הר הבית, הבוקר (צילומים: דוברות המשטרה)
(צילומים: דוברות המשטרה)

דגלי חמאס, זיקוקים והשלכת אבנים לעבר הכותל: כעת – ההתפרעויות הקשות בהר הבית

החל מהשעה 4:00 לפנות בוקר החלו עימותים קשים בהר בית. עשרות צעירים רעולי פנים, עטופים בדגלי חמאס והרשות הפלסטינית, מיידים מכל הבא לעבר כוחות הביטחון

פורסם בתאריך: 15.4.22 08:09

כוחות משטרה רבים פועלים בשעה זאת בהר הבית בשל הפרות סדר והתפרעויות של עשרות צעירים שהחלו במהלך הלילה.

ממשטרת ירושלים נמסר: "הלילה, בסביבות השעה 4:00 החלו עשרות צעירים פורעי חוק, חלקם רעולי פנים בתהלוכה בשטח הר הבית, עם דגלי חמאס ורש״פ, שכללה ירי של מספר זיקוקין לאוויר וידוי אבנים. החשודים החלו לאסוף אבנים, ריכזו מערומי אבנים, קרשים וחפצים אחרים מתוך כוונה להפר את הסדר. גם לאחר התפילה החלה במקום הפרת סדר אלימה שכללה ידויי אבנים וחפצים וירי זיקוקין תוך הפרת הסדר הציבורי".


במשטרה מציינים כי "למרות ידוי האבנים, המשטרה המתינה לסיום התפילה ופיזור מתפללים. לאחר שמפרי הסדר השליכו אבנים לכיוון הכותל המערבי וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה, כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, נאלצו להכנס לשטח ההר, ופעלו לפזר ולהדוף את מפירי הסדר האלימים ולאפשר ליתר המתפללים לצאת מהמקום בבטחה".

הפרות הסדר נמשכות, כאמור, גם כעת – ערב חג הפסח, כשברקע גם תפילות יום השישי השני של הרמדאן שמתוכננות לשעות הצהריים וגם אירועי חג הפסחא.
ממשטרת ירושלים נמסר כי "חלק ממפרי הסדר והמתפרעים האלימים מתבצרים בתוך המסגד תוך קריאות הסתה והתפרעויות אלימות הכולל ידוי אבנים בלתי פוסק לעבר השוטרים – מצב שלא מאפשר למתפללים מוסלמים לקיים את תפילות יום השישי השני של הרמדאן ובכך הם פוגעים בציבור גדול של מוסלמים המבקש להגיע במהלך היום לתפילות בהר הבית. מדובר בהפרת סדר אלימה וממושכת של פורעי חוק ומתפרעים אלימים".

יש לציין כי ברשתות החברתיות מתפרסמות בשעות האחרונות ידיעות על נפגעים רבים, אולם במשטרת ירושלים מדגישים כי "אלו פרסומים כוזבים ועיוות מוחלט של סדר ההתרחשויות במקום. כתוצאה מהפרות הסדר האלימות נפצעו עד כה שלושה שוטרים באורח קל מידוי אבנים מסיבי לעברם. שניים מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי".

 

 

עוד נמסר: "בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הבטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי במכוון. נמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי סדר ופורעי חוק למען שלום הציבור ובטחונו ובכדי להשיב את השקט להר ולהביא לקיום תפילות השישי כסדרן".



לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דני

    משטרה? מה זה ? לא ראיתי שוטר אחד מסתובב בכביש העופל לא פלא ש 10 אוטבוסים נפגעו ומזל שיצאו רק מספר פצועים,המשטרה חסרת אונים לא מסוגלת לעצור זורק אבנים אחד אבל ,לעצור יהודים ברחוב טשרניחובסקי על אחזקת פאלפון היא גיבורה גדולה.

  2. שוקי

    אנחנו לא יכולים לשיר יותר את השיר"יושב על הגדר רגל פה רגל שם" או שנרד מהמדינה ניתן גם את הנגב גליל ירושלים והכנסת לפלסטינים.או שנחליט שאנו בעלי המדינה היהודית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר