(צילום: עומר אביטל)
(צילום: עומר אביטל)

בעלות של מיליוני שקלים: מרכז מבקרים יוקם בהר הזיתים

המרכז החדש יעניק שירותי מידע ותוכן על המקום לתיירים מחו״ל והמבקרים הישראלים שמגיעים להר. שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: ״מהמקומות החשובים לעם ישראל״

פורסם בתאריך: 9.3.22 10:50

מרכז מבקרים ומרכז מידע יוקמו בהר הזיתים – כך סוכם השבוע בין שר ירושלים ומורשת (ושר הבינוי והשיכון) זאב אלקין לבין ראש העיר משה ליאון, זאת במסגרת החלטת הממשלה לפיתוח אגן העיר העתיקה והר הזיתים. עלות מרכז המבקרים החדש נאמדת במיליוני שקלים.

יש לציין כי מאוחרי הסיכום בין השר אלקין לראש העיר ליאון עומדת פעילות אינטנסיבית של הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, בראשות האחים אברהם ומנחם לובינסקי, שאמרו: "היינו כחולמים. מי חשב שיבנה לנו כזה מרכז בהר הזיתים. הלוואי שיגיעו אלפי יהודים להר הזיתים, שידעו ויכירו את הנכס ההיסטורי הגדול הזה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


ההכרזה על הקמת מרכז המבקרים התרחשה בטקס מיוחד שהתקיים במלון שבע הקשתות, שבו השתתפו גם כ-30 נציגים מהוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים. בטקס המיוחד נחתם ההסכם שמוציא לפועל את הקמת מרכז המבקרים – חזונם של האחים לובינסקי ושל הוועד להגנת הר הזיתים.

במהלך השנים האחרונות גם השר אלקין וגם ראש העיר ליאון יזמו קידמו ודחפו את בניית פרויקט מרכז המבקרים בהר הזיתים וראו בו ערך עליון חשוב לירושלים בכלל ולהר הזיתים בפרט.

במרכז המבקרים יהיה מרכז מידע אודות עשרות אלפי היהודים שנטמנו בהר הזיתים. עוד יכלול המרכז – בית כנסת, מרכז הדרכה, ספריות, חנויות מזכרות, אולם תצוגה על בית העלמין, אודיטוריום, מכון מחקר למיפוי ומחקר בית הקברות, עמדת תצפית ועוד.

"החיבור לירושלים מתחיל כאן בהר הזיתים", אמר השר אלקין. "המקצוע שלי זה ההיסטוריה של עם ישראל. לפני 1,000 שנה התקיים כאן בהר הזיתים – כל שנה, אחד הטקסים המרכזיים ביותר של העם היהודי, מהמקומות החשובים לעם ישראל. משרד ירושלים ומורשת בראשותי משקיע משאבים משמעותיים בפיתוח הר הזיתים גם כעוגן תיירותי וגם לשיפור האבטחה והשמירה על המקום".

ראש העיר ליאון פנה לאחים לובינסקי ואמר: "אנחנו זוכים כעת להוציא לפועל את החלום שלכם. גייסתם את הממשלה ואת עצמכם ויחד עם העירייה יוצאים לדרך. העיר ירושלים נמצאת בתקופת פיתוח שלא הייתה בה מעולם. העיר מתפתחת במזרח ובמערב אבל יש משהו שמטריד אותי תמיד – הביטחון בהר הזיתים. ואני חייב להגיד לכם שהביטחון במקום מתחזק יותר ויותר. אין ספק שהמיזם של מרכז מבקרים יוסיף לביטחון, וסוף סוף נדע את כל השמות של היהודים שקבורים שם, כל זה ביחד יביא עוד עליה ועוד אנשים וכמובן עוד ביטחון".

 

 

אברהם לובינסקי: "אנו נאספים פה ביחד לזכור את 150 אלף היהודים שנקברו בהר הזיתים. יחד עם כולכם אנו הולכים לבנות את מרכז המבקרים ואנו מצפים לעבוד ביחד עם הממשלה ע"מ לסיים את הבניה במהירות המירבית".

מנחם לובינסקי: "היינו כחולמים. מי חשב שיבנה לנו כזה מרכז בהר הזיתים. הלוואי שיגיעו אלפי יהודים להר הזיתים, שידעו ויכירו את הנכס ההיסטורי הגדול הזה. לפני כ-10 שנים התחיל הרעיון להקים מבנה בהר הזיתים כדי לעצור את הפלישה הערבית בתוך ההר. יחד עם ראש העיר ליאון שבמשך שנים, עוד לפני שנכנס ללשכה פעל רבות למען הר הזיתים".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר