הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)
הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

המאבק על צביון ירושלים: האם הקאנטרי החדש בהר חומה לא יפעל בשבתות?

מינהל קהילתי הר חומה פועל לסגירת הקאנטרי החדש בשבתות ובחגים. תושבים בשכונה - חילונים, מסורתיים ודתיים - יוצאים למאבק לשמירה על הסטטוס קוו. "הציבור הכללי בהר חומה אינו מתכוון לוותר על זכויותיו". העירייה בתגובה: "הבריכה תהיה פתוחה בשבתות ובחגים"

פורסם בתאריך: 21.3.22 16:14

האם עיריית ירושלים שוב תפר את הסטטוס קוו ותפעל כנגד האוכלוסייה הכללית בעיר? ל"כל העיר" נודע כי בשבועות האחרונים מתנהל מאבק גדול על צביון שכונת הר חומה, כשעל הפרק הפעלת הקאנטרי החדש בשבתות ובחגים, כפי שקורה כמעט בכל ירושלים.

בצד אחד של המאבק – תושבים מהר חומה, בהם חילונים, מסורתיים ודתיים, אשר מבקשים להיות כמו כל שכונות העיר, דהיינו שמתחם הקאנטרי שצפוי להיפתח בעוד חודשים ספורים יפעל בשבתות ובחגים – כך קורה בארמון הנציב ובגילה השכנות, וכך גם בפסגת זאב וגם ברמות תפעל אחת מהבריכות בשבתות ובחגים.
בצד השני – מינהל קהילתי הר חומה, בראשות היו"ר שלמה גולברי, אשר פועל, כך לטענת מטה המאבק של התושבים, כנגד פתיחת הקאנטרי החדש בשבתות. עוד טוענים במטה המאבק כי בשל פעולותיו האחרונות של גולברי – הושהה המכרז להפעלת הקאנטרי, דבר אשר יוביל לעיכובים בפתיחתו, זאת לאחר שהעבודות להקמתו הושלמו באחרונה.


ממטה המאבק נמסר כי "לפני כ-חודשיים הסתיימה בשכונת הר חומה הבנייה של מתחם הקאנטרי החדש, והשלב הבא הוא פרסום מכרז לצורך הפעלתו. הנהלת המינהל הקהילתי פועלת במרץ רב בחודשים האחרונים במספר מישורים, לרבות מול הגורמים השונים בעיריית ירושלים, למניעת פתיחת הקאנטרי בשבת בטענה לשמירה על הצביון היהודי בשכונה".


הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)


עוד אומרים במטה המאבק: "הנהלת המינהל הקהילתי, המיוצגת על ידי חברי הנהלה דתיים, ללא אף נציג חילוני נבחר, בעידוד רבנים מביעה התנגדות נחרצת לפתיחת הבריכה וחדר הכושר בשבת באופן המתעלם לחלוטין מצרכי כלל תושבי השכונה, אף על פי שהיא אמורה לייצג ולדאוג לרווחת כלל התושבים, דתיים וחילוניים כאחד. הטענה כי כלל התושבים בשכונה אינם מעוניינים לפתוח את הבריכה וחדר הכושר בשבת אינה נכונה, שכן בימים האחרונים אנו עדים לשיח ער בקבוצות הפייסבוק של השכונה בה התושבים – חילונים, מסורתיים ודתיים – מביעים תמיכה בלתי מסויגת בפומבי בפתיחת הבריכה וחדר הכושר בשבת מתוך המחשבה של "חיה ותן לחיות", הבנה וכבוד לתושבים המעוניינים להגיע וליהנו ת מתחם הקאנטרי בשבת".


הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)


לסיכום אומרים במטה המאבק: הציפייה היא להפעלת הקאנטרי בכל ימות השבוע לרבות בשבת ושמירה על הסטטוס קוו בהתאם ליתר השכונות בעיר. הציבור הכללי בשכונה אינו מתכוון לוותר על זכויותיו הבסיסיות".

 

 

תגובת שלמה גולברי לא התקבלה למרות פניית "כל העיר".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים במספר שאלות, ובראשן: האם עיריית ירושלים נותנת את ידה לכפייה חרדית בשכונת הר חומה?

עוד נשאלה העירייה: "האם בכוונת עיריית ירושלים להסכים למהלך לפיו הקאנטרי בהר חומה, בניגוד מוחלט לסטטוס קוו, לא יפעל בשבתות ובחגים כפי שקורה בשכונות אחרות בעיר?

במענה לפנייה נמסר מהעירייה: "ככל הבריכות בעיר, גם הבריכה בשכונת חומת שמואל תפעל על פי עיקרון השמירה על הסטטוס קוו ועל פי החוק, אשר אינו מאפשר אי מתן מענה לכלל התושבים. לפיכך, בדומה למתחמים אחרים בעיר, הבריכה תהיה פתוחה בשבתות ובחגים ותהיה חלוקה בין שעות מעורבות אל מול שעות מופרדות".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. חילונית

    עיר אבודה
    החילוניים ממנים בכספי המיסים שהם משלמים קנטרי שלא באמת משרת אותם לפי הזמנים שהם באמת יכולים להשתמש בו

  2. דני

    הסטטוס קוו הוא שסגור בשבת. אתם פועלים מתוך אג'נדה שלא רואה את רצון התושבים, עובדה שכל נציגי המנהל הקהילתי שנבחרו באופן דמוקרטי הם דתיים. אתם סתם מנסים לכפות עלינו כפייה חילונית במסווה של פתיחות וליברליות

  3. מציאות שקרית

    הצחקת אותי חילונית חמודה …התקשורת אמנם אכלה לך את הראש ואת זומבי חמוד שלא רואה את המציאות …את הדתיים אף אחד לא מממן אלו אנשים עובדים ומשלמי מיסים כהלכה לא כמו הרבה חילונים שמשקרים ומעלימי מיסים. גם את רוב הכסף בישיבות מממנים תורמים. ואם את לא יודעת הציבור בהר חומה אינו חרדי אלא דתי לאומי שמשרת בצבא ביחדות הכי נבחרות ושומר על ראש הזומבי שלך כדי שתמשיכי ללכלך עליו.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנשים יצביעו ברגליים ולא יבואו אם יהיה פתוח בשבת

  5. יוסי מנשה

    אנשים תקועים בחייהם ורוצים סביבם אנשים זהים , ככה שאין חיים אחרים אלה חיי סגידה ו״שמירת שבת״ .
    חיו ותנו לחיות !

  6. בני

    לא יפעל בשבת. ולא יעזור כלום. השכונה מורכבת מ 80% דתיים ומסורתיים. לא חסרים בעיר בריכות שפועלות בשבת. לא ניתן לכם לפגוע בשכונה שלנו. נחסום את הכניסות כל שבת וננעל את השערים. לכו לשכונות אחרות. אצלנו לא תחללו שבת. ואוו קשר לחרדים. החרדים מיעוט בשכונה הזו. אנחנו דתיים ולא מ
    נאפשר. נאבק. גם אם לא תהיה פה בריכה בכלל.

  7. ציונה.

    אין אצלנו חיה ותן לחיות. השכונה שלנו היא לא הפקרות. יש פה רוב והוא יקבע. לחילונים יש מספיק בריכות להתהולל בהם מתי שהם רוצים בכל רחבי העיר. גם מגרש כדורגל שיפעל בשבת לא נאפשר. לכו לשכונות החילוניות או לתל אביב ותחגגו שם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר