מעמד ברכת הכהנים בכותל, כוחות משטרה ומג"ב בעיר העתיקה (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי, דוברות המשטרה)
מעמד ברכת הכהנים בכותל, כוחות משטרה ומג"ב בעיר העתיקה (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי, דוברות המשטרה)

הבוקר, שני, מעמד ברכת הכהנים בכותל: היערכות המשטרה והצירים החסומים

בצל ההתפרעויות והאירועים האלימים בהר הבית ובעיר העתיקה, משטרת ירושלים ערוכה בכוחות מתוגברים למעמד ברכת הכהנים אליו צפויים להגיע רבבות מתפללים החל משעות הבוקר המוקדמות. וגם - אלו הצירים שיחסמו לתנועה

פורסם בתאריך: 18.4.22 01:44

בצל המתיחות והאלימות הגואה בהר הבית ובעיר העתיקה, משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים למעמד ברכת הכהנים המסורתי שיתקיים הבוקר, שני, 17.4, בכותל המערבי.

        סדר התפילות:
        תפילת שחרית – 8:45.
        ברכת כהנים של שחרית – 9:15.
        תפילת מוסף – 10:00.
        ברכת כהנים של מוסף – 10:15.

מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו ברחבי העיר, בדגש לאזור העיר העתיקה וצירי התנועה אל הכותל המערבי, כאשר לדברי משטרת ירושלים "הכל במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש, לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, וכן לווסת ולהכווין את התנועה. במסגרת הפעילות המשטרתית, יוצבו מחסומי בידוק ו-ויסות קהל, במטרה לנתב את הציבור הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי בהתאם לעומסים ומגבלת הקהל, תוך שמירה על שלום הציבור ובטיחותו".

עוד מציינים במשטרת ירושלים כי "בשל היערכות זו, ייחסמו לתנועה רחובות רבים בעיר העתיקה ובסמוך אליה, בהם: כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן. הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה. שוטרי מערך התנועה יוצבו בכביש 1 – מכיוון המטה הארצי לכיוון העיר העתיקה, ויתבצעו הכוונות ושינויים בהסדרי התנועה בהתאם לעומסי התנועה והמבקרים באזור. אנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה, ״מוקד 100״, בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי או בעת זיהוי חפץ חשוד".

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", בראשון בבוקר הושלכו אבנים ובלוקים לעבר אוטובוסים שנסעו לכותל המערבי. מהאירועים נפצעו כ-6 נוסעים באורח קל אשר פונו על ידי מד"א לבית החולים שערי צדק, שם הם קיבלו טיפול ושוחררו לביתם.

  • הצירים החסומים לתנועה:
    – כביש עוקף העיר העתיקה
    – דרך מעלה השלום
    – שער יפו
    – גת שמנים-דרך העופל
    – רוקפלר
    – סולטן סולימאן

לאור האירועים הללו, בתדרוך כתבים שערך מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הוא התייחס לאירוע החמור וציין כי "המאמץ המרכזי היה בהר הבית, כשהיו כוחות שפרוסים בכל רחבי העיר העתיקה, אבל זה לא קורה בכל נקודת זמן. המתקפה הראשונה היתה בשעה 7:00. השוטרים עצרו את רעולי הפנים שיידו את האבנים. תוך פחות מ-10 דקות הגיע הכוח למקום. אני מצר על הפצועים אבל קיבלנו החלטה שלא להפסיק את האוטובוסים, והנסיעות המשיכו בצורה מסודרת".


שוטרת בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


לוחמי מג"ב בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


"הכי קל לי לעצור אוטובוסים, אבל בחול המועד אלפי יהודים מגיעים לכותל, אותם שאטלים נסעו על ציר סולטן-סולימן שבו התרחשו האירועים של זריקת האבנים", הוסיף ואמר ניצב תורג'מן. "נעצרו חשודים והאוטובוסים המשיכו. תמיד אפשר לסטות מהתוכנית המקורית אבל אנחנו עיבינו את המערך וקיבלתי את ההחלטה לעשות זאת, במקום לעצור את האוטובוסים. אני מצר על הפצועים שנפצעו, שוחחתי איתם ואקבל את ההחלטות בהתאם להערכת מצב בכל פעם מחדש".

עוד אמר ממ"ז ירושלים: "אנחנו חווים רמדאן מורכב ומאתגר. היו לא מעט אירועים שטופלו נקודתית ולצערי, קיצוניים פורעי חוק שהם חלק קטן מציבור גדול שרוצה ליהנות מהחג – פועלים להסלמה. אנחנו ערוכים לאיומים השונים שהם ללא ספק רבים ומאתגרים. כל איום של מסיתים מחזק את המסלימים".

 

לדבריו, "בשער שכם צמצמנו את המסחר וביצענו מעצרים נקודתיים כדי לאפשר את חווית החג. נעצרו חשודים שהתכוונו להקריב קורבן לקראת הפסח. ברור לכולנו שיום שישי הוא יום משמעותי בתפילת הרמדאן – המטרה שלנו הייתה לאפשר את התפילה. ביום שישי האחרון כבר מתפילת השחר החלו מפרי סדר לערום אבנים – זה אחד האירועים המשמעותיים ביותר שהיו לי בשלושים השנים שאני נמצא בירושלים".

"קרוב ל-500 עצורים נרשמו בהפרות הסדר בשטח ההר, מספר חסר תקדים", הדגיש ניצב תורג'מן. "המטרה הייתה להרחיק אותם מהמסגד אך ורק על מנת לאפשר את המשך קיומה של התפילה. כל אחד מהם טופל בהתאם, חלקם שוחררו, חלקם נכנסו למעצר מנהלי ולחקירת שב"כ".


שוטרים בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


יש לציין, כי למרות הפעילות המוגברת של המשטרה והמעצרים הרבים, ניצב תורג'מן צופה כי "בימים הקרובים נדרש לאתגרים בזמן תפילות הערב של חג רמדאן בהר הבית. אנחנו נפעל לאפשר לכל הדתות לקיים את חופש הפולחן שלהם ונקיים הערכת מצב יומית".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר