בני הנוער שנבחרו (צילום: שירן כהן)
בני הנוער שנבחרו (צילום: שירן כהן)

מתוך מאות מועמדים – נבחרו עשרת בני הנוער המשפיעים בירושלים

עשרת בני הנוער שנבחרו קיבלו פרס הוקרה בזכות פרויקטים חברתיים מעוררי השראה. ראש העיר: "ירושלים זכתה בנוער איכותי שיצור עתיד טוב יותר"

פורסם בתאריך: 15.6.22 17:43

עיריית ירושלים קיימה זו השנה החמישית את הטקס המסורתי לבחירת עשרת בני הנוער המשפיעים בירושלים. במסגרת הטקס המרגש קיבלו הצעירים תעודת הוקרה מראש העיר משה ליאון, וסגניתו, מחזיקת תיק חינוך, חגית משה. "בני הנוער נבחרו מתוך מאות מועמדים, בזכות יצירת שינוי והשפעה רחבה, הקמה ועשייה התנדבותית בפרויקטים חברתיים ותרבותיים מעוררי השראה", מציינים בעירייה. "בני הנוער לוו וקיבלו תמיכה מעיריית ירושלים, מרכז מאי העירוני לאקטיביזם חברתי, ומועצת הנוער העירונית".

ראש העיר משה ליאון: "בני נוער יקרים – אני גאה בכם! כשאני רואה את פועלכם, ברור לי שירושלים זכתה בנוער איכותי שיצור עתיד טוב יותר. אתם דוגמא ומופת, משקפים את הייחודיות והגיוון שיש לדור העתיד ומעוררים השראה בפעילותכם החשובה ופורצת הגבולות החברתיים. אני אוהב אתכם, גאה בכם וסומך עליכם".

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, חגית משה: "כל שנה קשה יותר ויותר לבחור את עשרת בני הנוער המשפיעים של ירושלים כי ישנם מאות בני נוער שתורמים ומשפיעים בעיר. בני הנוער הם מנוע הצמיחה של הקהילות, העתיד של כולנו טמון בכיסיהם וההשפעה שלהם נראית בכל מקום, העיר ירושלים זכתה בנוער איכותי ומשפיע שמצליח למרות גילו הצעיר להשאיר טביעת אצבע חיובית בכל דבר שלוקח בו חלק. גאה בכם!"

מקבלי תעודת ההוקרה ופועלם:

אלעד פינטו – תלמיד כיתה י"א בבית הספר אור תורה. אלעד פעיל בארגוני הנוער קו הזינוק וסח"י. בעקבות פציעה קשה ושיקום ארוך שעבר, החליט להוציא לאור ספר ולהרצות לנוער על הקשיים שחווה, כדי לתת השראה וכוחות למאות בני נוער שמתמודדים עם קשיים בחיים.

אביה ברוקס – תלמידת כיתה י"א בבית הספר ליד"ה. אביה כותבת טור בעיתון 'מקור ראשון' על החוויה שלה כנערה על הספקטרום ובכך מעוררת את מודעות הציבור לקשיים ולאתגרים שלה – כפרט, אך גם של ילדים רבים כמותה.

אליה ישיב ברינר – תלמיד כיתה י"א בבית הספר נתיב מאיר. אליה הקים ארגון בשם "חבר מלמד חבר", המפעיל מאות בני ובנות נוער. מטרת הארגון היא לסייע לבני ובנות נוער שמתקשים בלימודים ולא יכולים להרשות לעצמם לשלם על מורה פרטי. המטרה של אליה היא שלכל בן נוער הזקוק לעזרה, תהיה אפשרות לקבל אותה.

עמית חיים – תלמידת כיתה י"ב בתיכון פלך. עמית הקימה את פרויקט "פסק זמן". הפרויקט מציע שירות בייביסיטר חינמי למשפחות שאחד מבני המשפחה מאושפז בבית חולים לתקופה ממושכת. הצורך של משפחות אלו בבייביסטר הוא תדיר יותר, בשל האשפוז. הפרויקט של עמית משפיע על מספר מעגלים: על ההורים, על הילדים המאושפזים, על האחים והאחיות של הילדים המאושפזים ועל המתנדבים עצמם. בנוסף, הפרויקט מקל על התמודדות המשפחות, הן נפשית והן כלכלית.

רפיף בדירי – תלמידת שנה א' במכללה האקדמית הדסה. רפיף הייתה פעילה בתקופת הסגר. היא יצרה בבית חנינה, שכונת מגוריה, פרויקט צילום סרטים אשר הנגישו לציבור את ההנחיות, בתקופה של חוסר בהירות גדולה מאוד. רפיף פעלה בתקופה שהייתה לא פשוטה ובלי הרבה ודאות, לקחה יוזמה והשפיעה על שכונת מגוריה, כדי לחזק את הקהילה ולצלוח את התקופה המורכבת.

שלו כ"ץ ונעם הררי – תלמידי כיתה י"ב בתיכון הרטמן. יחד הם הקימו את פרויקט "צדקא" – שילוב של צדק וצדקה. שלו ונעם רצו לעשות משהו עם המצב הירוד של החקלאות הישראלית. הפרויקט שהקימו מתבסס על קנייה ישירה מהחקלאי ומכירה במחירים זולים יותר לצרכן, כאשר הכסף שנשאר חוזר לקהילה ע"י פעילות צדקה – כמו מארזי מזון וחלוקת אוכל חם מירקות שנשארו. שלו ונעם משפיעים הן על החקלאים והן על השכונה בה הם גרים, ועל אנשים רבים נוספים שנהנים מפעילותם בקהילה.

אנג'ל גטודלה – תלמיד כיתה י"א בבית חינוך לעיוורים. אנג'ל הקים את פרויקט "קפה שווה", פרויקט שמציע לבתי עסק להוסיף תפריט מונגש לעיוורים בבית הקפה. החזון של אנג'ל הוא שעיוורים יוכלו להיות עצמאים יותר כשהם יוצאים לבלות. היוזמה של אנג'ל משפיעה לא רק על קהילת העיוורים, אלא גם מפתחת את מודעותם של בעלי בתי הקפה הירושלמים. בנוסף, אנג'ל פעיל חברתי בקהילת העיוורים ופועל לקידום הנגשה בכנסת.

 

 

עפרי ענבר – תלמידת כיתה י"ב בתיכון אנקורי. עפרי הקימה פרויקט בתחום השירה והספרות. בתקופת הקורונה התחילה להפעיל קבוצות וואטסאפ של נוער שוחר שירה, קבוצה שתפסה תאוצה, ובהובלתה התקיימה תחרות שינון שירה שסוקרה ע"י עיתון הארץ. עפרי חולמת להחזיר את הנוער לשדה השירה והספרות. היוזמה של עפרי משפיעה על בני נוער רבים בפן התרבותי.

ביסאן אשתי – תלמידת כיתה י"ב בתיכון אקסלנס לבנות. ביסאן רצתה להעלות את המודעות בשכונת בית חנינה לצרכים מיוחדים. היא יצרה פרויקט קהילתי משותף עם ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים, ויחד הם ציירו קיר גרפיטי בשכונה, שמעלה את המודעות לנושא. ביסאן לא רק משפיעה על בני הנוער שלקחו חלק במיזם, אלא גם פועלת להעלאת המודעות בקהילה ובשכונה שלה לנושא.

שובאל גולדמן – תלמיד שכונת הר נוף ולומד בכיתה י"א בישיבה התיכונית אלון מורה. שובאל הקים את הארגון "הנוער המתנדב". הארגון מנוהל ע"י בני נוער בלבד, והוציא מעל 150 התנדבויות בשנה האחת לקיומו. ב"נוער המתנדב" ישנם 1,000 מתנדבים שמגיעים להתנדבויות חד פעמיות, חלקם בעלי תפקידים בארגון עצמו. המטרה של שובאל היא לחבר בין נוער שרוצה לעזור לבין מי שזקוק לעזרה. שובאל והמתנדבים בארגון "הנוער המתנדב" משפיעים על שכונות וקהילות ברחבי ירושלים.

 


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חכמת לב

    5 או 6 מבין 10 בני הנוער בעלי התודעה החברתית,קהילתית,שקיבלו את האות,מגיעים מהחינוך הדתי . סביר,שהתחושה של האחריות לעולם ,מגיעה מתוך הכרה אמונית. חומר למחשבה,בימים,בהם כל אחד רואה עצמו בלבד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר