מנהרות הגבעה הצרפתית (צילומים: דג הפקות - אמיתי אייזנברג, דויד לייזרוביץ)
מנהרות הגבעה הצרפתית (צילומים: דג הפקות - אמיתי אייזנברג, דויד לייזרוביץ)

נפרצו המנהרות הראשונות: הצצה לפרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית

נפרצו המנהרות הראשונות בפרויקט הפרדה מפלסית גבעה צרפתית. במסגרת הפרויקט, מבוצעת כריית ארבע מנהרות תת-קרקעיות באורך כולל של כ-4.4 ק"מ ובעומק של כ-40 מטר: שתי מנהרות מציר יגאל ידין לכיוון מעלה אדומים ובחזרה, באורך של כ-1.5 ק"מ כל אחת עם שני נתיבים לכל כיוון ושתי מנהרות לכיוון שכונת פסגת זאב ובחזרה

פורסם בתאריך: 5.7.22 12:29

לפני כשבוע נרשם ציון דרך משמעותי בפרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, עם פריצת המנהרה הראשונה העוברת מתחת לפני הקרקע בצומת הגבעה הצרפתית לכיוון מעלה אדומים ופריצת מנהרה נוספת לכיוון פסגת זאב.

"פרויקט ההפרדה המפלסית מהווה חלק ממערך התחבורה העתידי של ירושלים, הכולל גם הרחבת מספר הכניסות לעיר", מציינים בעיריית ירושלים. "הפרויקט נמנה בין פרויקטי התחבורה בעלי ההיקף התקציבי הגדול ביותר, המבוצעים בירושלים וסביבתה בשנים האחרונות, ועלותו עומדת על כ-1.2 מיליארד שקלים".



"חשיבות הפרויקט היא בכך שהוא יאפשר לבאים וליוצאים מכיוון הכניסה הצפון-מזרחית של ירושלים, נסיעה קצרה, נוחה ובטוחה יותר, יפחית את עומסי התנועה באזור וינגיש את שירותי הרכבת הקלה", מדגישים בעירייה. "הפרויקט מבוצע באחד הצמתים המרכזיים והעמוסים ביותר בירושלים, אליו מתנקזים עשרות אלפי כלי רכב מדי יום".


פריצת מנהרת הגבעה הצרפתית (צילום: דג הפקות - אמיתי אייזנברג)

פריצת מנהרת הגבעה הצרפתית (צילום: דג הפקות – אמיתי אייזנברג)



יצוין כי במסגרת הפרויקט, מבוצעת כריית ארבע מנהרות תת-קרקעיות באורך כולל של כ-4.4 ק"מ ובעומק של כ-40 מטר: שתי מנהרות מציר יגאל ידין לכיוון מעלה אדומים ובחזרה, באורך של כ-1.5 ק"מ כל אחת עם שני נתיבים לכל כיוון ושתי מנהרות לכיוון שכונת פסגת זאב ובחזרה. אורך כל מנהרה הוא כ- 700 מ' עם נתיב אחד לכל כיוון. המנהרות יחצו שלושה צמתים ראשיים: צומת הגבעה הצרפתית, צומת הקברים וצומת 'קוקה קולה'.



מהעירייה נמסר כי "כריית המנהרות מבוצעת בשיטת NATM – יצירת מנהרה באמצעות כלים מכניים או פיצוצים מבוקרים. כהכנה לעבודות הכרייה, בוצעו בתוואי הפרויקט במהלך השנתיים האחרונות, עבודות הנדסיות נרחבות הכוללת בין היתר, הרחבת הכבישים, הקמת קירות תמך מורכבים, ביצוע עבודות עפר והעתקת תשתיות (חשמל, קווי מים ראשיים, ביוב, תקשורת ועוד). כל זאת, תוך התאמה לתנאים הטופוגרפיים בשטח, המורכב מסוגי קרקע שונים. משך עבודות הכרייה הוא כשנה וחצי. כלל העבודות בפרויקט צפויות להסתיים בשנת 2024".


מנהרת הגבעה הצרפתית (צילום: דג הפקות - דויד לייזרוביץ)

מנהרת הגבעה הצרפתית (צילום: דג הפקות – דויד לייזרוביץ)


מנהרת הגבעה הצרפתית (צילום: דג הפקות - דויד לייזרוביץ)

מנהרת הגבעה הצרפתית (צילום: דג הפקות – דויד לייזרוביץ)


מנהרת הגבעה הצרפתית (צילום: דג הפקות - דויד לייזרוביץ)

מנהרת הגבעה הצרפתית (צילום: דג הפקות – דויד לייזרוביץ)


פריצת מנהרת הגבעה הצרפתית (צילום: דג הפקות - אמיתי אייזנברג)

פריצת מנהרת הגבעה הצרפתית (צילום: דג הפקות – אמיתי אייזנברג)


עוד נמסר כי "הפרויקט, אשר כולל גם שדרוג תשתיות, הסדרי תנועה ובטיחות ופיתוח נופי נרחב, יוביל כאמור להקלה משמעותית בעומסי התנועה בצפון ירושלים, יגדיל את הנגישות התחבורתית לירושלים מכיוון צפון-מזרח וכן לשכונות הצפוניות בעיר וישפר את שירותי הרכבת הקלה שבאזור. בנוסף, יאפשר נסיעה מהירה ונוחה מירושלים לכיוון מעלה אדומים, ים המלח ולישובים הסמוכים בשני הכיוונים עם חיבור לכביש 9".

 

 

לאחר פריצת המנהרות והתקדמות הפרויקט – נערך אתמול, שני, סיור מקצועי שבו ניתנה למשתתפים, בהם ראש העיר משה ליאון, ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל, מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי, מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון ומהנדסי הפרויקט סקירה אודות התקדמות העבודות ונערך סיור באתר המנהרות.


מימין: איציק לארי, משה ליאון, בני כשריאל, גלעד בר אדון (צילום: דג הפקות - דויד לייזרוביץ)

מימין: איציק לארי, משה ליאון, בני כשריאל, גלעד בר אדון (צילום: דג הפקות – דויד לייזרוביץ)


ראש העיר משה ליאון: "מדובר בפרויקט בעל חשיבות רבה ומהותית שישנה את המציאות התחבורתית בצומת כבישים סואן, שבו עוברת בנוסף גם הרכבת הקלה. השלמתו תהווה בשורה משמעותית לתושבי האזור, למבקרים ולעובדים בבירה שמגיעים אליה מדי יום. הקושי ממנו סובלים תושבי האזור ועוברי האורח, לצד עומסי התנועה כתוצאה מהעבודות, ברורות לנו ואנו ערים לאתגרים ופועלים למזערם. יחד עם זאת, כולנו שואפים לפתח את ירושלים ולבנות אותה כראוי לעיר בירה במאה ה-21, לטובתנו ולמען הדורות הבאים. אתמול חזינו בעוד שלב ואם נמשיך בקצב הזה, בקרוב נראה את האור בקצה המנהרה".

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל: "המנהרה תיצור הפרדה מפלסית, תעקוף את כל שלושת הרמזורים בצומת הגבעה ותאפשר לתושבי מעלה אדומים מעבר מהיר, ישיר וקל . פתיחתה תהווה מהפך אמיתי ורווחה תחבורתית בעומסי התנועה, ובנסיעה לירושלים ותקרב את מעלה אדומים שהפכה למטרופולין אזורי לבירה ולמרכז הארץ ללא רמזורים כלל".



גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה: "פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית הינו פרויקט אסטרטגי, הנמנה בין פרויקטי הדגל המנוהלים ומבצועים על-ידי חברת מוריה בתקופה זו. הפרויקט יהווה אחת מהכניסות המחודשות לעיר מכיוון צפון, אשר יביא לשיפור באיכות חיי הנסיעה של הבאים והיוצאים מהעיר, בדגש על אלו המתגוררים באזור צפון ירושלים ומעלה אדומים. אירוע פריצת המנהרות לכיוון מעלה אדומים ופסגת זאב, מהווה נקודת ציון משמעותית בפרויקט, וחברת מוריה גאה להובילו למען ירושלים ותושביה".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סטודנטית בגבעה הצרפתית

    מה דעתו של ראש העיר על כך שכל התושבים שיושבים על טוואי המנהקות לא ישנים כבר שלושה חודשים בלילה? שהפיצוצים פוגעים ביסושות הבנייה? שלא ניתן לקבל מחברת הבנייה מענה ומשפחות רבות נאלצות לעזוב את המקום ללא פתרון כי פשוט אי. אפשר. לישון. בלילה??
    כתבה שלמה ללא התייחסות לתושבים שסובלים, ממש עיתונות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר