אראל מרגלית - מייסד ויור קרן JVP ו'מרגלית סטארטאפ סיטי', ריקה פבריציו - שר הגלובליזציה של מחוז פיאמונטה, דריו פיירונה - נשיא סוכנות פיימונטה להשקעות (צילום: יונתן בוגר)
אראל מרגלית, ריקה פבריציו ודריו פיירונה (צילום: יונתן בוגר)

לראשונה בארץ: מחוז פיימונטה, מהאזורים העשירים באיטליה, פותח נציגות כלכלית בירושלים

המשרד ימוקם במתחם החדשנות של מרגלית סטארטאפ סיטי בעיר. במסגרת זאת, נחתם הסכם שיתוף פעולה טכנולוגי ועסקי שיתמקד בהאצת הפעילות העסקית בין שתי המדינות, בניית חברות וחיבור בין סטארטפים ישראלים לחברות המובילות בפיימונטה

פורסם בתאריך: 16.7.22 19:59

טורינו באיטליה-ירושלים בישראל: מחוז פיימונטה, המחוז השני בגודלו באיטליה, שנחשב לאחד מהמחוזות העשירים באיטליה, פותח לראשונה נציגות כלכלית בעיר – במתחם החדשנות 'מרגלית סטארט-אפ סיטי', שהקים היזם והמשקיע אראל מרגלית.

פתיחת הנציגות הכלכלית עוגנה בהסכם שיתוף פעולה כלכלי-טכנולוגי-עסקי בין 'מרגלית סטארטאפ סיטי' לסוכנות פיימונטה להשקעות במטרה להאיץ את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות. ההסכם מתמקד בבניית חברות משותפות וחיבור בין סטארטאפים ישראלים לחברות המובילות באיטליה, והוא נחתם על מרגלית ודאריו פיירונה, נשיא סוכנות ההשקעות של מחז פיימונטה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"שיתוף הפעולה כולל נגישות של חברות משתי המדינות לאקוסיסטם הפועל במרכזי החדשנות של 'מרגלית סטארטפ סיטי', אשר משלבים שותפויות אסטרטגיות מקומיות ובינלאומיות, עם מנועי צמיחה ובניית קהילות חדשות", כך נמסר לאחר חתימת ההסכם. "במסגרת השת"פ יתקיים חיבור בין המרכז של פיימונטה הממוקם במרכז של 'מרגלית סטארטפ סיטי' בירושלים עם המרכזים האחרים הממוקמים בארץ ובניו יורק בהם מרכז הפודטק בגליל, מרכז הבריאות הדיגיטאלית בחיפה, מרכז הפינטק בתל אביב ומרכז הסייבר הבינלאומי בניו יורק".

על פי ההסכם, ניסיון ההשקעות של קרן JVP, יאפשר לחברות במחוז פיימונטה לקבל גם גישה לאקו-סיסטם של 'מרגלית סטרטאפ סיטי' המחברים בין ערים, אנשים ורעיונות ומתפקדים כמנועי צמיחה סוציו-אקונומיים, תוך יצירת  מקומות עבודה איכותיים.

יצוין כי מחוז פיימונטה, שבצפון-מערב איטליה, ממלא תפקיד מפתח בכלכלה האיטלקית, ובשנים האחרונות הוא מתמקד בהכנסה מסיבית של חדשנות בחברות המובילות הממוקמות והפועלות בו. במחוז פיימונטה פועלות גם 4 אוניברסיטאות מובילות,  200 מרכזי מחקר ופיתוח פרטיים וציבוריים ו-7 מכזי חדשנות טכולוגיים.


קלאודיה דבנדטי - חברת חבר הנאמנים, דריו פיירונה - נשיא סוכנות פיימונטה להשקעות, אראל מרגלית - מייסד ויו"ר קרן JVP ו'מרגלית סטארטאפ סיטי', ריקה פבריציו - שר הגלובליזציה של מחוז פיאמונטה, משה ליאון - ראש העיר, דרור אידר - שגריר ישראל באיטליה צילום יונתן בוגר

קלאודיה דבנדטי – חברת חבר הנאמנים, דריו פיירונה – נשיא סוכנות פיימונטה להשקעות, אראל מרגלית – מייסד ויו"ר קרן JVP ו'מרגלית סטארטאפ סיטי', ריקה פבריציו – שר הגלובליזציה של מחוז פיימונטה, משה ליאון – ראש העיר, דרור אידר – שגריר ישראל באיטליה (צילום" יונתן בוגר)


כמו כן, סוכנות ההשקעות של פיימונטה היא הגוף הציבורי האחראי על היחסים הבינלאומיים של האזור ופועלת מול חברות איטלקיות בשלבים שונים – מחברות צעירות ועד חברות בוגרות וכן מול חברות זרות הפועלות באזור. בשנים האחרונות מתמקדת הסוכנות בתחומי ליבה מרכזיים בהם: אקלים, פודטק, טכנולוגיות חלל, אוטומוטיב ונוספים.

לדברי מרגלית, מייסת ויו"ר קרן JVP ו'מרגלית סטארט-אפ סיטי', "קביעת היתד של פיימונטה בירושלים היא אבן דרך משמעותית בחיבור הכלכלי שבין שתי המדינות. אנחנו רואים את המשימה שלנו – בבניית גשרים ויצירת הזדמנויות, בין קהילות, בין ערים, בין אזורים ומדינות. פיימונטה  התברכה במשאבים כלכליים מובילים באיטליה, בחברות בינלאומיות חזקות שפועלות בה, בחקלאות עשירה, ובפעילות טכנולוגית משמעותית  בתחומי הרכב, רובוטיקה, תעופה, חלל, וטכנולוגיות נקיות. זהו אזור שמהווה שותף טבעי עבורנו בישראל, בו שמאפשר לשתי המדינות לפתח טכנולוגיות שישתנו מענה לאתגרים של האנושות. זוהי אבן דרך חשובה בשיתוף הפעולה בין ישראל לאיטליה ובין מרכזי החדשנות של מרגלית סטארטפ סיטי, הפודטק בגליל, הסייבר בבאר שבע- וגם עם מרכז הסייבר והאקלים שלנו בניו יורק. לא מדובר בהסכם המבוסס על שיתוף פעולה אחד, אלא בחיבור של רשת חדשנות רחבה ובינלאומית".

"שיתוף הפעולה המתקיים בין פיימונטה וישראל נמצא בנקודת מפנה משמעותית עם פתיחת משרד אסטרטגי בירושלים", ציין ריקה פבריציו, השר לגלובליזציה של פיימונטה, "לראשונה, לחברות מהאזור שלנו תהיה נוכחות יציבה שתתמוך ותעזור להן לקדם הסכמים מסחריים עם ישראל – אומת הסטארטפ הנמצאת בחזית החדשנות בתחומים רבים. אנו מאמינים ששתי המדינות  צריכות להעצים את שיתופי הפעולה שלהן בתחומי מחקר ומסחר. ישנם סקטורים רבים שייהנו מהעמקת הקשרים העסקיים האלו ובמיוחד בתחומי סייבר, חלל, טכנולוגית רכב, אקלים ופודטק. המטרה שלנו היא לסייע לחברות להתפתח, להגיע לשווקים הבינלאומיים ולייצר הזדמנויות חדשות".

 

 

ראש העיר משה ליאון: "ראש סדר היום שלי הוא להבטיח שכל קהילות ירושלים נהנות מהצמיחה הזו, ועובדות וחיות ביחד. בשגשוג בעיר. אנחנו משקיעים בכל חלקי העיר. אנחנו בונים מיליון ושש מאות מ"ר של עבודות הייטק ושטחי משרדים חדשים ברחבי העיר. אנחנו בונים מרחב חדשנות חדש במזרח העיר, סיליקון וואדי, וכאן במרגלית סטארטאפ סיטי מתכנסים יזמים צעירים יהודים וערבים לדון בעתיד. זהו העתיד שלנו".

"ההסכם של היום מסמן שלב חשוב עבור המחוז והחברות שלנו: ישראל היא מדינה אסטרטגית ובעדיפות עליונה. מאז 2018, אנחנו מקיימים סדרת דיונים על פתיחת נציגות רשמית של פיימונטה ביראשל שהבשילו עם החתימה על מזכר ההבנות שמבטיח שיתוף פעולה עסקי – כלכלי – טכנולוגי עם ישראל", אמר דריו פיירונה, נשיא סוכנות פיימונטה להשקעות. "המטרה שלנו היא לבסס נוכחות מתמשכת בישראל על מנת לקדם שיתוף פעולה כלכלי. בנוסף, הודות להסכם עם מרגלית סטרטאפ סיטי, אנו מתחילים בשיתוף פעולה עם קרן הון סיכון עולמית כמו JVP שתעודד השקעות של חברות הייטק ישראליות במחוז פיימונטה. בשלב הבא, כבר באמצע ספטמבר, אנחנו מתכוונים להוציא משלחת של יזמים בתחום התעופה והחלל שיכללו גם ביקורים ופגישות עסקיות עם שחקני מפתח ישראלים כמו התעשייה האווירית, רפאל, אלביט ונוספים".

"היום, זה יום היסטורי. מחוז פיימונטה פותח משרד לקידום סחר חוץ והשקעות בישראל, ובוחר לעשות זאת בירושלים", אמר שגריר ישראל באיטליה דרור אידר והוסיף "פיימונטה, תהפוך לשליחה הרשמית של איטליה בירושלים, הבירה הנצחית של העם היהודי ושל מדינת ישראל. אני סמוך ובטוח כי משרד הסחר של פיימונטה ימשיך ויחזק את הידידות האינטנסיבית בין ישראל לפיימונטה, שתתגבש על ידי שיתופי פעולה מתמשכים ופוריים בתחומים הפוליטיים, הכלכליים, המדעיים והתרבותיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר