ההפגנה להצלת בית טיילור ועמק היובל (צילום: אסף שפיינר)
ההפגנה להצלת בית טיילור ועמק היובל (צילום: אסף שפיינר)

המאבק להצלת בית טיילור: כעת – עשרות תושבי קרית היובל מפגינים בכיכר ספרא

עשרות תושבי קרית היובל לוקחים בשעה זאת חלק בהפגנה. התושבים, ביחד עם המינהל הקהילתי וחחלק מחברי המועצה, קוראים לראש העיר משה ליאון להפקיע את שטח המתחם ולאפשר את המשך הפעילות בית טיילור ואת קיומו של עמק היובל

פורסם בתאריך: 17.7.22 16:50

עדכון אחרון: 17.7.22 18:03

"הפקעה היא התשובה הנכונה" – עם מסר חד וברור, שאינו משתמע לשני פנים, הגיעו הערב, ראשון (17.7) עשרות תושבי קרית היובל לכיכר ספרא שם הם המשיכו במלחמה שלהם למען הצלת בית טיילור ועמק היובל.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", על שולחנו של ראש העיר משה ליאון ישנה טיוטת דוח שמאי לפיה דרושים כ-60 מיליון שקלים על מנת להפקיע את שטח מתחם עמק היובל ובית טיילור, ובכך לאפשר את קיומו של העמק ושל הבריכה הפועלת בו עוד שנים קדימה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הכדור, כאמור, ניצב בידיים של ראש העיר שצריך לקבל את ההחלטה. מדובר בתפוח אדמה לוהט שראש העיר יידרש ללהטט בו – מחד, הוא התחייב בעבר כי בית טיילור ימשיך לפעול וכי הוא לא ייתן יד לפגיעה בו. מצד שני, השטח נמצא בבעלות פרטית (חברת שיכון בינוי, ר"ג), ויש לפעול בחוכמה כדי שלא יישנו מקרים דומים בעתיד שבהם נדרשת העירייה לשלם עשרות מיליוני שקלים ליזמים פרטיים.

כך או כך, הערב (ראשון), כאמור, התקיימה הפגנה שיזמו תושבי קרית היובל בסיוע של מינהל קהילתי יובלים ובתמיכה של סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), אשר מלווה את המאבק מיומו הראשון ותומך בדרישת התושבים כי אין לאשר שום תוכנית בנייה במתחם עמק היובל.


הפגנת תושבי קרית היובל (צילום: מצילים את ירושלים)

הפגנת תושבי קרית היובל (צילום: מצילים את ירושלים)


"בקרית היובל נבנות אלפי דירות, יש מחסור אדיר בשטחים ירוקים וחומים, עמק היובל ובית טיילור צריכים להיות הסנטרל פארק של ירושלים ולא עוד מתחם צפוף עם מגדלים עד השמים", אומר חביליו ל"כל העיר". "אני מקווה שיגיעו היום להפגנה מאות אנשים שיעבירו מסר חד וברור לראש העיר – אנחנו רוצים הפקעה מלאה של השטח ולא עסקה עם שיכון ובינוי".

כאמור, את מאבק התושבים מלווה גם מינהל קהילתי יובלים. יו"ר המינהל דור לוי אומר: "קרית היובל מצטופפת מאוד, אנחנו השכונה שעוברת הכי הרבה התחדשות עירונית בירושלים, התחדשות עירונית היא דבר נכון לשכונה – כמובן עם תכנון נכון. אבל – בנייה בעמק היובל ומתחם בית טיילור היא לא התחדשות עירונית. השטח הוא ירוק וחום – מיועד לטובת הציבור, בשטח פתוח וסגור (פארקים ומבני ציבור). השטח חייב להמשיך לשרת את הציבור, השטח הוא אוויר לנשימה לתושבים למען עתיד ילדנו. העירייה חייבת להבהיר ליזם שהמתחם חייב להישאר ציבורי ולא נדל"ני. הפקעה היא התשובה הנכונה. אלו 22 דונם שאפשר לקדם בהם – פארק, בית ספר ומתחם תנועות נוער, וכמובן לשמור ולשכלל את המתנ"ס והקאנטרי הקיימים בו".

 

 

עוד מוסיף לוי: "העירייה והמינהל הקהילתי פועלים יד ביד לטובת הציבור בשנה האחרונה, ומסמנים יחד שלל הצלחות – יציאה לפועל של פרוייקט פארק אסבסטונים, קידום התב"ע במתחם ורבורג ועוד. כמו בשלל ההצלחות בשנה האחרונה, אנחנו מצפים מהעירייה עזרה גם במתחם טיילור, ואני בטוח שנקבל".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת על מנת לשמור על בית טיילור כמרכז תרבות, קהילה וספורט ואף לחזק אותו למען הקהילה ותומכת במאבק אותו מנהל עתה המינהל הקהילתי בבית המשפט. העירייה בוחנת אף את האפשרות המשפטית לפעול במישור הקנייני על מנת לשמור על השטחים הפתוחים ובלבד שפעולה זו תעמוד בקנה מידה ציבורי הולם".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר