה מיידי וגם תמיכה מתמשכת".


הקמפיין העירוני נגד סם האונס (צילומים: עיריית ירושלים)

הקמפיין העירוני נגד סם האונס (צילומים: עיריית ירושלים)


גאווה נוספת של לזר מקבלת ביטוי בבחירות למינהלים הקהילתיים שצפויים להסתיים בחודש אפריל, כשבפן הנשי ניתן למנות לא פחות מ-80 נשים שמתמודדות בבחירות – מספר שיא, כשבין המתמודדות נשים מכל המגזרים. "זה קרה בזכות פרויקט מנטורינג לנשים במינהלים הקהילתיים", אומרת לזר. "רצינו לגרום ליותר ונשים, מושכרות ומדהימות, לקחת חלק פעיל ולהיות שותפות במינהלים – וזה הצליח ומצליח בענק".

ועדיין – נראה שצריך להנכיח ולהבליט עוד יותר את הנושא בשיח הציבורי.
"יש מגוון רחב של פעולות ופעילויות שנעשות בעירייה ובירושלים בכלל, מה שכבר ציינתי ועוד הרבה מעבר, למען קידום מעמד האישה ושוויון מגדרי. מאוד משתדלים לעשות את כל האירועים עם איזון מגדרי. ממש מקפידים שהשיח יופנה לשני המגדרים ללא אפליה. בנוסף, ממש בקרוב אנחנו יוצאים בקמפיין נוסף להנכחת נשים בשכונות – יהיה שילוט עם נשים מעוררות השראה עם הסברים ומידע על הנשים. זה פרויקט מבורך שייתן בולטות לנשים במרחב הציבורי".

 

 

איך תתמודדו עם התופעה המצערת של השחתת דמויות נשיות?
"התופעה הזו של השחתת דמויות נשים היא בזויה בעיני, אבל לצערנו הרב זה קורה, ולא רק בירושלים. אבל שום דבר לא ימנע מאיתנו להנכיח את הנשים. אנחנו נמשיך עם העשייה הברוכה ולא נפחד מקומץ קטן".

מה קורה בדרגות הניהול הבכירות בעירייה?
"יש התקדמות משמעותית בנושא הזה. רק בשנה האחרונה הצטרפו 40 נשים לדרג ניהול בכיר בעיריית ירושלים. זה מדהים, ועוד יותר מדהים הוא שכל אישה שמקודמת סוללת לנשים אחרות את הדרך. יש לנו בעירייה מנהלות מוכשרות ומובילות שעושות פלאים בתפקידים שלהן".

"מה שמנחה אותנו כיום", מסכמת לזר, "הוא לא להגיד מה אין, אלא איך עושים שיהיה. איזה כלים אנחנו נותנים כדי שיהיה".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר