עין לבן ברכס לבן (צילום: באדיבות ענת כהן יחסי ציבור)
עין לבן ברכס לבן (צילום: באדיבות ענת כהן יחסי ציבור)

הבינוי ברכס לבן שוב עולה לדיון – ראש העיר ליאון: "שום תוכנית פרט ל'בשורה בלבן' לא תקודם"

היום, שלישי, יתקיים דיון בוועדה המחוזית בתוכנית הבנייה המקורית ברכס לבן. בשיחה עם "כל העיר" מסביר ראש העיר משה ליאון כי זה הליך פרוצדורלי, אך מדגיש: "התוכנית הישנה לא תכובד על ידי עיריית ירושלים"

פורסם בתאריך: 12.7.22 12:35

היום, שלישי, צפויה ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לדון, שוב, בתוכנית הבנייה המקורית ברכס לבן – תוכנית שלה יש מתנגדים רבים ושונים – הארגונים הירוקים, החברה להגנת הטבע, עיריית ירושלים, ראש העיר משה ליאון, חברי מועצת העירייה מכלל הסיעות ועוד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני מספר חודשים הציג ראש העיר ליאון את 'הבשורה בלבן' – תוכנית חלופית לבינוי ברכס לבן, אשר זוכה לתמיכה מצד חלק מהארגונים הירוקים. אולם התוכנית של ראש העיר נתקלת בהתנגדות מצד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), שהיא היתה זו שדחפה את התוכנית המקורית.

כך או כך, לקראת הדיון היום, ראש העיר ליאון מבהיר בשיחה עם "כל העיר" כי "אין פה דיון מחודש בתוכנית הישנה. זה הליך פרוצדורלי – התוכנית חזרה מוועדת הערר במועצה הארצית ובוועדה המחוזית מחויבים על פי חוק לדון במה שעלה בערר. אני חוזר ומדגיש – זה לא דיון מחדש או אישור של התוכנית".


משה ליאון בעין לבן (צילום: ארנון בוסאני)

משה ליאון בעין לבן (צילום: ארנון בוסאני)


לדברי ליאון: "אני הצעתי את 'הבשורה בלבן', אני לא מתכוון לרגע לסגת ממנה, וזו התוכנית שתהיה ולא תהיה תוכנית אחרת. כל התחכמות של רשות מקרקעי ישראל או של גורם אחר אחר לא תתרחש בפועל. חשוב להסביר – אני לא יכול לעצור את האישורים של התוכנית כי היא מתגלגלת כבר שנים. אין לי את הכוח לעשות את זה. אני רק יכול להגיד דבר אחד – שכל תוכנית שתאושר שם במסגרת התוכנית הישנה לא תכובד על ידי עיריית ירושלים כל זמן שאני ראש העיר".

מה קורה עם אישור 'הבשורה בלבן'?
"אני ביקשתי להעביר את 'הבשרה בלבן' בוותמ"ל (ועדת תשתיות לאומית). הנושא הזה מתקדם. אני נחוש שלא לקדם שום תוכנית אלא את הבשורה בלבן. אני מתעקש על התוכנית הזו ואני הולך להעביר את זה בותמ"ל. אני צריך לקבל את אישור רמ"י וזה יקרה – אני עובד על זה מול משרדי הממשלה ובשלב זה כולם תומכים בתוכנית שהצגתי".

חבר מועצת העיר יובב צור (התעוררות) שמתנגד לתוכנית מציין כי "השרה איילת שקד ממשיכה לקדם תוכנית מיושנת והרסנית, שתפגע באיכות החיים של תושבות ותושבי ירושלים. מינהל התכנון ורמ"י חייבים להקשיב לקולות שעולים מן השטח, ולגנוז את התוכנית שתייצר כאוס תחבורתי, ותחריב את הרי ירושלים והמעיינות החיים שלנו. אני קורא לראש העירייה ליאון להודיע כבר היום כי לא יאפשר את קידום התוכנית, וכי כל הדיונים על אישורה מיותרים לחלוטין".

ח"כ פרופ' אלון טל (כחול לבן-התקווה החדשה), אשר מתנגד לתוכנית, מוסר: "בתור יו"ר השדולה להגנה על הרי ירושלים, פניתי גם לשרת הפנים וגם לחברי הוועדה המחוזית והמועצה ‏הארצית לתכנון ובניה. הפצרתי בהם שאין כל הגיון וכל הצדקה לקדם תכנית בנייה שנויה במחלוקת, מזיקה ובזבזנית על חשבון ‏אזור כה עשיר בערכי טבע ומורשת – בטח ובטח בטרם נבדקו חלופות הבנייה האחרות. אני מצטרף לקריאתם ‏של עשרות אלפי תושבי ירושלים והאזור שדורשים התייחסות לקול הציבורי. צריך לעצור את התהליך ולבחון חלופות טובות יותר, שבלי ספק קיימות".

 

 

***

אתמול, שני, התייחס גם יו"ר התעוררות ויו"ר האופיזציה עופר ברקוביץ לדיון שיתקיים היום בוועדה המחוזית. "מחר תדון הוועדה המחוזית בתוכנית רכס לבן המקורית, תוכנית שתפגע באופן חמור באיכות החיים ובמעיינות של ירושלים", כתב ברקוביץ בפוסט שהעלה בפייסבוק. "אני פונה לשרת הפנים שקד, לחברי הוועדה המחוזית לחשוב היטב על תמונת העתיד של העיר הזו. איפה היו רוצים שהילדים שלהם יחיו. יש היום אלטרנטיבות ונתיבי בנייה אחרים, בנייה לגובה על צירי הרכבת הקלה, התחדשות עירונית שמתקדמת סוף כל סוף, בנייה בגבעת המטוס ועוד. צריך לבנות, והרבה, במקומות הנכונים".

עוד הוסיף ברקוביץ: "ליאון לפני ארבעה חודשים הבטיח שימנע ויצמצם את תוכנית הבנייה המקורית. עכשיו אותה תוכנית אימתנית עולה לדיון. או שלא סופרים את ליאון במחוזית או שהוא עובד על כולם בעיניים. אני קורא לכולם – עצרו את המפולת הזאת. הפסיקו את תוכנית הבנייה".

ליאון, יש לציין, לא נשאר חייב ועונה לברקוביץ. "זה מצחיק", הוא מציין, "אנחנו הגענו למצב הזה כי עופר ברקוביץ תמך לאורך כל הדרך בתוכנית רכס לבן בוועדה המחוזית. עדיף עכשיו שייתן לאחרים לעבוד כדי לתקן".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נעמיק

    צריך להפסיק להרוס את המדינה עם כל הבטון!! כמעט אין יותר מקומות ירוקים בירושלים. סוף סוף יש פינה ירוקה, טבעית ארץ בראשית וגם אותה רוצים להרוס? די עם כל הרוגפי בצע שרק רואים איך הם יכולים לעשות קופה. תשאירו את הטבע כמו שהוא!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר