משה ליאון, יוסי חביליו (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, מצילים את ירושלים)
משה ליאון, יוסי חביליו (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, מצילים את ירושלים)

ראש העיר ליאון נגד סגנו חביליו: "לחץ הבחירות מערער אצלו את שיקול הדעת"

על רקע הפגנת תושבי קרית היובל הערב, ראשון, בנושא הצלת בית טיילור ועמק היובל - ראש העיר משה ליאון תוקף את סגנו יוסי חביליו, שהשתתף בהפגנה ומוביל את המאבק להפקעת השטח מידי היזם: "הוא בוחר לנסות להתסיס את הציבור"

פורסם בתאריך: 17.7.22 20:33

האם זה הבחירות בעוד כשנה וארבעה חודשים? אולי זה דווקא הנושא הרגיש של הצלת בית טיילור ועמק היובל? או שמא שלראש העיר משה ליאון נמאס מהמאבקים הציבוריים שמוביל סגנו יוסי חביליו כנגד העירייה וכנגדו?

תשובה חד משמעית אין, אבל מה שבטוח הוא שהערב, ראשון, מסיר ראש העיר ליאון את הכפפות ויוצא במתקפת נגד. הרקע – הפגנת תושבי קרית היובל, שבה השתתף חביליו, שם עלתה הדרישה והקריאה מליאון למצוא את התקציב הנדרש (כ-60 מיליון שקלים על פי ההערכות) כדי להפקיע את שטח עמק היובל ובית טיילור מידי היזם אשר מחזיק בו ומעוניין להקים במקום מגדלי מגורים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"צר לי על כי סגן ראש העיר חביליו מוביל מחאה כנגד העירייה בעודו מכהן ומחזיק בתפקיד", אומר ראש העיר ליאון ל"כל העיר". "ככל הנראה לחץ הבחירות הקרבות מערער אצל חביליו את שיקול הדעת הנדרש מאיש ציבור וגורם לו להתנהלות ציבורית לא ראויה".

עוד הוסיף ליאון: "סגן ראש העיר מודע למאמצי העירייה להבטחת קיום המרכז ולשמירה על השטחים הפתוחים, אך מטעמיו האינטרסנטים הצרים, מתעלם מכך ובוחר לנסות ולהתסיס את הציבור. הציבור בקריית היובל בוגר ואחראי ולא ייפול בפח הזה".

תגובת סגן ראש העיר חביליו תובא כשתתקבל.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", על שולחנו של ראש העיר משה ליאון ישנה טיוטת דוח שמאי לפיה דרושים כ-60 מיליון שקלים על מנת להפקיע את שטח מתחם עמק היובל ובית טיילור, ובכך לאפשר את קיומו של העמק ושל הבריכה הפועלת בו עוד שנים קדימה.

הכדור, כאמור, ניצב בידיים של ראש העיר שצריך לקבל את ההחלטה. מדובר בתפוח אדמה לוהט שראש העיר יידרש ללהטט בו – מחד, הוא התחייב בעבר כי בית טיילור ימשיך לפעול וכי הוא לא ייתן יד לפגיעה בו. מצד שני, השטח נמצא בבעלות פרטית (חברת שיכון בינוי, ר"ג), ויש לפעול בחוכמה כדי שלא יישנו מקרים דומים בעתיד שבהם נדרשת העירייה לשלם עשרות מיליוני שקלים ליזמים פרטיים.

 

 

לפני ההפגנה שהתקיימה הערב, ראשון, בכיכר ספרא מסר סגן ראש העיר חביליו ל"כל העיר": "בקרית היובל נבנות אלפי דירות, יש מחסור אדיר בשטחים ירוקים וחומים, עמק היובל ובית טיילור צריכים להיות הסנטרל פארק של ירושלים ולא עוד מתחם צפוף עם מגדלים עד השמים. עשרות האנשים שהגיעו היום להפגנה העבירו מסר חד וברור לראש העיר – אנחנו רוצים הפקעה מלאה של השטח ולא עסקה עם שיכון ובינוי".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירושלמית שלא יודעת מה יהיה הסוף

    כמו בפרשת בית הספר הניסויי.בסופו של יום מגיע רגע שאדון ליאון לא יכול להסתפק בניקיון העיר ובגזירת סרטים של תוכניות שתוכננו ותוקצבו בתקופת ברקת.מסכן.צריך להפסיק לגרור רגליים תוך קריזה לפטרוניו.
    אין איזה תכלול חשבונאי להמשיך את גרירת הרגליים?
    אולי בניית אי עם עוד אלף יחידות דיור ברחוב טהון על אותו כביש 2 מסלולים?

  2. עצבני עליו

    רוצים שראש העיר יציל את בית טיילור? תגידו לו שזה עבור החרדים

  3. א

    ראש העיר מבחר מינוי פוליטי
    ולכן הוא מאריונטה בידי עסקנים
    חביליו באמלעבוד ולשמוע על אתיות
    לשמירה על ערכי העיר שטחים חברתיים ולא סביב הגדלת שטחי הבנייה לשם רווחים על חשבון צרכים סביבתיים ושכונתיים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר